World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Och innan någon svarar med "lol warriors är ju den bästa tank klassen, då ska ju dom inte vara den bästa dps klassen med ju! LOL!" så kan jag svara på det!

Warriors kan inte heala, warriors kan inte stunna, warriors har ingen CC (osv)
Detta leder till att warriors har den lägsta survivabilityn i spelet.
Och då gäller det ju att ha ihjäl något innan det har ihjäl en själv eller hur?
Detta hade varit enkelt löst genom att ge warriors mer hp och en ability så dom kan göra någonting åt kiting.
Hade warriors fått det hade det varit okej att att blizz tar bort en del av deras dps.
Men istället så tog dom bara bort dps och gav ingenting tillbaka.
Så för tillfället har warriors lägst survivability och inte längre bäst dps.

Redflip: Visst, warriors har inget problem med att tanka i PVE.
Men... Det är 10 lvlar till 70 och det finns något som heter pvp, något som iaf jag tyckte var kul.

Du har inte testat att pvpa i grupp som prot warrior? Fullständigt omöjlig att ta kol på, och dessutom har ni concussive blow som kan stunna folk som försöker ge sig på dina healers.

Dessutom får de flesta, feta stamina buffs på prylarna från item drops när de levlar från 60-70. Mages på betan springer runt med 7-8k hp. Tänk hur mkt hp mer ni warriors, vare sig ni är prot, arms eller fury spccade, kan kommer att springa runt med.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

Nu lackar jag som fan på blizzard!

Först står det att min server ska komma upp kl 15.00.. Sedan ändrar dom till 17.00.. och nu har dom ändrat till 19.00!

USCH /target Blizzard /spit

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Nu lackar jag som fan på blizzard!

Först står det att min server ska komma upp kl 15.00.. Sedan ändrar dom till 17.00.. och nu har dom ändrat till 19.00!

USCH /target Blizzard /spit

Men boohhoo booohoo? Vad fan ska de göra? De gör det rätt från början istället för att slänga upp halvklara serverar. Var nöjd, titta på TV, ta en promenad. Titta nån film. gör nåt annat. Tro mig, det finns ett liv utanför WoW.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Dom är ur funktion, här är en lista på dom som fungerar: http://wow.curse-gaming.com/en/files/3/world-of-warcraft-2-0-...

Så dom kommer alltid att vara ur funktion och det är dags och tanka hem nya eller uppdateringar?
Eller håller blizzard på och gör nåt maintance trams med dom också?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Men boohhoo booohoo? Vad fan ska de göra? De gör det rätt från början istället för att slänga upp halvklara serverar. Var nöjd, titta på TV, ta en promenad. Titta nån film. gör nåt annat. Tro mig, det finns ett liv utanför WoW.

Vi betalar dom för att få upp servrarna i tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Vi betalar dom för att få upp servrarna i tid.

Betalar du extra för något slags bättre servicenivå eller?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f_k_shadow
Du har inte testat att pvpa i grupp som prot warrior? Fullständigt omöjlig att ta kol på, och dessutom har ni concussive blow som kan stunna folk som försöker ge sig på dina healers.

Dessutom får de flesta, feta stamina buffs på prylarna från item drops när de levlar från 60-70. Mages på betan springer runt med 7-8k hp. Tänk hur mkt hp mer ni warriors, vare sig ni är prot, arms eller fury spccade, kan kommer att springa runt med.

Sååå... warriors ska bara vara med i pvp för att sysselsätta healersen då?
För alla vet att en protwarrior är helt värdelös i pvp.
Mer eller mindre 0 dmg.

Visst, alla får stamina buffs i tbc, men warriors får bara ungefär 2-3k mer hp än mages från items vad jag har hört.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Sååå... warriors ska bara vara med i pvp för att sysselsätta healersen då?
För alla vet att en protwarrior är helt värdelös i pvp.
Mer eller mindre 0 dmg.

Visst, alla får stamina buffs i tbc, men warriors får bara ungefär 2-3k mer hp än mages från items vad jag har hört.

Den där videon vart ju mest tramsig, jag kan förlora mot vad jag vill. Inte så svårt att vinkla en video, warriors är hur bra som helst. De dominerar i många battlegrounds osv. Visst dom har healers, men spelet är ett coop spel så det är väl inte så fel? Warriors vill ha högst dps mest hp och mest armor. Tycker det är lite tramsigt men samtidigt kan du nog ha en poäng, får pröva polarens warrior och se hur det går!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Så dom kommer alltid att vara ur funktion och det är dags och tanka hem nya eller uppdateringar?
Eller håller blizzard på och gör nåt maintance trams med dom också?

