FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decar
Hej!
Undrar om någon har lite tips på fina configs. Har försökt koda lite själv men det går inte så bra

Skulle vilja ha något i denna stilen:

Loop Troop - Modern Day City Symphony - 1999
01. Intro (feat. DJ Noise) - 1:23
02. osv osv - 0:00

Väldigt simpelt. Skulle någon kunna göra detta?

Jag tror inte att du kan lägga till en egen extra rad i standard foobar interfacet. Men om du använder t.ex. foo_uie_single_column_playlist så kan du genom ganska enkel konfiguration få det så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
Om dom ligger i ordning så kan du markera alla låtar i albumet > properties > auto track number.

Yes, det var det sättet jag använde mig av i de äldre foobar-versionerna, men hittade det bara inte i 0.9 förren nu

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jadu, såd den här guiden och har utforskat den här spelaren men jag vart nog för ivrig och råkade ta bort menyraden och tabsen. Det är säkert enkelt att få tillbaka men jag hittar det inte, hjälp!
Ser så här ut nu.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eua
Jadu, såd den här guiden och har utforskat den här spelaren men jag vart nog för ivrig och råkade ta bort menyraden och tabsen. Det är säkert enkelt att få tillbaka men jag hittar det inte, hjälp!
Ser så här ut nu.

http://pici.se/pictures/qr6oU9.jpg

Citat:

Hjälp, jag har råkat ta bort menyn i Columns UI. Hur kommer jag in i inställningarna?
CTRL+P. Gå till Columns UI > Main och klicka i Show Toolbars.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lassekongo83: Tack, kollade upp det först men den var redan ikryssad. :S Men istället tryckte jag på "Reset toolbars" Då kom det såklart tillbaka.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Jag tror inte att du kan lägga till en egen extra rad i standard foobar interfacet. Men om du använder t.ex. foo_uie_single_column_playlist så kan du genom ganska enkel konfiguration få det så.

Har testat Single column men då kunde jag inte tabort filer i playlisterna. Nu har jag Column Ui installerat men jag vet inte hur jag ska konfiguera det.

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Medlem

Jag har fått samma problem som någon tidigare i tråden. Foobar vill inte visa bilderna i vare sig Track info eller playlist. det ser bara ut såhär:

Har någon kommit på varför detta sker?

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eua
Jag har fått samma problem som någon tidigare i tråden. Foobar vill inte visa bilderna i vare sig Track info eller playlist. det ser bara ut såhär:

http://pici.se/pictures/dmrbqg.jpg

Har någon kommit på varför detta sker?

har du rätt sökväg och så till bilderna då?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
har du rätt sökväg och så till bilderna då?

Japp, vill ändå inte.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Hedersmedlem

lassekongo83: du är helt rå!
Posta config nu!!!

Permalänk
Medlem

@eua: Jag ser att du använder den configen jag postade på första sidan. Det är mycket möjligt att nåt tecken i koden som detta forumet inte kan visa har gått förlorat. \ till exempel. Har tyvärr inte kvar orginalet, så jag vet inte vad som gått förlorat tyvärr. Ladda ner den absolut senaste verisionen av Single Columns och prova med den configen jag postade på andra sidan istället.

@pippen: Kommer så fort jag skapat mig ett par egna knappar.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Men jag vill ju köra med smoked!
Va schysst nu och pm:a iafall över den, Please?

Permalänk
Medlem

Configen kommer här:
Enkla text-knappar blev det.

Screenshot:

Bilder: http://www.home.no/lassekongo83/fb2k/kapten.rar

All kod till Track Info Mod och Single Columns: http://www.home.no/lassekongo83/fb2k/fb2kconf14-12-06.txt

Obs! För att få bakgrund på Track Info 2 så måste ni ladda ner bilderna jag postade på sidan 2 (inkluderar trackinfo2.png som behövs). Ändra också sökvägen till den korrekta mappen. Orkar inte fixa detta nu.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Tusen tack!

hur ska jag göra för att använda smoke knapparna istället?
har laddat ner dem som PNG.

och byter färg på seekbaren.

Och vad är det du har längst upp för något?

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pippen
Tusen tack!

hur ska jag göra för att använda smoke knapparna istället?
har laddat ner dem som PNG.

och byter färg på seekbaren.

Och vad är det du har längst upp för något?

MVH

Det högst upp ser ut att vara playlist-switchern?

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pippen
Tusen tack!

hur ska jag göra för att använda smoke knapparna istället?
har laddat ner dem som PNG.

och byter färg på seekbaren.

Och vad är det du har längst upp för något?

MVH

Vill du använda smoke istället så är det bara att döpa om varje knapp för sig och skriva över textknapparna. playh.png är bilden vad som händer när musen är över knappen, så på de bilderna får du hitta på nån liten effekt.

För att byta färg på trackbaren så får du ändra på värdet i trackinfo.

$drawrect(10,95,$sub(%_width%,20),8,brushcolor-null pencolor-90-90-90),) $ifgreater($get(progress),0,$padding(9,95)$drawrect(3,2,$get(progress),4,brushcolor-90-90-90 pencolor-nulll),)

90-90-90 är värdet som ska ändras till nåt annat lämpligt värde för att färgen ska bytas. Om du menar seekbaren längst ner så måste du använda Windows temat HmmXP-Tempura.

Det jag har längst upp är foo_uie_playlists_dropdown.dll.

Visa signatur
Permalänk

Super nice lassekongo83 Den kör jag med, passar mitt skrivbord på någe sätt. Och shenmue är fan ett av världens bästa spel \(^_^)/

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem

lassekongo83: hur får man bort border som hamnar mellan Track Info1/2 och Single Columns?

Permalänk
Hedersmedlem

chew: Boarderstyle=none
lassekongo83: fattade inte riktigt vad du menade med att byta till smoke knapparna..

Permalänk
Medlem

pippen: vart hittar jag det, eller vart lägger jag in det någonstans? o.O

Permalänk
Hedersmedlem

Settings på singe playlist samt trackinfo.

Edgestyle hette det visst. Edgestyle = none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pippen
Settings på singe playlist samt trackinfo.

Edgestyle hette det visst. Edgestyle = none

Klipp ut knapparna i nåt bildprogram och spara varje knapp som play.png, playh.png, stop.png, stoph.png etc.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

okej, som jag misstänkte..
Du råkar inte ha kvar dina smoke knappar (jaja lat..)
Vad kan man ha för effekt isåfall då menar du.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

ja men där ligger alla i en png fi. måste ha dem en och en

Permalänk
Medlem

lassekongo83:: bilden case.png används väl när ett skivomslag syns?
kan man på något sätt ordna så att när det inte finns ngt omslag så visas en annan bild med texten "No cover" ??

Och kan man på något sätt få cd.png att se ut som att den "snurrar" runt?
Vad jag vet att kan man inte animera png filer. Utan man måste göra den till gif, man då blir det bökigare med genomskinligheten, eller är jag ute i cyklar? :s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
lassekongo83:: bilden case.png används väl när ett skivomslag syns?
kan man på något sätt ordna så att när det inte finns ngt omslag så visas en annan bild med texten "No cover" ??

Släng in det som är tjockmarkerat i Group Display:

$imageabs2(76,64,,,,,28,20,$get(imagedir)nocover.gif,) $imageabs2(76,64,,,,,24,19,$replace(%path%,%filename_ext%,)folder.jpg,NOKEEPASPECT) $imageabs2(84,96,,,,,20,3,$get(imagedir)case.png,)

Beroende på vilken sorts bild du använder så kan du behöva justera diverse värden för att få en korrekt placering. "76,64,,,,,28,20" Case.png är en overlay, så att det får bli någon nocover bild under den.

@pippen: Du har fått dig ett pm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lassekongo83: Du är ett geni tackar!

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar lassekongo83. you rule foobar

Permalänk

Efter att ha varit trogen Winamp i åratal så beslöt jag mig idag för att switcha till Foobar iom julstädningen(både lägenhet och desktop ). Känns som att man har en lång väg att vandra innan man har allt på klart. Kommer säkert några dumma frågor från mig i sinom tid, ska börja läsa på mig lite nu.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065