Permalänk
Robot

LiTech

Ok, dags för bygglogg!
u-bammer (snart med nytt alias) är tillbaks (var han någonsin här?) med nya projektet LiTech. Med stor hjälp från SleepstreameR tar vi oss an ett Lian Li PC7.

Det var tänkt att PC7:an skulle bli ett supertech monster med alla tänkbara detaljer och modifikationer.
Vi hade skissat på papper (ingen 3D) och hade på ett ungefär klart för oss vad som skulle göras och hur det skulle komma att se ut.

Vad ni kmmer märka i loggen är att så inte blev fallet, hoppas dock och tror inte ni blir besvikna. Vi snackar renhet, stil och klass...!

tackar GTEK för er utmärkta service och hjälp!

GTEK.SE

Let the show begin!

Besök albumet: LiTech av u-bammer

Permalänk

Det kmr nog att bli ett mäktig bygge;) ska hålla koll på denna lite:P

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

tackar! Du e så välkommen

Visa signatur

- PRAISE THE LOWERED -

Permalänk
Medlem

ser riktigt bra ut.
ännu ett bygge att följa

Permalänk
Medlem

väldgt snyggt!! vad är det ni fräser med, nån dyr grej?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Proffsmoddare

Frontpanelen och den "feta" vänstersidan har skurits ut med en CNC-fräs som jag har hemma. En liten leksak som kan vara riktigt smidig Ja, du lär nog få betala minst 10k för arbetsbordet och axlarna, stegmotorerna och spindelmotorn till maskinen köpes separat (inte billigt nånstans).

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

angående vänstersidan, snyggast vore om ni gjorde den identisk med högersidan (spegelvänd förrståss) så att det liksom blird den där randen runt hela lådan, skulle se dumt ut om inte det följdes hela vägen runt

Permalänk
Proffsmoddare

Är du en tankeläsare?

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

kanske, eller oxå har man en känsla för design och stil blev jävligt bra ialla fall. fötterna blir coola om ni fixar lyset keep it rolling

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt som bara den! Ska bli intressant att följa arbetets gång. Väldigt sjysst chassi att börja jobba med, det är väldigt rent från början.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

tackar! Visst är det , Det föll sig liksom naturligt att göra den mera "stilig" än "fet" efter det att vi förstod hur läckert det skulle kunna bli...
Helskönt chassi att jobba med btw. Allt är enkelt att plocka isär och man kan lyfta upp den med lillfingret Enda nackdelen som jag kan se nu är väl de 2 plastdelarna i kolfiberlook som ska hålla ihop fronten...De känns liksom (tro det eller ej) plastiga

//u

Visa signatur

- PRAISE THE LOWERED -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Frontpanelen och den "feta" vänstersidan har skurits ut med en CNC-fräs som jag har hemma. En liten leksak som kan vara riktigt smidig Ja, du lär nog få betala minst 10k för arbetsbordet och axlarna, stegmotorerna och spindelmotorn till maskinen köpes separat (inte billigt nånstans).

VILL HA!

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

underbart snyggt me Li-tech plattan!!
bra jobbat

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat, blir kul att se resultatet

Permalänk

snygt!

vilken tilsats används i dremelen när det skärs i metall? jag har hört många runda ord om kapskivor och metall nämligen ...

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

kom igen, en update så här på fredagen så man överlever hälgen!!

Permalänk
Medlem

haha, ska försöka mig på e liten då ;), men har jobbat så vi har inte hunnit med så mycke...

Visa signatur

- PRAISE THE LOWERED -

Permalänk
Medlem

ser bra ut, en liten stilbrytare med blått plexi istället för rosa.

Permalänk
Medlem

tack

jepps, använt det blåa ibland. men de matchar faktiskt varandra bra. Änsålänge är det bara vindtunneln och hållarna till knapparna som har det blåa plexit men det kanske blir någe mer, man vet aldrig

Visa signatur

- PRAISE THE LOWERED -

Permalänk
Medlem

Fett nice !

Visa signatur

AxeZ^

Permalänk
Medlem

vill ha!!! till salu!??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

allt är till salu för rätt pris man kan ju komma tillbaka till den frågan när bygget e klart...

Visa signatur

- PRAISE THE LOWERED -

Permalänk
Medlem

händer det något eller? börjar bli otålig

Permalänk
Medlem

just nu händer knappt någonting. jobbar extra eftersom jag tagit ledigt för DH..., vi ska försöka få lite ljus i den, men lär inte få den helt klar tills dess... :/

Visa signatur

- PRAISE THE LOWERED -

Permalänk
Medlem

aja ska inte dit så hade inte hoppats på att se den irl

Permalänk
Medlem

update?? vill se mer

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

ska försöka göra en update men lär ta tid av den anledning att min dator la ihop under DH. reklamerar delar för fullt i detta nu så LiTech ligger på is för stunden...

"för stunden"
burken är numera helt fungerande igen. med ett Cooltek 600W ultra-silent. när ja har tid o ork ska ja skaffa hem lite ljus som passar. drar några kort och så åker den ut bland gallerierna...

Visa signatur

- PRAISE THE LOWERED -

Permalänk
Medlem

jahaja, händer det någonting med detta bygge? VI VILL SE RESULTAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

well, ja och nej :P, bygget är klart men o andra sidan hände det inte mycket mer efter DH. allt som behövs e några lysrör o LiTech borde vara uppe men har lite annat att pyssla med så det har aldrig blivit av. men kul att du fortfarande titta in, jag får väl ta mig i kragen o beställa dom rören o visa upp den

Visa signatur

- PRAISE THE LOWERED -