Permalänk
Medlem

clix eller u10??

heej jag håller på att kolla på ny mp3 spelare och jag har kollat in Iriver U10 och clix, är dessa mp3 spelarna bra? och vad är det för skillnader mellan dom förutom minnet?? tacksam för svar

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Inaktiv

Clix visar albumbilder till låtarna, har snabbare CPU och är svart, det är dom enda skillnaderna tror jag

Permalänk
Medlem

Ingen av dem fungerar som UMS, va?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

U10 fungerar som UMS. Clix som MTP. Det som skiljer dem är att Clix är snabbare på alla sätt med en bättre processor, kommer i dubbelt så mycket minne och har stöd för bland annat album art.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
U10 fungerar som UMS. Clix som MTP. Det som skiljer dem är att Clix är snabbare på alla sätt med en bättre processor, kommer i dubbelt så mycket minne och har stöd för bland annat album art.

Synd att göra den i övrigt trevligare modellen handikappad sådär

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
U10 fungerar som UMS. Clix som MTP. Det som skiljer dem är att Clix är snabbare på alla sätt med en bättre processor, kommer i dubbelt så mycket minne och har stöd för bland annat album art.

Du glömde att Clixo har stöd för flash 2.0

Den har snabbare och finare menyer och är allmänt bättre än U10

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

okej men jag tror jag får gå med u10 för det är den jag har råd med:P men är u10 en bra mp3 spelare man kan satsa på??

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk

Har inget ont att säga om den. Det är en fin spelare.

Permalänk
Inaktiv

jag har också en U10 bra ljud o så, lite småssaker jag stör mig på dock:
1. startar sakta
2. sega menyer (inte mycket då, men lite)
3. Tar tid på sig att tända skärmen efter att ha släckt den.

annars är den nog den bästa mp3 spelaren jag känner till

Permalänk
Medlem

okej är iriver ett bra märke på en mp3 som man kan lita på med supporten och kvaliten på produkten då?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

irivers support är förstklassig. Kvalitén på produkterna är också utmärkt, överlag.

Permalänk
Medlem

Har du kollat pa Meizu M6 innan du bestammer dig for en U10?

U10 ar en valdigt bra spelare, Clix ar gudomlig :). iRiver haller bra kvalitet pa prylarna!

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

okej tack för svaren jag ska nog gå på u10 ....clix är väldigt nice den också men en aning dyrare så har inte råd med den men u10 kommer nog gå bra:P

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kona90
okej tack för svaren jag ska nog gå på u10 ....clix är väldigt nice den också men en aning dyrare så har inte råd med den men u10 kommer nog gå bra:P

Hej igen!

När du nu in princip har bestämt dig för U10:

iriver plus 3:
http://forum.iriver.se/files/iriverplus3.zip

Guider för hur du använder iriver plus 3 (om du nu skulle behöva det):
http://forum.iriver.se/showthread.php?t=4400

Spel och bakgrundsbilder:
http://forum.iriver.se/showthread.php?t=4541

Fet guide:
http://forum.iriver.se/showthread.php?t=4343

Lycka till!

Permalänk
Medlem

okej tack så mycket har beställt den nu från dustin home nydligen;P.....sen har jag läst nåt om fireware lr nåt sånt vad är det för nåt exakt??

Edit: behövs ingen förklaring hittade informationen ^^

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kona90
okej tack så mycket har beställt den nu från dustin home nydligen;P.....sen har jag läst nåt om fireware lr nåt sånt vad är det för nåt exakt??

1 eller 2 GB?

Om du beställde 2 GB så är det bara att installera iriver plus 3 och gå in där när spelaren är inkopplad så laddar den ner den senaste firmwareversionen. Sen behöver du inte använda programmet om du inte vill. Det finns fler sätt att uppgradera till senaste firmwareversion (vilket är att rekommendera) men det kan du få hjälp med på vårt forum istället om det skulle behövas.

Permalänk
Medlem

2 GB :D......men jag hittade detta klippet http://www.youtube.com/watch?v=oanDmC3FW4w&mode=related&searc...

och jag undrar om det är nåt vanligt problem eller är det personen som har misshandlat sin u10 blev lite orolig:P??

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kona90
2 GB :D......men jag hittade detta klippet http://www.youtube.com/watch?v=oanDmC3FW4w&mode=related&searc...

och jag undrar om det är nåt vanligt problem eller är det personen som har misshandlat sin u10 blev lite orolig:P??

Han har inte misshandlat den. I en handfull spelare (som vi har fått in hos oss) så har skärmkabeln lossnat i spelaren. Inget man kan fixa själv, så OM någon skulle råka ut för det här felet, maila supporten direkt på support@irivernordic.com. Jag kan med bestämdhet säga att risken för det där är minimal.

Permalänk
Medlem

vad händer ifall det händer mig då räcker det att jag mailar dit och så fixar ni det till mig gratis eller??

