World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk

då blir de fina shoulders till natten då:P

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Skapa mappen World of Warcraft\Cache\WDB\enGB så blir det nog lite bättre. Förmodligen finns mappen Cache, men inte undermapparna. Klienten kan av någon anledning inte skapa den här mappen själv så den försöker skriva filer till en plats som inte finns vilket (uppenbarligen) inte fungerar.

Det här gav mig ungefär 30% bättre FPS.

Den mappen fanns redan (enGB).

:S

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Skapa mappen World of Warcraft\Cache\WDB\enGB så blir det nog lite bättre. Förmodligen finns mappen Cache, men inte undermapparna. Klienten kan av någon anledning inte skapa den här mappen själv så den försöker skriva filer till en plats som inte finns vilket (uppenbarligen) inte fungerar.

Det här gav mig ungefär 30% bättre FPS.

Ska jag lägga den direkt under world of warcraft mappen?

ska mappen alltså heta World of Warcraft\Cache\WDB\enGB dom där backslash går väl inte skapa som filnamn på en mapp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiztlin
Ska jag lägga den direkt under world of warcraft mappen?

ska mappen alltså heta World of Warcraft\Cache\WDB\enGB dom där backslash går väl inte skapa som filnamn på en mapp?

Gå in i Cache mappen, skapa där en mapp med namn "WDB", sedan i WDB mappen skapar du en mapp som heter "enGB"..

Eh, varför går det inte dela upp stacks? Håller inne shift och klickar på en stack, händer inte så mycket

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

En fråga. När man lirar i PUGs, vad är effektivast, att försöka vinna BGn (och kanske inte få lika många HKs) eller att bara springa runt som en tok och farma HKs? Tänkte mest eftersom det verkar var mycket lättare att skaffa marks än honor.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Gå in i Cache mappen, skapa där en mapp med namn "WDB", sedan i WDB mappen skapar du en mapp som heter "enGB"..

Eh, varför går det inte dela upp stacks? Håller inne shift och klickar på en stack, händer inte så mycket

ok tänkte så men va inte säker, tack för hjälpen ^_^.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
då blir de fina shoulders till natten då:P

vad avis jag blir
jag har 7200 honorpoints kvar till mina warlords shoulders, och vet ej hur mycket jag dragit in idag. Då den inte räknar med bonus honor har jag märkt
Sen ska jag samla honor medan jag fixar marks till raptor mounten ^_^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
humm, jag har just nu 8600 honorpoints, de står att jag har gjort today 55.. aalltså 5500 någonting.. kommer jag då ha 14100 ikväll???

kan bifoga bild http://i145.photobucket.com/albums/r215/borjeboy/wowhonor.jpg

klicka på bilden om den e för liten..

du kommer ha 8600+5500+ den bonus honor du har samlat på dig idag, eller har ja fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
du kommer ha 8600+5500+ den bonus honor du har samlat på dig idag, eller har ja fel?

Precis, blizzards ungefärliga räknar inte med bonushonorn alls, vilket suger rätt hårt
Fast det blir ju alltid en glad överaskning när man får den, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
varför itne använda rend? jag gör det ibland och jag har levlat min 0-60 själv.
ny med nya talents tar man ju 4% mer på en som ahr rend på sig + att rogues inte kan vanisha och sticka iväg om man har rend på dem.

Rend gör typ vad? 200 skada över 18 sekunder? Knappast värt att lägga om man jämför med en ny Battle Shout (som ökar skadan på nästan alla skills du kan göra som warrior). Sen att du kan ta ur han ur vanish etc med piercing howl / demoralizing shout är ju en annan femma. Att använda rend är ungefär som för en mage att använda pyroblast rätt igenom. Så ogenomtänkt så att det inte kan bli värre.

Permalänk
Medlem

Stormscale BGs är inte längre crossrealm eller hur man ska säga. Helt underbart!

