Permalänk

2 olika märken på minnen

Hej!

Jag byggde nyligen ihop en dator med bla. detta innehållet

INTEL CORE 2 DUO E6600
ASUS P5B DELUXE P965
CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X1GB) HEATZINK

Det visade sig att det var fel på ett minne, så jag skickade tillbaka
det och idag så kom det ett nytt.
Men ett annat märke
Kingston 1gb - Pc2 - 6400 cl5 240

Det fungerar med det nya minnet, men jag undrar om jag ska godkänna att de skickade mig ett annat minne?

Förlorar jag i prestanda att det inte är ett lika dant märke?

Är detta minne lika bra som det andra eller sämre/bättre?

Tack på förhand för all hjälp:)

Mvh
Tjoflöjt

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se någon prestandaförlust men det kan ju tänkas att andrahandsvärdet blir lägre om du har olika märken på stickorna.

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
Jag har svårt att se någon prestandaförlust men det kan ju tänkas att andrahandsvärdet blir lägre om du har olika märken på stickorna.

hmm det sker en liten prestandaförlust men inte nått du märker av om du inte älskar att köra 3dmark M.M

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

Antar att båda är 5-5-5-12 minnen, båda borde ge samma prestanda på pappret, men Kingston är i 99 fall av 100 billigare vid samma specs.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Avstängd

klaga om du nite har något bättre för dig så kanske du kan få ut ngt av det.

men igentligen är får du skylla dig själv om din inte rma båda stickorna.

kolla va det är för chip på minnena är det vettiga chip så behåller du ju det nya minnet

Permalänk

Tack för era snabba svar:)

Då behåller jag dem eftersom det inte är någon större skillnad.

Jag hade tänkt att börja klocka den lite nu när jag fick i båda minnena, men det ska väl inte vara nån skillnad med dessa minnena?

Och till gabriel15

Han som jag pratade med sa att jag skulle skicka in 1 sticka bara för att jag skulle kunna använda datorn så länge.
Jag hade ingen lust att bara sitta vid laptopen, eftersom det var jul o nyår så skulle det ta lite längre tid o få tillbaka grejerna.
Så det är så det ligger till.

Permalänk
Medlem

jag skulle nog inte orkat, dock så har ju corsair en tendens att clocka lite bättre än kingston minnen (kanske bara jag men, jag får lite budget vibbar av kingston... vet ej varför, har personligen aldrig haft kingston)

Permalänk
Medlem

Men hur är det med Kingston minnet, är där kylflänsar på det med?

Jag hade klagat

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Nej, det är inga kylfläns på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjoflöjt
Nej, det är inga kylfläns på det.

Då hade jag definitivt klagat. Kan ju inte ha ett minne med kylflänsar och ett utan. Symetri

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Jag har ringt o klagat.
Jag ska skicka in dem o få 2 nya istället.

Tack ska ni ha för hjälpen:)