Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Ifall den nya siten med revisioner om R600 inte ljuger så är itne skillnaderna så små.

10FPS skillnad är mer än vad du tror. Det är som att jämföra ett X1900XT mot ett 7800GTX (notera att man ska se mer på speltester än 3Dmakr för jämförelser)

http://level505.com/wp-content/uploads/2006/12/ati-r600-doom3...

http://level505.com/wp-content/uploads/2006/12/ati-r600-fear-...

http://level505.com/wp-content/uploads/2006/12/ati-r600-cod2-...

http://level505.com/wp-content/uploads/2006/12/ati-r600-bf2-1...

http://level505.com/wp-content/uploads/2006/12/ati-r600-hl2lc...

http://level505.com/wp-content/uploads/2006/12/ati-r600-obliv...

Dom blir nog sponsrade utav ATI

Permalänk
Medlem

som sagt ..... känns b att lita på en sajt som "bara " dyker upp några månader innan lansering av ett multi företags produkt ! skulle hellre se någon ettablerad sajt göra en fullständigt test med allt vad man kan jämföra med på en specad rigg !

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk

hitta en liten länk med en antagen bild på R600 kortet..

http://www.nordichardware.se/nyhet,12009.html

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem

Nån som hört ngt rykte eller så om själva fysiklösningarna som de 2 företagen ska komma med?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper

Nvidia har presterat ett bra kort på 3 generationer 8800gtx.
ATI har 3 bra kort 9700, x800 samt x1900.

Nvidia körde med dubbla gpu för att ha ett kort som gick att köra fort.
ATI kommer med en cluster gpu lösning som tillåter fler än 4 kort.
(de har redan kört 32 kort i sådan serie)

Så du påstår att nvidia's kort de senaste generationerna inte varit bra?
Skulle ju vilja påstå att 7900 serien (gt, gtx och framför allt gto i den mån det gick att få tag på) den "förra generationen" och 6800 serien (framför allt gt) var väldigt bra kort.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Avstängd

6800gt är ju en legend ;)....Det presterar ju fortf välfigt bra

Permalänk
Medlem

För att inte tala om 6800LE när man låste upp det, moddade bios och klockade det. Ett skapligt lyft FRÅN 9800Pro

Det var ju egentlige först med Oblivion som det började gå lite trögt ibland, men även det var fullt spelbart i 1280x1024 med rätt maxxade effekter och HDR.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Shimmering, stuttering, fuskandet i 3dmark dvs optimeringar, listan kan göras lång för nvidia.

I grunden gäller bara en regel, snabbhet.
Features av korten som ska stödjas av spelltillverkare sker sällan i någon större grad. Hl2 samt doom3.

ATI har haft bättre bildkvalitet de senaste 3 åren som senast med 8800 serien förbättrats av nvidia till slut.

4Dc med komprimerade texturer från ATI blev tex ingen större framgång trots enorma fördelar med tekniken, bara att titta på demon toystory som gjordes för x1800 serien.

En liten ond cirkel sker, spelen görs för mängden dvs alla kort som de flesta har typ mellanpriskort 2 generationer tillbaka.
När nya spel kommer som kräver en del av hårdvaran kan inte de flesta köra med acceptabla framrates då tekniken inte stödjer den belastning som krävs.

Detta görs för ekonomiska skäl, de flesta med gammal hårdvara skulle och kommer troligen inte uppgradera dvs om spelen inte görs för gammal hårdvara så säljer spelen för dåligt med bla konkurens från piratkopieringen.

EQ2 tex hade enorma bekymmer med stuttering från Nvidias kort, till och med att det gick så långt att spelet nästan bara kunde rekomenderas att spelas med ati kort.
(nämner spel jag själv spelat)

Vanguard som jag spelar funkar ypperligt med ati kort där många har bekymmer med Nvidia kort.

Drivrutiner, ati slaggade efter i flera år, till slut var det någon som tänkte till och gav oss de bästa drivrutinsuppdateringarna som är whql certifierade.
ATI ledande där sedan ett par år tillbaka.

Top end, endast ett fåtal bryr sig om det, snabbast och bäst men säljer lite.
Mid end, största kassakon för tillverkarna där flest kort säljs.