Korta köer och spelare som faktiskt kan spela, oftast

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=92779588&sid...

om någon har missat denna tråd...
till och med blizz ser ut att fatta att warrior kanske inte är så bra längre...
vi får hoppas på att dom fixat till våran klass innom en snar framtid.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Shit testa nyss Felguard i pvp. Gryyyyyym!

Permalänk
Medlem

Tjena, Jag fixade massa addons men sen så försvann alla och allt blev helt "fuckt up".. Så min chat försvann nedanför skärmen så jag ser ara toppen och inte vad jag själv skriver.
Så kan man på nott sätt flytta upp chat baren, Kanske finns någon Addon som fixar biffen vad vet jag?

Tacksam för svar

Det är lungt, Fixade det, var bara att klicka och dra Var visst för enkelt för att förstå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Stormscale BGs är inte längre crossrealm eller hur man ska säga. Helt underbart!

Korta köer och spelare som faktiskt kan spela, oftast

Japp, det är underbart nu då Xrealms är nere...

Köerna har gått från 15min till 1min till AB, AV kön från 1h30min till 20min(SS alliance sidan).

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=92779588&sid...

om någon har missat denna tråd...
till och med blizz ser ut att fatta att warrior kanske inte är så bra längre...
vi får hoppas på att dom fixat till våran klass innom en snar framtid.

läst stora delar av tråden och det e precis så jag känner också, nu har jag inte spelat nya 2.0 ( skitet kan inte patcha måste lösa de) men jag har kört mycket olika talents på betan och det ända som jag känner har blivit bättre är att det är mycket lättare att tanka med en rikitig tank build, sen har jag aldrig kört en riktig tank build innan heller så det kan vara det också.

Får hoppas att blizzard agerar och gör något.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem

Jag kan inte fatta vad warriors lipar över... läste posten om ändringarna och jag tycker inte alls de verkar så farligt. Jag tycker inte häller att warriors är lättare att döda i pvp efter patchen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Jag kan inte fatta vad warriors lipar över... läste posten om ändringarna och jag tycker inte alls de verkar så farligt. Jag tycker inte häller att warriors är lättare att döda i pvp efter patchen.

Det tycker jag dom är, har inga större problem med att få ner dom precis, så jag förstår nog varför dom är lite neråt. Warriors i min guild har också "klagat" över dett fenomen

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom buffar prästar till warriors DPS i raids med, om vi nu ändå ska göra alla klasser lika <3

Warriors är tanks lika mycket som prästar är healers enligt mig.

Visa signatur

*-'

Permalänk

För er som orkar tanka 900mb filmen. Är en holy/disc priest i TBC som äger upp allt och alla utan att använda en enda channeling heal. Dvs han använder sig edast av renew, prayer of mending, pw:s och någon enstaka gång holy nova.

http://fpad.filefront.com/?http://files.filefront.com/BCpries...

Har tröttnat på min rogue, men redan planerat min nya TBC karaktär:
http://img171.imageshack.us/img171/7070/draneits4.png

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze
En fråga. När man lirar i PUGs, vad är effektivast, att försöka vinna BGn (och kanske inte få lika många HKs) eller att bara springa runt som en tok och farma HKs? Tänkte mest eftersom det verkar var mycket lättare att skaffa marks än honor.

att vinna. Bonus honorn du får är värd det. I en vunnen AB kan du dra ihop lite över 280 bonus honor. Du kan tjäna in på det genom att farma kills, men det blir svårt då folk oftast inte är ensamma.

Vad jag har märkt så ~bonus honor ska man multiplicera och så får man ett rätt bra närmrevärde till den honor man tjänat in under dagen.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Förbannade jävla helvete va arg jag vart igår!

Hade PvP:at från kl 11 på morgonen till klockan 01.00 på kvällen.
Jag trodde verkligen att jag skulle kunna få mina söta warlord shoulders.

