Permalänk
Medlem

Bigwater 735

Hejsan ! Funderar nu på ett Vattenkit till datorn Den ska kyla CPU,grafikkortet o VGARAM på grafikkortet. Jag undrar bara om jag ska koppla in grafik och VGARAM kylarna efter vattnet varit inne i radiatorn eller innan som CPU kylaren ? Eller det kvittar helt enkelt ?:)

http://www.shg.biz/produkter/infobox.asp?varenr=321153&lokati...

Permalänk
Medlem

Det kvittar. Bara å koppla in som du finner lämpligt.

Permalänk
Medlem

Okej. Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Vattnet blir bara marginellt varmare efter varje block (ca +0,2 grader eller däromkring) så blocket som sitter direkt efter radiatorn får kallast vatten och följande block marginellt varmare. Även pumpen avger värme. Eftersom de flesta prioriterar CPU:n framför GPU:n är den ultimata slingan:
Radiator -> CPU -> GPU -> Tank/Fillport -> Pump -> Radiator

Varje centimeter slang innebär motstånd vilket betyder lägre flöde och alltså sämre presterande radiator och block. Därför bör man sträva efter kortast möjliga slinga. Att hålla slanglängden nere är ofta viktigare än att placera komponenterna i rätt ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mx
Vattnet blir bara marginellt varmare efter varje block (ca +0,2 grader eller däromkring) så blocket som sitter direkt efter radiatorn får kallast vatten och följande block marginellt varmare. Även pumpen avger värme. Eftersom de flesta prioriterar CPU:n framför GPU:n är den ultimata slingan:
Radiator -> CPU -> GPU -> Tank/Fillport -> Pump -> Radiator

Varje centimeter slang innebär motstånd vilket betyder lägre flöde och alltså sämre presterande radiator och block. Därför bör man sträva efter kortast möjliga slinga. Att hålla slanglängden nere är ofta viktigare än att placera komponenterna i rätt ordning.

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar inte att använda dig av bigwater systemet, Radiatorn är hämskt liten men kyler väldigt dåligt om man inte maxar fläktens hastighet låter reaplan.

Permalänk

Skulle råda dig köpa bigwater 745 istället. Kör med den själv och är mycket nöjd
med den. får med en radiator med 2 st 120mm fläktar till samt en liten radiator, vilket du inte behöver använda, vad jag är inne på är att den stora radiatorn mycket väl gör sitt jobb, se över det systemet istället, kommer ha den till mitt
nya system intel duo core som kommer snart:) känner några som kyler med det paketet där med mycket lovande resultat.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Jag hittade det paketet igår på komplett kostar ju "bara" 1200 så de kommer att inhandlas alltså med den stora radiator blir ett perfekt kit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eddie.10
Jag hittade det paketet igår på komplett kostar ju "bara" 1200 så de kommer att inhandlas alltså med den stora radiator blir ett perfekt kit

köp TT bigwater 745 REKOMMENDERAS!!!! tog 1 dag för komplett att skicka/få grejjerna hem till mig http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318419

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korwish
köp TT bigwater 745 REKOMMENDERAS!!!! tog 1 dag för komplett att skicka/få grejjerna hem till mig http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318419

Jag vet !! Det är de kitet som ska in i min data också

Permalänk
Medlem

Nu var det länge sedan jag kollade upp TT's vattensystem men det ser inte ut att vara så stor skillnad mellan nu och då.
Nä ska man satsa på vatten och komma undan billigt är det hemmabygge som gäller.
Om man varken vill bygga eget eller spendera stora slantar så finns det många luftkylningslösningar som presterar väldigt bra.

edit: verkar ju iofs prestera helt okej enligt tester.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eddie.10
Jag vet !! Det är de kitet som ska in i min data också

bra de.;)

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korwish
bra de.;)

Jaja, hoppas detta är bättre kvalitet än förra Bigwater, där många fick kit där tanken sprack och läckte vatten :/.

Puss