Permalänk
Medlem

XP media center eller inte?

Sitter och luskar ut en ny laptop. Men jag undar egentligen hur viktigt det är med xp media center på en bärbar?

Vad är den största skillnaden mellan xp pro/home och media center?
Följer fjärrkontroll med till laptops med media center?

Ngn som vet hur OS ser ut i media center? Hur fungerar konceptet eg.?

Visa signatur

fleXan

Permalänk
Inaktiv

fjärkontroll följer inte med som standard vad jag vet. Har inte heller hittat någon skillnad mellan pro och MCE. så isf är det samma skillnad mellan MCE som home. Det enda jag hitta var att MCE fick med ett Media program för att få det "snyggt" som en dator som kopplas till TV.

Permalänk
Avstängd

själv tycker jag home edtiton absolut är bäst, vet du varför:

det startar snabbast

har inte en miljard extra funktioner, som man aldrig någonsin använder (som tex i XP pro, haft det en gång, använde knappt hälften). med andra ord enklast

stabilast (mindre buggigt)

billigast

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

De skickar med Media Center nuförtiden för att man får då gratis uppgradering till Vista Home Premium.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
själv tycker jag home edtiton absolut är bäst, vet du varför:

det startar snabbast

har inte en miljard extra funktioner, som man aldrig någonsin använder (som tex i XP pro, haft det en gång, använde knappt hälften). med andra ord enklast

stabilast (mindre buggigt)

billigast

woot? du har ju noll konfigurations möjligheter i home, visserligen har jag microsoft mcp cert men man har verkligen noll möjlighet att göra nått.
Du kan t ex inte ens sätta upp användare för nätverk.
Home är lite som lek och lär, fast klick och skriv.

Media center är mer som pro versionen, har inte hittat nån skillnad annat än medföljande media program och ett nytt skin, konfigurations möjligheterna är densamma som i proversionen vad jag märkt men det finns säkert nån skillnad där med.

Permalänk
Avstängd

det var inte det jag sa, jag sa:

det startar snabbast

har inte en miljard extra funktioner, som man aldrig någonsin använder (som tex i XP pro, haft det en gång, använde knappt hälften). med andra ord enklast

stabilast (mindre buggigt)

billigast

media XP strular mer en home, hade den först i min egen 9400, bytte tillbaks till home. plus att jag själv inte hade nånn användning av media XP

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Avstängd

Använder man inte funktionerna så är det självklart den mest bantade man ska välja men det är mycket man inte kan göra överhuvudtaget i Home, vilket kan vara bra att veta för de som går runt och funderar på olika alternativ.

Permalänk
Avstängd

göra och göra , säg vad jag inte kan göra i home som är så viktigt !

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
göra och göra , säg vad jag inte kan göra i home som är så viktigt !

XP Home har väl inte stöd för fler än en processor som jag förstått det? Har man dual core processor (som dig) så gör det ju en skillnad.