Socket-775 m-ATX mobo utan VGA och ljud?

Permalänk

Socket-775 m-ATX mobo utan VGA och ljud?

Varför o varför finns det inget G965 Mobo utan integrerad grafik och ljud? Det lär väl inte vara ofta man använder de två sakerna om man ska bygga en htpc, vilket (väl) är den primära användningen för ett sådant mobo?

Vem kan man maila på ASUS så de tillverkar ett?

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk

För att G965 betyder integrated Graphics

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErnstVogel
För att G965 betyder integrated Graphics

Alltid ska man lära sig nått. Tack för infon!

Då kommer följdfrågan. Finns det nått mATX chipset som inte har integrerad grafik (och ljud) men som stödjer Socket 775, DDR II, SATA, Firewire och allt annat som moderna moderkort stödjer?

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Varför spelar det någon roll om det finns integrerad grafik och ljud?
Att hitta något moderkort alls utan integrerat ljud är något jag inte kan detsamma gäller mATX utan integrerad grafik.
Det är ju bara att stänga av det inbyggda och köra på ett vanligt kort istället.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Asus Comando kommer ganska nära, Ingen inbyggd grafik, ljudkretsen kan man ta loss rent fysiskt, ska skaffa ett tror jag för nya bygget

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Asus Comando kommer ganska nära, Ingen inbyggd grafik, ljudkretsen kan man ta loss rent fysiskt, ska skaffa ett tror jag för nya bygget

Fast då snackar vi ATX?

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk

Jo, ASUS Commando är precis vad jag skulle vilja ha, förutom som Perrki påpekade, att det är ATX och inte m-ATX.

Kan man köpa ett och köra i tvättmaskin på 90 grader så blir det ett m-ATX tro?

Visa signatur

/Mvh Stefan