Mina kriterier i kortval börjar med,
vilken upplösning har jag och vilken framerate behöver jag för att det ska flyta.

I de kommande korten med R600 samt 8800 kan man säga att oavsett vad man väljer får man kort som är snabba, som kommer att räcka till 1600x1200 för de kommande 2 åren.
I år kommer, alan wake, crysis samt några spel till baserade på dx10.
det tar 2 år innan vi ser spel som kommer att utnytja den nya tekniken på ett tillräckligt bra sätt för att stressa dagens hårdvara.
2-3 år för att göra ett spel som baseras på den hårdvara som majoriteten kommer att ha.
Hårdvaran ligger nu så mycket före att det tar 2 år innan det ens börjar bli dags att köpa nytt.

Köpte mitt x1950xtx, efter att ha spelat allt jag spelar finns det inget som stressar hårdvaran tillräckligt ännu förutom vanguard.
Ett MMO är gjort för att dra nytta av allt man kan kräma ur datorn.

Det är också intressant hur ati gjort kort för att trivas i högre upplösningar samt med texturer av bättre bildkvalité.
Hur de lyckas med R600 får vi snart se.

Nvidia ger sällan support och stöd till gamla spel så vitt jag vet, och varför göra det när de är gamla...

(gräver i lådan)
vars er mitt pacman samt tetris nu?
Pong!

En sidnotering, ganska många som spelar med typ 5200, 6200 eller liknande kort.
otroligt.
mx400 nån?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Shimmering, stuttering, fuskandet i 3dmark dvs optimeringar, listan kan göras lång för nvidia.

I grunden gäller bara en regel, snabbhet.
Features av korten som ska stödjas av spelltillverkare sker sällan i någon större grad. Hl2 samt doom3.

ATI har haft bättre bildkvalitet de senaste 3 åren som senast med 8800 serien förbättrats av nvidia till slut.

4Dc med komprimerade texturer från ATI blev tex ingen större framgång trots enorma fördelar med tekniken, bara att titta på demon toystory som gjordes för x1800 serien.

En liten ond cirkel sker, spelen görs för mängden dvs alla kort som de flesta har typ mellanpriskort 2 generationer tillbaka.
När nya spel kommer som kräver en del av hårdvaran kan inte de flesta köra med acceptabla framrates då tekniken inte stödjer den belastning som krävs.

Detta görs för ekonomiska skäl, de flesta med gammal hårdvara skulle och kommer troligen inte uppgradera dvs om spelen inte görs för gammal hårdvara så säljer spelen för dåligt med bla konkurens från piratkopieringen.

EQ2 tex hade enorma bekymmer med stuttering från Nvidias kort, till och med att det gick så långt att spelet nästan bara kunde rekomenderas att spelas med ati kort.
(nämner spel jag själv spelat)

Vanguard som jag spelar funkar ypperligt med ati kort där många har bekymmer med Nvidia kort.

Drivrutiner, ati slaggade efter i flera år, till slut var det någon som tänkte till och gav oss de bästa drivrutinsuppdateringarna som är whql certifierade.
ATI ledande där sedan ett par år tillbaka.

Top end, endast ett fåtal bryr sig om det, snabbast och bäst men säljer lite.
Mid end, största kassakon för tillverkarna där flest kort säljs.

Mina kriterier i kortval börjar med,
vilken upplösning har jag och vilken framerate behöver jag för att det ska flyta.

I de kommande korten med R600 samt 8800 kan man säga att oavsett vad man väljer får man kort som är snabba, som kommer att räcka till 1600x1200 för de kommande 2 åren.
I år kommer, alan wake, crysis samt några spel till baserade på dx10.
det tar 2 år innan vi ser spel som kommer att utnytja den nya tekniken på ett tillräckligt bra sätt för att stressa dagens hårdvara.
2-3 år för att göra ett spel som baseras på den hårdvara som majoriteten kommer att ha.
Hårdvaran ligger nu så mycket före att det tar 2 år innan det ens börjar bli dags att köpa nytt.

Köpte mitt x1950xtx, efter att ha spelat allt jag spelar finns det inget som stressar hårdvaran tillräckligt ännu förutom vanguard.
Ett MMO är gjort för att dra nytta av allt man kan kräma ur datorn.

