Permalänk

Fjärrkontroll till DVD, TV och dator?

Hej!

Jag letar efter en fjärrkontroll som funkar med TV och DVD, men även dator via BlueTooth. Fjärren ska också kunna programeras för att starta program, ändra inställningar etc. i datorn.

Finns det en sån här fjärr? Vart då och till vilket pris?

Mvh Claes

Permalänk

Om du har en symbian telefon så finns det program för att fjärrstyra vanliga enheter via ir och dator via blåtand.

Visa signatur
Permalänk

Okej. Dum fråga kanske, men alla TV och DVDs och så, de styrs med IR via den vanliga kontrollen eller?
Finns det ingen "riktig" fjärrkontroll som klarar av det då?

Permalänk

Du kan fixa en ir krets till datorn och skaffa en multi fjärr, då borde det funka,men jag vet ingen fjärr som har blåtand inbyggt...
Har du HTPC lr?

Visa signatur
Permalänk

Yo! Klarar en IR-mottagare att gå igenom väggar då? Det är just det som är kruxet.
Nja, jag har min vanliga dator i ett annat rum, som jag spelar upp film och grejer med. Det vore väldigt smidigt att kunna styra de enkla kommandona (start/stopp, rew/ff etc.) från soffan istället för att springa till datorn hela tiden!

Permalänk

Nej ir klarar inte väggar, det märker du ju själv, du kan inte byta kanal på tvn genom en vägg...
Om det måste vara EN fjärr så har jag inga förslag.
Det enda jag kan rekommendera är mobilen till dator (blåtand klarar väggar) och en multi fjärr till tvn.

Visa signatur
Permalänk

Okej. Efter ett gediget antal sökförsök på google verkar inte jag heller hitta några sådana fjärrisar. Tack ändå!