lägre bredbildsupplösning?

Permalänk
Medlem

lägre bredbildsupplösning?

Tjena.

-Jag har en Samsung 940BW (19" widescreen) och har den kopplad mellan DVI portarna.

-I nuläge kör jag 1440x900 som upplösning i windows. Som också är skärmens max upplösning.

-När jag sänker upplösningen till tex 1024x640 som har samma kvot så blir bilden mindre alltså med svart ram runt bilden. Men när jag sänker den till 1024x768 som har en annan kvot, så täcker den upp hela skärmen.

-Och jag undrar nu om det är möjligt när man kör med digital ingången att få bilden att täcka hela skärmen som den gör med 1440x900.

-För det skulle jag behöva när jag kör vissa spel så mitt graffe inte pallar med 1440x900 och fortfarande flyta snyggt.

-Det går inte att köra auto adjust eller manuellt sträcka ut skärmen från skärm menyn när man kör digitalt.

-Och jag vill inte byta till analog ingången.

// Tobbe

Permalänk
Medlem

widescreengamingforum.com kan ha nåt. Det är också lite skillnad på vilket märke det är på gpu:n. Tror nVidias kort är enklare att köra i andra upplösningar och att det blir långdraget (ordvits, ursäkta)

Permalänk
Medlem

har försökt kolla där. men har inte funnit något..

ja har ett radeon kort..

men fann hur man fixade de.. va en liten knapp som ja missat i inställningarna för bildskärm..

tack ändå