Det är också intressant hur ati gjort kort för att trivas i högre upplösningar samt med texturer av bättre bildkvalité.
Hur de lyckas med R600 får vi snart se.

Nvidia ger sällan support och stöd till gamla spel så vitt jag vet, och varför göra det när de är gamla...

(gräver i lådan)
vars er mitt pacman samt tetris nu?
Pong!

En sidnotering, ganska många som spelar med typ 5200, 6200 eller liknande kort.
otroligt.
mx400 nån?

Ati har haft bättre bildkvalite hehe det tycker inte jag allt sånnt är relativt och bör inte disskuteras för då blir det krig.

Själv tycker jag att nVidia hänger med bra i högre upplösningar, ingen nämnbar skillnad mellan 1900 och 7900 serierna vad jag vet, de kort med gddr3 minnen tänker jag på nu.

Jag är ganska säker på att du inte kan köra oblivion på allra maxigaste som går att köra.

Jag undrar lite hur du väljer ditt kort jag fattar inte? Vilken upplösning samt frame rate har du väl ingen aning om vad du kommer kunna köra i t.ex alan wake?

Själv väljer jag alltid det jag tycker verkar vara det mest prisvärda kortet för stunden. Baserat på tester från olika hemsidor och vad folk rekommenderar.

Alla nVidia kort jag har haft har funkat bra i alla spel jag tänkt mig spela, jag förstår inte vart du får att nVidia inte ger support på gamla spel ifrån? Det luktar ATI fanboy lång väg här.

Sedan är inte 8800 ett kommande kort, det är ett kort som finns ute nu och kan köpas. R600 lyser dock med sin frånvaro

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Så det ni säger är att jag absolut inte bör köpa ett 8800GTX förren R600 kommer? Risken om R600 kortet blir alldeles för dyrt och samtidigt 8800GTX blir alldeles för gammalt.. Då står man ju i en klyfta.. suck

va gör du om du köper 8800 kortet nu då.

när vi kommer fram till R600 releasen så är 8800an gammal som du sa.
ska du köpa ett nytt kort då?

isf kan du ju strunta i att köpa 8800 helt liksom, och köpa ett kort när R600 släpps

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Shimmering, stuttering, fuskandet i 3dmark dvs optimeringar, listan kan göras lång för nvidia.

ATI har haft bättre bildkvalitet de senaste 3 åren som senast med 8800 serien förbättrats av nvidia till slut.

ATI är inte heller nån ängel. Och optimering och fusk är inte samma sak....

ATI har inte haft bättre IQ de senaste 3 år. Skillnader mellan IQ mellan nVidia och ATI har varit så små att det är igentligen bara upp till var och en att avgöra vad man tycker är snyggare och/eller realistiskt.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

GF7XXX hade inte HQAniso. Så min åsikt är ATI hade ett visst övertag när det gällde IQ.

Tendensen var att i höga upplösningar och med AA och AF var ATI lite snabbare med nVidia var snabbare i lägre upplösningar utan AA och Aniso.

Sedan kan man konsterara att nVidia levererar ett DX10 hårdvara och AMD/ATI gör det inte.

Mycket elaka och vaga rykten säger att nVidia har problem med dina DX10 rutiner och att det är därför de dröjer.

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Medlem

"Mycket elaka och vaga rykten säger att nVidia har problem med dina DX10 rutiner och att det är därför de dröjer."

Hur menar du ?
Har också läst någonstans att nvidia haft problem med directx10 certifieringen !... vet inte om det fanns någon substans i det iofs.

men vadå dröjer ? .... menar du att ati dröjer med sitt släpp av kort bara för att nvidia haft problem ?........ tror inte alls det har med det att göra ! tror nog snarare att det är amd som inte vill ha en pappers releese
och att dom har haft problem med kylningen mm .... det är trots allt atis 80 nanometer chip vs nvidias 65 nanometer = ati har problem med hög ström förbrukning samt värmeproblem dom måste lösa först !
det är därför deras kort till system byggare kommer vara 7.5cm längre än konsumentversionen, 30cm jämfört med 22.5cm. med en super kylare på för att hålla nere värme utvecklingen !"om man kan tro det man läst"

sedan ryktas det om att det kommer komma en 65 nanometers chip snart från dom med ! det intressanta är ju då om tekniken blir till det bättre eller till det sämre spelmässigt ! allt annat förbättras ju förmodlingen då ! lägre strömförbrukning/ljudnivå samt värmeutveckling!

Som sagt .... tror inte det har något alls med nvidias certifierings problem att göra !

är det någon som har hört några rykten om r610 och r630 blir 65 nano chip ?

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Medlem

Någon spekulation på vad R600 kommer hamna kring? 7000kr?

Varför är det så stor prisskillnad på olika 8800GTX tillverkare.. det skiljer ju över 1000kr???

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Någon spekulation på vad R600 kommer hamna kring? 7000kr?

Varför är det så stor prisskillnad på olika 8800GTX tillverkare.. det skiljer ju över 1000kr???

Det är bara att köpa det billigaste märket om du nu inte bryr dig extremt mycket om märken.
Jag köpte Asus 8800GTS för jag diggar Asus ordentligt (aldrig strulat) samt att det var billigast. Ser ingen anledning varför jag skulle lägga 500+kr på ett XFX.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

Är det märkena som avgör priset för samma kort så?... Så ett Asus GTX för 5300 är lika bra som något annat märke för 6000??

Isåfall tar jag nog och inhandlar ett kort för 5300... Om man nu inte borde invänta ATi

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Jag såg att hos nordichardware så rapporterade de om Dx10 integrerade grafikkort i laptop datorer från MSI. Varav det från ATI hette X2600. Så nu vet iaf vad Ati kommer kalla de framtida korten (inte oväntat dock).

Edit hittade lite "info" hos the Inquirer

"So, the T-bone is full a 12 inches long (30cm). This baby is dubbed XTX, and will feature-top-of-the-line, 1GB GDDR-4 memory from Samsung. You can count on 16 memory chips yielding 1GB of video memory connected to the GPU via 512-bit external bus. Memory chips could do 2.4GHz clock (1.2GHz physical), yielding in yet unseen bandwidth of 153.6 GB/s, dwarfing 8800GTX and its 86.4 GB/s. However, this clock is not guaranteed - not everything is in the bandwidth, but rather in the way you use it.

Second variant is in the prime rib categoryL more compact its big T-bone brother, on a size level with R580 (X1950XTX) and G80GTS (8800GTS) boards. We're talking about "X2x00 XT", which is pretty much the same thing as XTX, featuring only a speed downgrade. The speed downgrade enabled DAAMIT to put a more compact PCB, nine inches in length but still featuring the same amount of GDDR-4 memory. Depending on the price and availability of GDDR-4, this one will be available in 512MB variant as well. You know, X1900XT 512/256MB, only one GPU generation ahead.

The third one, let's call it sirloin steak, is sort of X1800XL style ("X2x00XL"). We're talking about still GDDR-4 memory, but a new 9-inch PCB. Nope, this is not a downgraded PCB from the already-mentioned XT part, we're talking about a board which will feature "normal" clocks and be available for OEMs to do wonderous display output things with. Multimedia addicts will be happy with the whole array of possibilities, thanks to the fact that ATI killed its decade old ViVo chip. Single-slot ahoy.

Fourth class, mignon filet, is dubbed X2000GT, and this is a product which will feature most of the non-100% QA chips around. The PCB is once again new and does not derive from above mentioned three models - but still inside the 9 inches of length (three different 9-inch versions, guys really like the number). This baby was codenamed UFO, and had a very difficult birth: it was introduced, then shafted, then re-introduced into the pipe again – and this is the R600 chip combined with cheap and massively available GDDR-3 memory. This will be the ground for GPGPU boards as well, since AMD plans for both 1GB and 2GB versions of the boards. 2GB versions are of course, reserved for the high-end, professional market.

Now, here comes the fun part: of products mentioned here, three require a new power connector, the 8-pin one. The 8-pin was also the reason that ATI managed to get its models in 9-inch size, but we already wrote about that one. Top brass, the XTX - does not care for 8-pins, it wants dual 6-pin rails, just like the 8800GTX. Boards will come with adapters, or you need one of these babies.

