Permalänk
Medlem

Nina rev2 vs rev1

Köpte en till ninja nyss och fick rev2.

denna version har ingen stöd platta som man skall montera bakom moderkortet!

utan man fick skruva fast olika moduler beroende på socket vid under sidan och sedan bara trycke fast kylaren "som vanligt"

bottenplattan var spegelblank nu , på den andra ninjan rev1 så har jag stora djupa spår efter grovslipning.

konstigt att de har skippat botten plattan, kylaren väger ju trots allt en del ....

Finns det fler varianter på ninjan? vilken är bäst tro?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Det är ingen skillnad på själva kylarna. Det är bara att Rev.2 har annan monteringsanordning så den passar till AM2 och C2D med. Dock passar de tidiga varianterna av Rev.2 med vissa C2D moderkort eftersom de tog i, men detta r uppmärksammat av tillverkaren och är/är på väg att bli åtgärdat. Jag var inte tvungen att montera någon stödplatta när jag satte dit min Ninja (Rev.1), bara "ramen" på framsidan av moderkortet behövde bytas. Plattan som satt på baksidan passade med den.
Den blanka ytan bör vara bättre ur värmeledningssynpunkt än den grövre.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Ja ytan var riktigt grovslipad på den rev1 jag hade innan ca 0.4 mm djupa spår riktigt illa ... men kylaren fungerar bra ändå då den burken inte är klockad så mycket.

Visa signatur

Nätverksnörd