Permalänk
Medlem

höger musknapp har avlidit :(

hej
har en Microsoft Laser mouse 6000 som höger musknapp har slutat fungera på
började med att jag vände den upp och ned för att rengöra glidkuddarna med nageln, var inte på nått sätt hårdhänt eller så.
när jag vände den igen så var högerknappen bråkig och fungerade knappt, var tvungen att trycka upprepade gånger för att något skulle hända tillsist slutade den fungera helt. vad kan ha hänt? vågar inte börja skruva upp den och mixtra när jag inte vet hur den ser ut på insidan, nån som råkat ut för samma sak eller dylikt?

// BesteN

Permalänk

du kan haft sönder knappen eller så har den hoppat urläge.. "brytaren" som sitter på kretskortet kan ha blivit skadat i lödpunkterna och ligger snett eller så...

farsans mus på en burk har samma fel fast där funkar den ibland och ibland inte verkar vara mjukvaran dock så funakr dte om man trycker hårt somf an..

men öppna upp den ingen fara.. skruvarna sitter under glidkuddarna oftast och enda saken du kan ha sönder är att scrollhjulet mister sitt snäpp om du råkar ha bort det fast det går sätta tillbaka med är lite pillrigt om man inte är stadig på hand

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

kan man få tbx glidkuddarna så dom inte lossnar och grejjer i framtiden ?

Edit: äh det är lönlöst, tog isär musen och upptäckte att under knappen fans det en liten fyrkantig plast sak med en till knapp i denna lilla plastsak gick inte att ta isär och var fastlödd i kretskortet med alla andra knappar osv :/ får helt enkelt leva utan knappen
nåja tack iaf.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att köpa en ny...?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Vad sägs om att köpa en ny...?

hadde det varit så enkelt hadde jag väll inte ens gjort denna tråd, eller vad tror du?
har inte pengar att köpa ny mus för just nu så därför gör jag en tråd ihopp om att kunna få min nuvarande mus att funka som den ska..