When it comes to cooling these monsters down, you will be happy to learn that AMD developed a single-slot solution as well, so there should be some cheers going on in the business group of AMD, since Nvidia could not squeeze its 8800GTS into a single slot. Our sources say the single-slot solution is due to the use of an 80nm process and send their cheers to guys'n'gals at TSMC. Still, the high-end models come with a monster cooler indeed.

There is also a Dual-HDMI 1.3 option, but we do not reckon on this one seeing the light of the day before mainstream and lower-end components kick in. Although, for a ultimate enthusiast, certainly several thousand boards would find their way home, in ultimate HTPC machines.

We have tons of more data for you, to parahprase great Humphrey Bogart: of all the hotel rooms in the world, sll this info had to walk into ours. µ "

http://theinquirer.net/default.aspx?article=37040

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hmm nu när jag tänker efter så påminner R600 lite om det där med en gammal grafikkrots tillvärkare (Voodoo???) som för att komma med ett sista kort för att konkurera med andra släppte ett riktigt stort kort. : p Hoppas det inte går likadant ut för med ATi.

Hoppas R600 blir smaskig.

Permalänk
Medlem

Hmm...30 centimeter?!? *Mäter* ujuj, det blir trångt.
Glad att man har P180 med tomt övre HDD-rack, någon?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Hmm...30 centimeter?!? *Mäter* ujuj, det blir trångt.
Glad att man har P180 med tomt övre HDD-rack, någon?

Mvh

Aaah det blir en jävla luftflödes stoppare för de som ens får in kortet i sin låda. Ati får nog bundla en låda som passar med kortet hehe.

För mig blire nog XT modellen, kan inte försvara ett köp av dyraste modellen hur jag än försöker

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Mmm kan mycket väl tänkas att kortet får namnet x2600.

Självklart är inte spekulationer mycket att gå på, dom stämmer på ett ungefär men oftast inte fullt ut. Ser man nu tidsmässigt sett så har nvidia fortfarande ett försprång vad gäller lansering, effekt-krav samt pris och prestandamässigt. Eventuellt passerar dom förbi inte långt efter att R600 släppts, men de är ju svårt att förespråka sig om hur nvidia hanterar situationen. Får man gissa så släpper dom väl nåt.

Att hacka på att de varit dåliga tider både för ATI och nvidia är väl tillåtet, men att säga vilket kort som slår i längden där går väl nästan gränsen.
Ja erkänner själv att ja är lite av en ATI unge, fast ändå inte. Höll på att falla helt och hållet för 7900GTX, men vad ja kunde se från tester gjorda av diverse typer från xs.org så föll mitt val på ändå på x1900.

I vilket fall finns ser ja inte att de finns nån större anledning till att tjatra /spekulera hårt om vad som kommer. Finns ju inte precis mycket info att tillgå nu, testen kommer när dom kommmer.

Vad man kan säga om storleken som mycket väl ja kan tänka mig är uppåt 30cm så är de väl nåt speciellt bakom de hela. Fast 30cm... de är en bit så visst de är klart att bara där blir köparen misstänksam

De värsta nu är att systemet behöver en upgrade. Lite planering på ekonomin så kanske de löser sig.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

hmmm
tycker jag har väldigt fin bildkvalitet i R6 Vegas GRAW Just Cause med mitt 7900GTX.

visst detta beror ju som vanligt på vilka drivisar av alla 41090 som Nvidia släpper men inte alla dessa drivisar apssar alla spelen.

double agent har folk haft problem med.

Men nu tror jag Nvidia börjar få till det lite men drivisarna för 8800 korten är inte alls nå bra om man läser vad folk tycker.

Om inte Nvidia väntar tills de får allt att stämma med Vista vilket kanske kan vara sant, för nån ny drivare för Dx9 generationen har inte kommit sedan 93.70nånting det är ett tag sedan.

Men R600 ja inte vet jag Men ATI har väl varit framgångs rik med X18-1900 X1950 serien?

så R600 kanske är försenad för att komma ungefär samtidigt som Vista Kommer samt att de kanske inte har fått till drivisar till det.

Tiden får utvisa i vilket fall tror jag ATI blir attt räkna med.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|