World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Inaktiv

Någon som sitter i ett svenskt guild på Deathwing? Har nämligen en NE hunter där, ringa lvl 32 men jag har inte spelat mycket alliance innan och funderar på att dumpa shamanen inför TBC. Pröva alliance litegrann!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhood
Vet nån här om den flygande mounten i TBC kommer att kunna flyga över både berg och vatten?

Jag skulle tro att det går, ja. "Sky's the limit" i TBC, bokstavligt talat alltså, man får en text som lyder nåt i stil med "The Twisting Nether forces you to turn back" när man flyger för högt upp i atmosfären eller för långt ut i Outlands.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Dålig stil av dig att prata med en GM innan du ens pratat med killen om det, skulle du vara i mitt guild skulle jag kicka dig före han som kanske bottar imo.

Va? Tycker du synd om GM som fick lite extra ett göra eller? Det var snällt av dig i så fall, men du behöver inte bli så himla sur över det.

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

Han menade nog att du kunde varit lite schysstare och pratat med den "misstänkte" om situationen innan du kontaktade en GM och ge killen som kan vara oskyldig en "prick" i registret.

Permalänk
Medlem

Kan ni logga in?

Jag och många andra kan inte logga in. Står att det inte går att connecta

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UsEd
Kan ni logga in?

Jag och många andra kan inte logga in. Står att det inte går att connecta

Jag har exakt samma problem och jag bad en kompis till mig logga in från hans dator, men hoss han fungerade det utmärkt. Så det är antagligen fel på datorn. Har tagit bort WTF mappen, alla addons. Pallar fan inte installera om WoW tar minst 7h på min dator-_- det är min sista utväg.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte här heller och wow-europe sidan är nere.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Fungerar inte här heller och wow-europe sidan är nere.

Vad har ni för internet connection? asså comhem,telia, BBB, Glocalnet.?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simonsvensson
Vad har ni för internet connection? asså comhem,telia, BBB, Glocalnet.?

Tele2 ADSL 8mbit, wow-europe är nere för mig med.

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk

hmm. jag har comhem:S Jag har ringt runt lite och mina polare kan logga in helt normalt:S och dom har telia och Comhem. Väldigt konstigt problem.

Permalänk
Medlem

Har Comhem jag också.

Permalänk

Fattar inte vad som är felet:S och jag pallar inte installera om WoW som jag sa innan:S Någon som vet vad felet är?

Permalänk
Medlem

Kan inte heller logga in.... =(
Har Blixtvik som IP

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk

Har någon testat installerat om WoW? Någon som har lite snabbare datorn än mig xD tar ca 6-7h och göra det>.<

Permalänk
Medlem

Tror inte att det hjälper och installera om, det är nog bara fel på vissa anslutningar till WoWs servrar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem

Segt som sirap...

wow-europe.com är inte nere men segt som sirap. Däremot kan jag inte logga in på wow...

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Jag misstänker att en person i mitt guild använder något bot/program för att farma gold. Han är online uppemot 15 timmar per dag och konstant ser han ut att farma, ett /who visar att han alltid är på ungefär samma ställen på wow. Och aldrig instance/raid förutom när vi i guildet kör det.
Nästan obegränsat med gold men fortfarande konstant grinding.

Jag sa till en GM på WoW och förklarade, han skulle titta närmare på det men inget har hänt.
Dom gångerna jag har letat upp honom i WoW och "gömt mig" så tycker jag att han ibland gör konstiga saker. Men han svarar alltid om jag går fram till honom och skriver något.
Jag vill inte anklaga honom för det öppet i guildet, det blir säkert dålig stämning. Men kan jag själv på sätt "avslöja" honom om han fuskar?

Alltså, vem bryr sig? Om jag fick reda på att en guildie bottade för att få ihop pengar samtidigt som han satt och kollade på TV och höll slökoll på WoW samtidigt hade jag verkligen tyckt att det var okej. Att raida på hög nivå kostar ju ändå så stört mycket pengar så jag ser inget problem i att ett program sköter det tråkiga medan han själv gör det som faktiskt är att spela.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Kan inte heller connecta.
Har BBB.
Blizzard's fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Jag tycker att den som barf länkade är bra mycket bättre, balde twisting, weapon expertice och vitailty är ganska mycket skit imo. För leveling är remorsless attacks bättre än murder och improved sprint är inte lika användbar som endurance

om jag skulle levela upp en rogue skulle jag köra på exakt samma som barf, möjligen byta improved gouge till lightning reflexes

,

missade helt att han skulle levla upp en rogue. Då ser hans build helt ok ut. Länge sen man levlade upp sin rogue och man blir väldigt trångsynt med alla raids och speccs på nacken.

jaja..

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Samma problem här, kan inte heller logga in. Sitter med 2mbit Telia ADSL uppkoppling.

Permalänk
Medlem

Kan inte heller connecta. Står connecting, sen efter ett tag så ploppar en ruta upp där det står Unable to connect. server: xavius

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Står ju där till vänster om där man loggar in att realmsen X X X X X inte går att connecta till

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Xavius står inte med på den listan.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Mmm, det gör det, men den listan stämmer inte, många fler servrar som är påverkade.

Visa signatur

P4 2.4 GHz, 1 Gb Ram, 500 Gb HD, Geforce 7600 GT

Permalänk
Medlem

Hmmm, ajdå, surt att jag loggade ut senast på Xavius då >_<

Farner, vad heter du på Xavius?

Permalänk
Medlem

Gittan

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Kommer inte heller in.. Har Neptulon som realm och den står inte med på listan.

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
är det itne så att man är rested hela vägen från 60-70 på betan eller har jag fel? i sånna fall skulle dina kompisar i gillet bara vara 65

Läste något liknande, man är inte "rested" med xp'n är fördubblad så resultatet är detsamma.

Citat:

http://wow.curse-gaming.com/en/forums/details/18318/approx-ti...
In terms of number of experience points you need to get, its more than 1-60 was. There are some alpha guys who got to 67 in about 3 weeks, but you get double XP in the alpha/beta so that you get to other content faster. Two months to 70 seems about right.

Lägg till sedan rep, quest och instansgrindandet för komma in i Caverns of Time så finns det att göra i månader per karaktär.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Står Burning Legion med? Vågar inte logga ut och kolla >:D

Permalänk
Avstängd

Outland finns ju inte ens i serverlistan, så

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio