Ogame.se Äntligen Här!

Permalänk

/agree på den sucken!

3:e gången jag blir attackerad, koloniskeppen kommer säkert aldrig bli byggda.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Mitt med, skickar om nån timme.

Ultima:
Jag har lite metall och deut till övers om du verkligen behöver.

Just nu har jag:
*här plockar vi bort ^^*

Så det som behövs är ju egentligen kristaller, men sedan så blir de nog att sno en del från min andra lilla koloni. Borde väl kunna bygga tills kvällen, men samtidigt skulle man ju behöva bygga lite försvar så inte samma idiot attackerar igen =/

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Ett litet tips i all välmening, skriv på klotterplanket på SWC allianssidan istället, så slipper ni skylta med hur mycket resurser ni har. En del av er har ju samma namn här som i spelet, samt en del har ju skrivit ut er position i och med loggarna från attackerna. Tror en hel del läser här som inte är med i alliansen.

/skrivfel

Permalänk
Medlem

Det finns väl fortfarande en chans att få hyffsad stor planet även fast man inte väljer 4,5 eller 6 ?

Hur mycket deut kostar det att skicka iväg ett koloniskepp ?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Hur stor borde en koloni bli? Jag plockade panet 4, som ju ska vara ett bra läge, men fick bara 119 fält... min hemplanet på plats 12 har 169..

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Hur stor borde en koloni bli? Jag plockade panet 4, som ju ska vara ett bra läge, men fick bara 119 fält... min hemplanet på plats 12 har 169..

Då hade du nog otur med storleken. Tror att hemplaneten alltid har runt en 160 fält oavsätt vart i systemet den ligger.

Edit: Enligt ogame.wikia så ska det vara 163 fält på hemplaneten vilket stämmer för mig.

Permalänk

Nu är det så att Belgas hemplanet har 169 fält, hans koloni har bara 119 och koloniernas fält är, som jaghar förstått det, helt slumpmässiga. Det fanns någon guide på de engelska forumen som sa att det var störst chans att få en stor koloni om du koloniserade någon av planeterna 4-6 i en galax, men det var inte bestämt hur stor din koloni blir. Det beror helt på slumpen.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machivelli
Nu är det så att Belgas hemplanet har 169 fält, hans koloni har bara 119 och koloniernas fält är, som jaghar förstått det, helt slumpmässiga. Det fanns någon guide på de engelska forumen som sa att det var störst chans att få en stor koloni om du koloniserade någon av planeterna 4-6 i en galax, men det var inte bestämt hur stor din koloni blir. Det beror helt på slumpen.


typiskt min tur med andra ord
Jag är en sån där att om det finns 99 vinstlotter i en skål så drar jag den enda nitlotten... Eller om det finns en enda isfläck på gatan så är det jag som halkar på den.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Blir anfallen av en person hela tiden, kan någon hjälpa mej! Har inte hunnit fixa någon flotta än så det är kört för mej....har förlorat över 20k metall och kristal och över 10k deuterium! Skulle va shysst om nån kunde attackera han, bara som varning så att han inte anfaller mej igen!

Dom här 3 planeterna tog dessa saker ifrån mej:

1:347:8

8297 metall, 7364 kristall, och 4504 deuterium

1:345:6

6850 metall, 6850 kristall, och 6850 deuterium

1:345:5

8148 metall, 982 kristall, och 732 deuterium

Det e så j*vla tråkigt, lägger av med spelet snart för jag hinner aldrig bygga upp nåt innan nån anfaller mej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Blir anfallen av en person hela tiden, kan någon hjälpa mej! Har inte hunnit fixa någon flotta än så det är kört för mej....har förlorat över 20k metall och kristal och över 10k deuterium! Skulle va shysst om nån kunde attackera han, bara som varning så att han inte anfaller mej igen!

Dom här 3 planeterna tog dessa saker ifrån mej:

1:347:8

8297 metall, 7364 kristall, och 4504 deuterium

1:345:6

6850 metall, 6850 kristall, och 6850 deuterium

1:345:5

8148 metall, 982 kristall, och 732 deuterium

Det e så j*vla tråkigt, lägger av med spelet snart för jag hinner aldrig bygga upp nåt innan nån anfaller mej!

Så fort du får upp koloniskepp kommer det gå lättare, då kan du fleetsava mycket bättre.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Så fort du får upp koloniskepp kommer det gå lättare, då kan du fleetsava mycket bättre.

Okej, men så undrar jag också, säg att man går till anfall mot en planet med 10st stora jaktskepp. Man vinner slaget, hur får man då tag på resurserna ifrån han och kan man ta hem resurserna med dom stora jektskeppen? Och vad avgör hur mycket resurser man får med sej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Okej, men så undrar jag också, säg att man går till anfall mot en planet med 10st stora jaktskepp. Man vinner slaget, hur får man då tag på resurserna ifrån han och kan man ta hem resurserna med dom stora jektskeppen? Och vad avgör hur mycket resurser man får med sej?

I din flotta som du skickar med stora jaktskepp lägger du även till fraktskeppen. Varje fraktskepp kan plocka med totalt 5000 resurser. Vad som avgör vad den plockar är slumpmässigt och man kan enbart plocka max 50% av de ressurser som planeten har.

Belga: Planetens fältantal är slumpmässigt. Planet 4,5 o 6 har störst chans att ge stor planet. Har själv fått dra en nitlott, en av mina kolonier blev bara 45fältare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Hur stor borde en koloni bli? Jag plockade panet 4, som ju ska vara ett bra läge, men fick bara 119 fält... min hemplanet på plats 12 har 169..

Du få väl använda den kolonin som bas för en stor flotta och sedan fixa en till planet för att fixa deut (som ja vet du snackade om)

Skickar iväg ett skepp om nån timma...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
I din flotta som du skickar med stora jaktskepp lägger du även till fraktskeppen. Varje fraktskepp kan plocka med totalt 5000 resurser. Vad som avgör vad den plockar är slumpmässigt och man kan enbart plocka max 50% av de ressurser som planeten har.

Okej, fraktskepp=litet transportskepp alltså? Trodde det bara gick med återvinnare...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Okej, fraktskepp=litet transportskepp alltså? Trodde det bara gick med återvinnare...?

Finns två typer av transportskepp.. litet och stort. Det lilla lastar 5000 och det stora 25000

Frågade också tidigare om detta: hur mycket deut det kostar att skicka iväg ett koloniskepp och när man skickar iväg det, skickar man med resurser som man bygger för där ?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Du få väl använda den kolonin som bas för en stor flotta och sedan fixa en till planet för att fixa deut (som ja vet du snackade om)

Skickar iväg ett skepp om nån timma...

Joo, blir att plocka några planeter till i samma eller närliggande system så at man kan jämna ut det lite

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter
Frågade också tidigare om detta: hur mycket deut det kostar att skicka iväg ett koloniskepp och när man skickar iväg det, skickar man med resurser som man bygger för där ?

Att skicka det kostar några hundra deut, beroende på avstånd... Ett system bort kostar runt 300-400deut.
För att se allt mer exakt gå in på o-calc.com och räkna flighttimes där. Och nej man skickar inga resurser med koloniskeppet. När koloniskeppet är framme så har planeten 500 i metall och kristall. VIll du skynda på planetens utveckling får du skicka extra ressurser med transportskepp.

Permalänk
Medlem

Det kostade cs 2,6k deut att skicka från mitt hem på 1:136:12 till koloni-systemet på 2:270:4

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

vilka planeter har ni tagit? jag kasnke kan skicka iväg mitt kolonistskepp inatt eller i morgon? 2:270: ??

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

har nu skickat iväg ett koloniskepp till 2:270:6

plastdunk: tror 4-7 är upptagna, men förutom det så är de nog fritt fram

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

269:4 är också upptagen om 30 min.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Har ett koloniskepp snart, skickar nog iväg det till 2:270:5 om ingen hinner före. Varför så långt bort btw? Ska ni andra som har i 270 köra det som baser för resurser bara?

