Påverkas ljudkvalite på insp med nytt ljudkort?

Permalänk
Medlem

Påverkas ljudkvalite på insp med nytt ljudkort?

Hej!

Frågan är som rubriken lyder.

Jag har en mikrofon som jag ibland spelar in låtar med, just nu är den kopplad till ett integrerat ac-97. Men om jag nu skulle köpa, låt säga ett SoudBlaster X-fi, skulle detta påverka min ljudkvalite från micen in i datorn?

Tackar för kommande svar// Micke

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Re: Påverkas ljudkvalite på insp med nytt ljudkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmboy
Hej!

Frågan är som rubriken lyder.

Jag har en mikrofon som jag ibland spelar in låtar med, just nu är den kopplad till ett integrerat ac-97. Men om jag nu skulle köpa, låt säga ett SoudBlaster X-fi, skulle detta påverka min ljudkvalite från micen in i datorn?

Tackar för kommande svar// Micke

Ja, du kommer märka skillnad. Men för studiobruk finns det bättre alternativ än X-Fi. Kolla på M-audio och EMU-korten.

Permalänk
Medlem

Okej, vad bra.

Då ska jag titta vidare på olika alternativ.

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Det beror väl lite på vad du har för mick... Har du en riktigt bra mick kommer du troligen märka skillnad. Har du en mindre bra mick så hör du troligen ingen skillnad.