Permalänk

Chassin

Jag undrar hur mycket skillnad det egentligen är på ett billigt chassi och ett lite dyrare?

De jag funderar över är APLUS Case XClio 2 (http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318093) och Antec Performance One P180 (http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325214)

Hur mycket bättre är egentligen Antec chassit? Mycket kallare eller?

Permalänk
Medlem

Antec har stabilare låda, tjockare plåt & garanterat mer genomtänkt konstruktionen...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Antec har stabilare låda, tjockare plåt & garanterat mer genomtänkt konstruktionen...

Ja men hur påverkar det egentligen prestandan på datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menhörru
Ja men hur påverkar det egentligen prestandan på datorn?

Ingenting, förutom möjligtvis temperaturerna..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ingenting, förutom möjligtvis temperaturerna..

Okej alltså helt onödigt att köpa ett Antec P180 då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menhörru
Okej alltså helt onödigt att köpa ett Antec P180 då?

nej inte om du vill ha ett chassi som är "tyst" och välbyggt

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

i och med att Antec lådan är genomtänkt i en ljud och temperatur synvinkel så får man bättre ljud och temperatur egenskaper.
Billiga lådor ´kan vara jobbiga att bygga i plus att material och annat kan ge vibrationer och konstruktion kan hindra luftflöde.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgtspiff
i och med att Antec lådan är genomtänkt i en ljud och temperatur synvinkel så får man bättre ljud och temperatur egenskaper.
Billiga lådor ´kan vara jobbiga att bygga i plus att material och annat kan ge vibrationer och konstruktion kan hindra luftflöde.

Skulle du tycka det var värt att köpa ett P180 chassi istället för APLUS Case XClio 2, och iochmed det behöva dra ner på någon del i datorn, som nätagget eller hårddisk?

Permalänk
Medlem

P180 har jag funderat på om jag någon dag ska gå tillbaka till midi tower. Big tower är jag nöjd med, det blir bra luftgenomströmning, sänkte tempsen med 10 grader när jag bytte sist:)