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kona90
vad händer ifall det händer mig då räcker det att jag mailar dit och så fixar ni det till mig gratis eller??

You bet.

Permalänk
Medlem

Hände för mig, fick en ny
Irivers support är superbra!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

okej då känner jag mig trygg:D

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

iRiver u10 är kanon, lite sega menyer men grymt bra ljud och hörlurarna man får med fungerar utmärkt, bra bas.

Sen är de gött att det finns en bra equalizer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Han har inte misshandlat den. I en handfull spelare (som vi har fått in hos oss) så har skärmkabeln lossnat i spelaren. Inget man kan fixa själv, så OM någon skulle råka ut för det här felet, maila supporten direkt på support@irivernordic.com. Jag kan med bestämdhet säga att risken för det där är minimal.

allt går att fixa om vilja finns, fixxat sådana kablar på mobiler så det går och har den lossnat så är det löjligt enkelt har dom gått av då blir det jobbigt och tidsdödande, men har man garanti kvar så

har oxå en iriver u10 helt klart nöjd! fungera mkt bra!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
allt går att fixa om vilja finns, fixxat sådana kablar på mobiler så det går och har den lossnat så är det löjligt enkelt har dom gått av då blir det jobbigt och tidsdödande, men har man garanti kvar så

har oxå en iriver u10 helt klart nöjd! fungera mkt bra!

Jo, det GÅR säkert. Grejen är väl att iRiver inte kan rekommendera sina slutkunder att själva börja pillra inne i spelarna (även om de lite mer händiga antagligen skulle klara det).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Jo, det GÅR säkert. Grejen är väl att iRiver inte kan rekommendera sina slutkunder att själva börja pillra inne i spelarna (även om de lite mer händiga antagligen skulle klara det).

Tjena Pingu!

Du har helt rätt. Är det en USB-kabel så kan nog vem som helst skruva isär kontakten om den bråkar. MP3-spelarna däremot rekommenderar vi inte att någon börjar pilla i förrän de två år har gått som man har garanti. Efter det kan man ju göra vad man vill. Säkert kan en väl utvald skara på det här forumet fixa saker men vi gör det själva först i den mån vi kan.

Permalänk
Medlem

Har efter en del funderande skaffat en U10 (2GB) själv... Den håller fortfarande på att laddas men jag måste säga att jag tycker den verkar fantastiskt lovande.

Dock har mitt exemplar en liten defekt, en trasig pixel (lyser rött). Det var en möjlighet jag inte ens reflekterat över.
Vet inte riktigt hur störande det är i och med att jag inte börjat använda spelaren på riktigt ännu, men efter en snabb sökning på irivers forum verkar ju policyn vara att man får spelaren utbytt vid pixelfel, så det borde ju inte vara något problem på det sättet.

Dock är det ju tråkigt att skicka iväg spelaren det allra första man gör...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Har efter en del funderande skaffat en U10 (2GB) själv... Den håller fortfarande på att laddas men jag måste säga att jag tycker den verkar fantastiskt lovande.

Dock har mitt exemplar en liten defekt, en trasig pixel (lyser rött). Det var en möjlighet jag inte ens reflekterat över.
Vet inte riktigt hur störande det är i och med att jag inte börjat använda spelaren på riktigt ännu, men efter en snabb sökning på irivers forum verkar ju policyn vara att man får spelaren utbytt vid pixelfel, så det borde ju inte vara något problem på det sättet.

Dock är det ju tråkigt att skicka iväg spelaren det allra första man gör...

Hej Pingu!

Jo, det var du på vårt forum ser jag nu. Otroligt tråkigt med pixeln. Som jag skrev på vårt forum så är du den förste jag någonsin hör har fått en död pixel på en MP3-spelare från iriver (och defintivt U10). Lär vara otroligt sällsynt generellt på så små MP3-spelare.

Vi fixar i alla fall det, var så säker. Ledsen att du fick ett sådant ex (det är _riktigt_ extremt ovanligt).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Hej Pingu!

Jo, det var du på vårt forum ser jag nu. Otroligt tråkigt med pixeln. Som jag skrev på vårt forum så är du den förste jag någonsin hör har fått en död pixel på en MP3-spelare från iriver (och defintivt U10). Lär vara otroligt sällsynt generellt på så små MP3-spelare.

Vi fixar i alla fall det, var så säker. Ledsen att du fick ett sådant ex (det är _riktigt_ extremt ovanligt).

Det är väl sånt som händer... Jaja, det löser sig nog, som du säger.

Har iaf hunnit pillra lite på den och tycker i övrigt att spelaren är grym! Rekommenderas lätt för den som är intresserad av en spelare i den här klassen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

eftersom du kan se filmer på den kanske det finns någon sån där färg flashande film som du kan köra o se om pixeln ändrar inställning, är det OLED skärm på u10an? är det sådan skärm så är det MYCKET ovanligt med döda pixlar!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.