Nänä, jag saknade 25 honor tror jag.
Jag tror att shouldersen kostade 12375 honor, och jag hade 12350.
--
Min flickväns brorsa har rank 14 vapen nu (enhands yxa), och den har han grindat ihop på 2 dagar = lol

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Någon som vet en addon som kommer ihåg priset på saker som man sätter in på AH ?

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

Undrar om det är någon annan som har ständigt lootlagg lr lagg när man ska pratat med npc'er? Fattar inte vad som hänt det går segt som faen helatiden när man ska loota och npc'er tar skitlång tida innan man kan prata med dem.
Det konstiga är att annars flyter det som alldrig förr laggar alldrig förutom de ovannämda laggs, någon som har en lösning?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk

är det någon som vet hur man går tillväga om man vill byta "skin" på sin gubbe? är ganska så trött på mitt fula troll.. skulle vilja ha ett undead skin :).. pma eller något isåfall

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Förbannade jävla helvete va arg jag vart igår!

Hade PvP:at från kl 11 på morgonen till klockan 01.00 på kvällen.
Jag trodde verkligen att jag skulle kunna få mina söta warlord shoulders.

Nänä, jag saknade 25 honor tror jag.
Jag tror att shouldersen kostade 12375 honor, och jag hade 12350.
--
Min flickväns brorsa har rank 14 vapen nu (enhands yxa), och den har han grindat ihop på 2 dagar = lol

Hur orkar man sitta så pass länge? Har en kompis som också pvp:ade hela gårdagen, hur orkar man?! Det är ju sjukt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Hur orkar man sitta så pass länge? Har en kompis som också pvp:ade hela gårdagen, hur orkar man?! Det är ju sjukt.

Fattar det inte heller, visa har väl tid/lust till det..
Själv hade jag aldrig kunnat göra det

Max 3k för mig per dag

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

De gäller o grinda ihop honor fort så att man kan fixa bra saker till sina alts innan TBC kommer

Det var ett par i min guild som grindade ihop över 20 000 honor igår, själv har ja fixat all pvp gear som jag behöver till min main nu och de är dax att fixa prylar till mina alts

Om man ska få så mycket honor bör man iof ha en bra premade grupp som vinner innom 5-10 min

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Fattar det inte heller, visa har väl tid/lust till det..
Själv hade jag aldrig kunnat göra det

Max 3k för mig per dag

max 3k? det är nästan för mycket man blir ju si himla trött på att alla matcher i AB är premade eller så förlorar man. Hatar dessa pve guilder som blivit pvp, de fattar ju inget om hur man deffar och raporterar inkommande. Så de som inte är premade förlorar man ändå.

men runt 2-3k har jag dragit in per dag. Men all bonus blir det i snitt 4-6k. Har runt 12k hponor just nu, samlar till chest

föresten, bara jag som har en känsla om att blizzard kommer lägga in en hotfix snart så det inte ska vara lika lätt? hm.. ovanligt blizzard att göra saker så här lätt.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Hoppas dom buffar prästar till warriors DPS i raids med, om vi nu ändå ska göra alla klasser lika <3

Warriors är tanks lika mycket som prästar är healers enligt mig.

Ifrån länken strax ovanför dit inlägg:

-(PvE) Weapon Skill has been removed, most blows are glancing, reduced crit rate through resilience cuts melee boss DPS in half, perhaps more. EDIT now confirmed by another poster on the forum that Fury DPS for Naxx Warriors has gone from 900 DPS to about 500DPS. not quite halfed. this is affecting Rogues quite badly, and the Mages are feeling it as well due to some ignite alterations. not surprisingly, Warlock DPS is up a lot.

-(PvE) Our static threat abilities do not scale, the threat abilities of the Hybrid classes DO scale, and threaten to surpass our tanking abilities in the very near future. (for more info please see this thread http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=92319770&sid...) the Warrior lives in the shadow of itemisation, except this time it isn't to our advantage.

-------------------------
Jag har ingen aning om vad präster ligger på för DPS nu, eller om det som jag citerar stämmer, men om det stämmer är det kanske inte så mycke att hurra för eller?

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W