Hur får man bort "Ditt windows ex är inte äkta" ?

Permalänk
Medlem

Hur får man bort "Ditt windows ex är inte äkta" ?

Hej!

varje gång jag startar datorn kommer det upp en ruta där det står att mitt windows xp inte är äkta... Hur får man bort det?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Re: Hur får man bort "Ditt windows ex är inte äkta" ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Hej!

varje gång jag startar datorn kommer det upp en ruta där det står att mitt windows xp inte är äkta... Hur får man bort det?

Man köper en laglig version av xp

Visa signatur

Shit happens

Permalänk
Avstängd

Du går in i Win32 eller i system32 (kommer inte ihåg vilken dll filen ligger i) 'mappen och letar upp Dll filen som heter ''Winlogo'' döper om filen. Ex :Winlogga: Och startar om datorn. Om inte det skulle funka så letar du upp en stjärna som ser ut som den du har nere till höger. Och tar bort den. *För detta kommer säkert jag få en anmärkning

Permalänk
Medlem

Tack för ett snabbt svar! Ska genast testa! Varför kommer du få en anmärkning?, i forum ska man hjälpa varandra.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Tack för ett snabbt svar! Ska genast testa! Varför kommer du få en anmärkning?, i forum ska man hjälpa varandra.

Studera §7 i dessa regler så kanske du kommer förstå varför han reagerar som han gör.

http://www.sweclockers.com/forum/regler.php?s=

Permalänk

Re: Hur får man bort "Ditt windows ex är inte äkta" ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Hej!

varje gång jag startar datorn kommer det upp en ruta där det står att mitt windows xp inte är äkta... Hur får man bort det?

eller kontakta mig på msn: skyddsobjekt@hotmail.com

så hjälper jag dig

Visa signatur

CPU: Intel Core2Duo E6600 2,4 | Minne: 2048MB DDR2-PC6400 | Hårddisk: 2x 320GB + 250GB sata2 + extern 200GB IDE | Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black OEM | Moderkort: Gigabyte GA-965P-DS4 i965 ATX | Grafikkort: GF 7900GS | TvKort: Winfast PVR 2000 | Nätagg: 600W iPower Extreme Edition

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Du går in i Win32 eller i system32 (kommer inte ihåg vilken dll filen ligger i) 'mappen och letar upp Dll filen som heter ''Winlogo'' döper om filen. Ex :Winlogga: Och startar om datorn. Om inte det skulle funka så letar du upp en stjärna som ser ut som den du har nere till höger. Och tar bort den. *För detta kommer säkert jag få en anmärkning

om du inte vill få en anmärkning, varför bryter då du oxå mot reglern och säger vad han ska göra när han troligen skitit i reglerna ??...
bara en fråga sådär mellan 2 SweCare

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Du köper en äkta kopia av windows och validerar den.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||