Mja, i UI tråden skrev Democalyps ut att det fanns ny version av CTMod iaf.. Jag har hört att Discord kommer med nytt så småningom..

Vad jag tror så kommer man behöva vänta på nya versioner.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Men boohhoo booohoo? Vad fan ska de göra? De gör det rätt från början istället för att slänga upp halvklara serverar. Var nöjd, titta på TV, ta en promenad. Titta nån film. gör nåt annat. Tro mig, det finns ett liv utanför WoW.

Va de ska göra? Dra upp alla servrar vid 13.00, det är vad de ska göra!

1, var nöjd: Hur fan ska jag kunna vara nöjd när jag betalar mycket pengar till dom varannan månad för att dom ska göra sitt jobb.
2, Titta på Tv: Har gjort!
3, Ta en promenad: Du skämtar?
4, Titta på nån film: Har kollat på 2!
5, Det finns ett liv utanför WoW: Säker? Varför skrev du ens det?

Till evil penguin
Jag betalade för materialet jag fick för WoW den dagen jag köpte boxen för 400 kronor. Jag betalar för Servrarna, 250 spänn, varannan månad, och när så mååååånga betalar dom summorna, så tycker jag att ALLA servrar borde vara uppe då.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Va de ska göra? Dra upp alla servrar vid 13.00, det är vad de ska göra!

1, var nöjd: Hur fan ska jag kunna vara nöjd när jag betalar mycket pengar till dom varannan månad för att dom ska göra sitt jobb.
2, Titta på Tv: Har gjort!
3, Ta en promenad: Du skämtar?
4, Titta på nån film: Har kollat på 2!
5, Det finns ett liv utanför WoW: Säker? Varför skrev du ens det?

Håller med dig lynar, inte hela världen att wow är nere men blizzard är så jävla tuffa när folk myglar lite med sina konton etc. Sen klarar de själva inte ens av att leverera det folk betalar för. Antingen sänker de månadsavgiften eller så blir de bättre på vad de gör. Punkt slut! Hade detta varit angående något annat folk betalar för hade det blivit ett jävla liv!

Permalänk

wtfck jag kommer inte in på nån server sen nya patchen o då snackar inte om dom som är ur funktion till kl 19!
den stannar på "RETRIEVING CHARACTER LIST" och trycker jag på cancel o försöker göra en ny gubbe så blir det error när jag trycker create..
nån med samma problem??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badassShole
wtfck jag kommer inte in på nån server sen nya patchen o då snackar inte om dom som är ur funktion till kl 19!
den stannar på "RETRIEVING CHARACTER LIST" och trycker jag på cancel o försöker göra en ny gubbe så blir det error när jag trycker create..
nån med samma problem??

Ja,jag har fastnat på Retrieving Character List ja,spelar på Laughing Skull...gaaaah,blir så less på detta..

Visa signatur

~

Permalänk

Bah en annan klarade sig allt, behöver bara sitta 15min i "retrieving character list" så kommer jag fram...
Iofs sä händer det här på alla servrar men ändå.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Betalar du extra för något slags bättre servicenivå eller?

Nej, men för att spela spelet.

Permalänk
Medlem

För mig har det funkat galant sen 15:30 typ då Vashj kom upp, nu åker servern på reboot.. får väl fortsätta om en stund =D

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har povat BGs? Isf laggar det för er också?

EDIT: Oh well, nu verkade de plocka ner de flesta serverar...

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze
Någon annan som har povat BGs? Isf laggar det för er också?

Jag körde innan min realm åkte på restart, det flöt iaf för oss, inga problem alls.

Det ända var ju då att Kalimdor inte hade några NPC's, så fick dra till UC och köra genom där..

Men eftersom servern startas om nu så är det väl för att få tillbaks våra NPC's, men som sagt, inget lagg för oss.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Warriors har blivit nerfade.

Warlocks buffade.
Mages Buffade.
Rogues Buffade.
Shadow Priests , ungefär som dum var ungefär.

Holy Priests , circle of healing (värdelös) , mass dispell (mana dyyr) och utan decursive får vi manuellt dispella..kul.

Permalänk
Medlem

alla servrar ä offline nu... kan de va "final reboot"?

