Fråga ang Cooler Master Extreme Power 500W PSU

Permalänk
Medlem

Fråga ang Cooler Master Extreme Power 500W PSU

Köpte detta nätaggregat till mitt nya datorbygge.
Är det någon som vet om det går att byta fläkt till nätaggregatet då den låter som ett jetplan.

Någon som har andra tips kanske?

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CMEXPWE...

Visa signatur

C2D 6600@ORG, GigaByte-DS4, 1024mb RAM PC5300, 250GB WD Caviar 16MB, Radeon X300SE 128mb.

Permalänk

det går att byta fläkt på i princip alla agg. men för att göra det måste man naturligtvis öppna agget och då är det på plats med en liten varning. var försiktig och peta inte på saker du inte vet vad det är. även om agget varit urkopplat en längre tid kan man få jobbiga stötar.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Okej ska akta mig lite då
Får leta reda på någon tyst 120mm fläkt.

Finns det risk att temperaturen blir för hög om man kör med en annan fläkt?

Verkar nästan som om nätaggregatets tempsensor det är fel på för den varvar upp fläkten nästan direkt efter start trots att nätagget efter timmars användning knappt är ljummet.

Visa signatur

C2D 6600@ORG, GigaByte-DS4, 1024mb RAM PC5300, 250GB WD Caviar 16MB, Radeon X300SE 128mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NOz_
Okej ska akta mig lite då
Får leta reda på någon tyst 120mm fläkt.

Finns det risk att temperaturen blir för hög om man kör med en annan fläkt?

Verkar nästan som om nätaggregatets tempsensor det är fel på för den varvar upp fläkten nästan direkt efter start trots att nätagget efter timmars användning knappt är ljummet.

Jag har samma PSU som dig och tycker också den låter som en dammsugare -åtminstone efter datorn varit på 2-3 min. Gick det bra att byta fläkten i PSUn eller hur löste du ljudproblemet?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Om du har några gamla typ 300-watts nätagg nånstans, ta isär dem och kolla efter externa fläktstyrenheter (Ett ca 2x1cm stort kretskort) Ta loss det och koppla in det mellan fläkten och nätaggets egen strömkälla. Fungerar bra för mej

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem

Nu har jag kopplar in en fanmate 2 från zalman, installationen var väldigt smidig och tyst med de!!

Visa signatur

Baaahh