Permalänk
Medlem

Min 3200 verkar inte vara multipellåst

Hej, är helt ny till det här med överklockning. Jag har en amd 64 3200 och ett asrock 939S56-M moderkort och jag tänkte överklocka processorn.

Jag läste faqen och tyckte den verkade vettig och bra och bestämde mig för att göra som den föreslog, att sänka minnets divider, låsa pci bussen och höja fsb.

Inne i bioset märker jag att det går bra att ändra på minnets divider och det går bra att låsa pci frekvensen men jag märker att jag inte kan ändra på FSB frekvensen. Däremot kan jag höja cpu multipliern i jämna steg om ett (upp till 20 tror jag)!

Är det möjligt eller luras bioset med mig. Om det nu är så bra att det går, är det något annat man måste tänka på när man klockar med multipliern, måste man t.ex. fortfarande låsa pcin och använda minnes dividern?

Synpunkter erfarenheter någon? Jag hade hört att alla amd 64 processorer skulle vara multipellåsta.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det finns vissa mobos som man kan ändra multipeln uppåt, men som sedan inte kan spara den.

Testa och höja multipeln och sedan kolla i Cpu-z eller snarliknande program om multipeln verkligen har höjts.

Visa signatur

Amd64 3500+, Epox NDA3+, 2048 Kingston/Corsair ValueR, 160gb, x800xt AGP, TT Tsunami.
Citera och jag hittar tillbaka...

Permalänk
Avstängd

det är bara som lazzazin säjer har själv likadant kan ändra till 25x men det går ju i praktiken bara till 12x det är ingeting som man kan göra! mvh