Permalänk
Medlem

Xerbee: "data xp" sa att han skulle ta plats 5.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Har ett koloniskepp snart, skickar nog iväg det till 2:270:5 om ingen hinner före. Varför så långt bort btw? Ska ni andra som har i 270 köra det som baser för resurser bara?

Nej, som baser för raider mot andra som senare kommer kolonisera den här galaxen. Därför har vi de så långt bort. Jag har redan en koloni för resurser nära mig.

Edit: Fick en rätt fin planet. 243 fält.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Xerbee: "data xp" sa att han skulle ta plats 5.

Aha, tror jag väntar med att skicka till galax två ändå. Min första koloni kanske är bra att ha nära basen då.

Permalänk
Medlem

jo vars, men sen är de ju bara att skicka en till swec-kolonierna

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

hmm det går väl fortfarande att skicka resurser emellan?
fast de är långt bort? finns det nån ledig planet i vår galax .eller universum eller vad det är... jag ligger ju i 1:11... närmsta lediga sa ni låg i 490 eller nått?

edit 1
hittade en ledig i vårt universum... men varför står inte hur mycket duet som krävs? eller iaf hur mycket man saknar ? för att skicka iväg kolonisterna

edit 2
är man dum i huvet om man koloniserar planeterna 1eller2? i samma solsystem? hur liten kan en planet vara?

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

har en liten fråga angående en sak jag tänkte på.

Litet Lasertorn:
Strukturintergritet 2000
Sköldstyrka 25
Attackstyrka 100
Kostar 1500 metall och 500 kristall

Stort Lasertorn
Strukturintergritet 8000
Sköldstyrka 100
Attackstyrka 250
Kostar 6000 metall och 2000 kristall

Då man får 4st små lasertorn för samma pris som 1st stort så borde man väl ändå få:
"Strukturintergritet 8000
Sköldstyrka 100
Attackstyrka 400"

Altså en totalt bättre attackstyrka mot om man köpte stora torn?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

100 Medlemmar i SWC nu

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
har en liten fråga angående en sak jag tänkte på.

Litet Lasertorn:
Strukturintergritet 2000
Sköldstyrka 25
Attackstyrka 100
Kostar 1500 metall och 500 kristall

Stort Lasertorn
Strukturintergritet 8000
Sköldstyrka 100
Attackstyrka 250
Kostar 6000 metall och 2000 kristall

Då man får 4st små lasertorn för samma pris som 1st stort så borde man väl ändå få:
"Strukturintergritet 8000
Sköldstyrka 100
Attackstyrka 400"

Altså en totalt bättre attackstyrka mot om man köpte stora torn?

Vi gör ett test! Vi låter 4 små slåss mot ett stort!

Efter 8 skott går ett litet sönder. Det stora har då 8000 - 400*8 = 4800 kvar.

Efter ytterligare 8 skott går nästa sönder. Det stora har då: 4800 - 300*8 = 2400 kvar.

Efter ytterligare 8 skott går nästa torn sönder. Det stora har då 2400 - 200*8 = 800 kvar.

Efter nästa 8 omgångar går båda resterande torn (stort och litet) sönder. Alltså blir det oavgjort! MEN(!), nu har jag inte tagit hänsyn till skölden och det faktum att de väljer mål slumpvis varje omgång. Om de skjuter som ovan och har sköld kommer det stora tornet vinna, om de inte skjuter som ovan är nog chansen rätt stor att de små vinner med 1 eller 2 torn kvar.

Dessutom så förlorar man ingenting om man vinner med det stora men om man vinner med de små har man troligtvis förlorat minst ett par torn.

plastdunk: Finns det inte några planeter alls på plats 4 - 6 nära (inom, säg, 40 system) dig? För det tar 6 timmar att åka till nästa galax.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?