Grafikbuggar, bluescreen x700

Permalänk
Medlem

Grafikbuggar, bluescreen x700

Får alltid grafikbuggar I spel och för det mesta bluescreen kort efter. har testat att installera om drivrutiner flera gånger men verkar inte göra någon skillnad. kan inte vara överhettning heller eftersom det kan ta allt mellan 5 minuter till 1 timme tills det stannar.(även I lätta spel som starcraft)

har självklart letat efter lösningar både här och på andra forum men inte hittat något som funkar.

vill helst slippa skaffa ny grejer eftersom spelen trots allt flyter på innan grafikbuggarna och bluescreen kommer

någon som kan tipsa om vad jag kan göra?

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk

Samma problem

Jag har tyvärr samma problem med mitt x700pro agp. Bytte till Omegadrivarna men problemet kvarstår, dock i mindre omfattning. Jag får dock ingen blåskärm utan spelet låser sig och skärmen släcks.

Kylningen ska det inte vara nåt problem med, temperaturen är konstant 52 grader även fast jag spelar... detta sen jag installerade zalmans fetingkylare.

skitkort

Visa signatur

/Ät fisk!

Permalänk
Medlem

brukade även få så att skärmen blev svart men det försvann och byttes ut mot bluescreen nån gång när jag försökte fixa det (inte för att det spelar någon roll vilket som)

men ska testa det dr med drivers

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

Vpu Recovery i checkat?

Om inte gör det.

Funkar fortfarande inte?

Slå av FastWright i Bios samt sänk till Agp x4. Hjälper i 80% av fallen för Ati Agp problem.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Tack för tipsen Noxxer!!! ska testa och återkomma.

Visa signatur

/Ät fisk!

Permalänk
Medlem

finns det något annat sätt att stänga av fast writes och hur sänker jag agp? kan inte ändra något av dom i bios och finns ingen nyare version där jag kan heller

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric