Firefox kräver en massa!

Permalänk
Medlem

Firefox kräver en massa!

Tjena

Jag har länge funderat på varför mitt Firefox drar så mycket ram.
Just nu drar det 170MB! Jag har enbart 2 st flikar uppe

Ska det vara så?

Det har alltid varit så för mig... Än om jag nyligen formaterat eller liknanade så drar det i alla fall minst 60MB (Oftast är det mycket mer, runt 100)
Jag har väl några plugins och tilllägg installerade, men jag tycker ändå inte det ska dra runt 150MB. Det är ju så även när det är nyinstallerat.

Någon som upplever detsamma?

(Det är version 2.0.0.1)

Ojdå Läste nu Sweclockers FAQ om Firefox, och då verkade det fixa sig! Tråden kan tas bort ^^

Dock har jag skrivit in att den ska använda 16MB men den är fortfarande uppe i 45MB

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Vad läste du där och hur fixar man det?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Det beror väll vilka siter man besöker, surfar man tunga krävande siter så drar FF mera.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vad läste du där och hur fixar man det?

Du kan läsa här
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

F: Firefox tar en himla massa minne, finns det någon lösning?

S: 1. Öppna en ny tab/flik eller nytt fönster och skriv in "about:config" i adressfältet.
2. Högerklicka var som helst på sidan, välj "New/Ny" och sen "Integer/Heltal". I rutan som dyker upp skriver man in följande: "browser.cache.memory.capacity"
3. Klicka OK så dyker en ny ruta upp. Det är här man sätter hur mycket minna som skall användas. Hur mycket man vill ha beror ju givetvis på hur mycket minne man har i burken men generellt ska man inte sätta det till för lite (under 8MB). Ett bra värde är ofta 16MB. För att skriva in 16MB så skall man skriva in 16384 i rutan. Varför 16384 istället för 16000? För att 16 megabytes = 16384 bytes. För 32MB blir det då alltså 32768 som skall matas in o.s.v.
4. Klicka OK för att stänga rutan. Stäng sedan av alla Fx-fönster och testa starta Fx igen. Skulle det vara så att det fortfarande går åt samma mängd minne så starta om datorn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbalanced
Det beror väll vilka siter man besöker, surfar man tunga krävande siter så drar FF mera.

Men det är så än vart jag är någonstans när som helst

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Just nu drar min firefox hela 573MB RAM... är iofs inne på en sida med ca 300bilder på... men den bör väl ändå inte dra så fasanfullt :S.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.