Permalänk
Medlem

Tycker det är mycket gnäll nu.
Servrarna har aldrig varigt uppe i tid på patch dagen så jag tycker att ni borde ha lärt er vid det här laget!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Den där videon vart ju mest tramsig, jag kan förlora mot vad jag vill. Inte så svårt att vinkla en video, warriors är hur bra som helst. De dominerar i många battlegrounds osv. Visst dom har healers, men spelet är ett coop spel så det är väl inte så fel? Warriors vill ha högst dps mest hp och mest armor. Tycker det är lite tramsigt men samtidigt kan du nog ha en poäng, får pröva polarens warrior och se hur det går!

Varför är den tramsig?
Har du spelat pvp med en warrior på lvl 60?
Om inte så har du inte en aning om hur det är och baserar antingen dina påståenden om att warriors är bra på :

A) Du är en dålig spelare / Inte lvl 60 än / Väldigt dålig gear
B) Du har kollat på Pat / Maydie / vilken warriorfilm som helst med mycket crits där han blir healad av 5 pers hela tiden och tror att alla warriors är så... utan healers.

Alla klasser klarar sig i 1on1 pvp, förutom warriors, dom måste ha 2 healers bakom sig var dom än går?
Och btw, armor betyder _ingenting_.

Permalänk

humm, alla servrar nere nu eller??? vad händer?

tänk er burning crusade relesea dagen:P:D... de kommer ju inte gå att spela förens den 17e:P:D

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Warriors har blivit nerfade.

Warlocks buffade.
Mages Buffade.
Rogues Buffade.
Shadow Priests , ungefär som dum var ungefär.

Holy Priests , circle of healing (värdelös) , mass dispell (mana dyyr) och utan decursive får vi manuellt dispella..kul.

På vilket sätt har mages blivit buffade? på test servern vart jag totalt ägd av dom flästa, vi har minst hp, gör mkt skada men många classer kan antingen silenca oss eller stunna eller nått då är vi döda på några sekunder. Warlocks dock, va faan tänker blizzard med, en overpowerd klass som bara blivit mera overpowerd, warlocks har seriöst inga problem mot valfri klass oberoende vilken gear locken har bara han vet vad han gör...

edit: kanske ska tilllägga att jag är mage (lvl 60) skaplig gear (pvp settet) och kan min klass....

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

mer godis åt locks:)

Permalänk
Medlem

När jag är på 4de skivan under wow installationen så stannar den på "Texture.MPQ" och där står den sen i all evighet utan att installations mätaren rör sig ett piss. ngn som vet hur man kan lösa detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dLapinb
mer godis åt locks:)

Jo, och ett h-vete för oss..
Börjar nästan bli lite orolig över att servrar kommer ha Warlocks springande överallt senare i BC

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Fy fan för småungar som börja gråta när servrarna är nere på en patch dag. WoW har varit ute ett bra tag, när ska folk lära sig att det blir alltid strul och att Blizzard gör så gott dom kan.

Sen argumentet med att ni betalar "massa" pengar är löjligt. 120 spänn kommer man inte långt på idag. När ni skapade erat konto så ombads ni att läsa igenom deras regler och acceptera dom, den sk EULAN. Eftersom ni spelar idag så har ni accepterat användaravtalet och nu när något händer som Blizzard har förbehålligt sig rätten att det kan göra så gnäller ni ändå som små bebisar.

/target whiner, /spit

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Fy fan för småungar som börja gråta när servrarna är nere på en patch dag. WoW har varit ute ett bra tag, när ska folk lära sig att det blir alltid strul och att Blizzard gör så gott dom kan.

Sen argumentet med att ni betalar "massa" pengar är löjligt. 120 spänn kommer man inte långt på idag. När ni skapade erat konto så ombads ni att läsa igenom deras regler och acceptera dom, den sk EULAN. Eftersom ni spelar idag så har ni accepterat användaravtalet och nu när något händer som Blizzard har förbehålligt sig rätten att det kan göra så gnäller ni ändå som små bebisar.

/target whiner, /spit

För det första har folk rätt att framföra sin åsikt, för det andra så tycker jag att "/target whiner, /spit" är att själv uppföra sig som en "småunge". Acceptera att folk har olika åsikter istället.

Permalänk

men shit det går ju inte och komma in på curse-gaming alls /cry := orka köra med vanligt UI.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm