Telenors gratis kontantkort

Permalänk
Inaktiv

Telenors gratis kontantkort

Är det helt gratis att beställa det, inga ytterligare avgifter eller bindningstider ?!
Har tänkt beställa en telefon från katshing och portera till comviq knock-out, men jag har redan comviq, och man måste ha en annan operatör.
Min far kommer att beställa kortet, eftersom att jag inte är myndig, kommer man att få välja bank när man sedan byter till knock out, eller tar dom banken man hade till telenor kontant.

Tack för svar
hamnade detta i fel forumsdel så får nån moderator gärna flytta tråden

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Jag fattade inte riktigt men ja, Telenors kontantkort är helt gratis.

Permalänk
Inaktiv

okej, vad bra. Jo det var lite luddigt skrivet

Permalänk
Medlem

men rabbatt på mobiltelefoner vid portering gäller endast abbonemang tyvär om jag kommer ihåg rätt...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Inaktiv

det är bara att byta operatör som gäller

Permalänk
Medlem

Är rätt hundra på att det gäller vid portering från abbonemang eftersom kontantkortskunder inte är viktiga för operatörerna

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Inaktiv

det är Comviq som jag skall portera till, och skaffa abonnemang hos dom så dom blir nöjda och bjuder mig på lite mobiltelefon

saxxat från katshing
Portering
Om du t.ex. ringer med Telia idag och inte är bunden längre hos dem, och byter till t.ex. Comviq (du behåller samma telefonnummer). Skall endast användas om du byter operatör.

Permalänk
Medlem

Haha, exakt vad jag har funderat på att göra

Men om du idag har ett nummer hos comviq är det väl inte så smart att skaffa ett helt nytt kort och därmed nytt nummer. Borde ju vara smartare att "portera" till telenor kontant, behålla ditt nummer, registrera dig hos telenor o sen köra på portering till comviq?

Och btw, saxat från katshing från beskrivningen ang portering till abonemang:
"Använd detta abonnemang när du byter från annan operatör till Kompis (Även byte från kontantkort hos annan operatör)."

Så då är frågan, finns det någon slags "cooldown" på portering?

Permalänk
Inaktiv

när man beställer telenors gratis kontant från deras hemsida så skickar dom med en porteringsfullmakt så jag kommer behålla mitt nummer

sedan byta tillbaks till Comviq direkt och spara ca 1000:- på telefonen

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det finns någon begränsning för hur fort man får portera bort igen (kan mycket väl tänkas), men räkna iaf med att det kan bli struligt...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Underbart, kommer nog köra på en sån fuling själv då
Ska man bara bestämma sig för vilken lur man ska välja

Permalänk
Medlem

Jag körde en sån för ett tag sen och fick 150kr gratis att ringa för.
bytte till halebop gratis och sen tillbaka till comviq direkt igen

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Inaktiv

blir enklare om man bara tar kortet och portera, en dubbelportering verkar vara lite körigt

Sen är det inte så svårt att meddela att man har nytt nummer, vännerna har ju msn/går i skolan

Permalänk
Medlem

Telenors är 100% gratis, detsamma gäller Comviqs gratiskort som man kan beställa på nätet.

Permalänk
Inaktiv

Vackert, alltid kul när man kan köra fulingar för att spara lite pengar

Permalänk
Medlem

tar ju över en månad att köra en dubbelportering. jobbigt

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Har tänkt på samma grej men undrar vailken butik som erbjuder en mobil som är värd 1000kr?:O

själv ska jag köra så här

beställa nytt kontantkort från telenor alltså inte portera mitt nummer sedan byta till comviq kompis abonnemang och få en mobil på köpet.

sedan portera mitt riktiga nummer till halebop och sedan tillbaka till comviq och då har jag 150 kr att ringa för, sedan ringa comviq och tala om att jag inte vill ha det nummret så jag fick av telenor så att de kan portera till mitt riktiga nummer, det blir ju inte svår att portera mellan comviq.

svårt kankse och förstå men EN MOBIL VÄRD 800+150 att ringa för.