World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zees
Länk på det där eller så stämmer det inte.
Sant att human och människor delar desperate prayer men att en till ras inom samma grupp skulle få fear ward känns bara som BS. I så fall tycker man att Bloodelf skulle få det för att väga upp. Alliance får ju tremor totem eller vad den nu kallas eller hur?

Hittade en länk.
Känns ju som sagt att de isf skulle vara bloodelf som skulle få den för att väga upp.

Blizzard har redan skrivit flera gånger att det kommer komma flera sätt att ta bort fear så lär bli balanserat sen är ju ToW IMBA!... eller inte

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Har en lite nybörjar fråga. Hur ser jag att ett item är bra för min Warlock?
Är det om den har mycket intellect eller stamina?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Har en lite nybörjar fråga. Hur ser jag att ett item är bra för min Warlock?
Är det om den har mycket intellect eller stamina?

Tja jag spelar ju inte Warlock my self, men Spell dmg/stamina/int är väl va du ska ha

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
http://www.youtube.com/watch?v=6aYQI_NLbjE

Min förra guild.

http://orangehammer.ytmnsfw.com/ ^o^

kanske e fake men den e kul som fan ändå

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
http://www.youtube.com/watch?v=6aYQI_NLbjE

Min förra guild.

Dom är ju så......bra.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
http://orangehammer.ytmnsfw.com/ ^o^

kanske e fake men den e kul som fan ändå

Aj, mitt huvud... så överdrivet för att bara ta ragnaros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Har en lite nybörjar fråga. Hur ser jag att ett item är bra för min Warlock?
Är det om den har mycket intellect eller stamina?

Intellect och Stamina är båda bra att ha men helst lite mer stamina än intelect eftersom du via talents får +15% stamina så får du en sta gratis för varje 7sta.

Ännu trevligare är det med +spell dmg men det ska man satsa på först vid lvl ~35-40. Eftersom man ska använda Drain Life på mobs är spell dmg väldigt bra då det inte bara gör så att du gör mer skada utan även så att du får mer liv. Det blir en slags kedje-reaktion vilket får massvis med possitiva effekter för dig så när du blir lvl 35+ så ska du främst satsa på spell/shadow dmg men glöm inte att ha ganska många int/sta items också för bara +dmg är inte bra.

Om du vill ha tips på bra items och var du kan hitta dom så kan du besöka den här sidan: http://www.wow-loot.com/warlock.htm

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Intellect och Stamina är båda bra att ha men helst lite mer stamina än intelect eftersom du via talents får +15% stamina så får du en sta gratis för varje 7sta.

Ännu trevligare är det med +spell dmg men det ska man satsa på först vid lvl ~35-40. Eftersom man ska använda Drain Life på mobs är spell dmg väldigt bra då det inte bara gör så att du gör mer skada utan även så att du får mer liv. Det blir en slags kedje-reaktion vilket får massvis med possitiva effekter för dig så när du blir lvl 35+ så ska du främst satsa på spell/shadow dmg men glöm inte att ha ganska många int/sta items också för bara +dmg är inte bra.

Om du vill ha tips på bra items och var du kan hitta dom så kan du besöka den här sidan: http://www.wow-loot.com/warlock.htm

Ojoj Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

En sak jag inte har förstått med mig själv.

Jag hatar o heala och buffa, och vill göra über skada. Endå så sitter jag här med en lvl 60 pally o en lvl 52 präst.

Permalänk

Du är inte helt rökt. Shadow präster gör fin skada både i pve/pvp med rätt gear. Paladins kan också bursta bra. Problemet är få tag på utrustningen för det, dps cloth blir warlocks och mages kinkiga om man tar. Paladins har alternativet grinda up AV rep för TuF & don julio's band. Sen får man antingen slåss med warrios över dpsplaten eller grinda upp pvp-ranken för det blåa settet.
Att hitta en guild som tillåter präster/paladins att dps:a och ta utrustning för det går men sådana guilds är mycket sällsynta.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

PvP setet för paladins är riktigt bra

Skiljer inte så mycket från tier2 i spelldmg som man kan tro.

Permalänk

Jajamen. Beslöt mig faktiskt igår för att satsa på blåa pvp-setet. Som icke-raidare är det i princip bästa jag kan få tag på. Bra grundgear för expansionen.
Så jag aktiverade kontot och speccade om till retribution för första gången någonsin igår efter kört support i ett år. Var redan exalted med stormpike så det var bara kvittera ut standard TuF:en och julio's band, på med lightforgen från banken och sätta igång.
Förmodar ryktet om paladins låga dps gör att horde inte gett mig speciellt mycket uppmärksamhet i PVP förrän de flesta andra i mitt team omkring är döda
Synd jag bara droppat från rank 7 till 4 i min frånvaro.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

Är det någon som vet nån svensk sida som erbjuder att lvla min gubbe till 60 har hört att det finns några som fixar det på 4-5 dagar,, för en tusenlapp..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
Är det någon som vet nån svensk sida som erbjuder att lvla min gubbe till 60 har hört att det finns några som fixar det på 4-5 dagar,, för en tusenlapp..

Får jag fråga vad det roliga med det är då, är ju roligare o levla upp sin egna char?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag behöver verkligen hjälp! Har läst på så många olika sidor om för/nackdelar mellan Warrior DW Dury och 2H arms! Alla säger olika! :S
Blir galen! Vilka är fördelarna/nackdelarna mellan dessa? Samt vad bör man satsa på som fury warr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
Är det någon som vet nån svensk sida som erbjuder att lvla min gubbe till 60 har hört att det finns några som fixar det på 4-5 dagar,, för en tusenlapp..

Taget från FAQn på WoW-Europe

Can I use a powerlevelling service?

The use of powerlevelling services is a violation of the Terms of Use as it involves the sharing of account details and the purchase/sale of in game content (levels, skills, experience). Accounts which are found to have used a powerlevelling service will be permanently closed. This includes services for honor, reputation and levels.

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Jajamen. Beslöt mig faktiskt igår för att satsa på blåa pvp-setet. Som icke-raidare är det i princip bästa jag kan få tag på. Bra grundgear för expansionen.
Så jag aktiverade kontot och speccade om till retribution för första gången någonsin igår efter kört support i ett år. Var redan exalted med stormpike så det var bara kvittera ut standard TuF:en och julio's band, på med lightforgen från banken och sätta igång.
Förmodar ryktet om paladins låga dps gör att horde inte gett mig speciellt mycket uppmärksamhet i PVP förrän de flesta andra i mitt team omkring är döda
Synd jag bara droppat från rank 7 till 4 i min frånvaro.

Frågan är om du hinner fixa komplett set innan expansionen kommer. Iof har du kanske gott om tid.
Med min druid tog det ungefär 3 månader, jag har ett jobb osv så det blev inte dygnet runt spelning för mig direkt.
All honour, ranker osv kommer nollställas direkt expansionen släpps. Sen kommer ett annat honoursystem, som gör det "ganska" enkelt att fixa Epicsetet istället.
En sak jag ångrar är att jag inte fixade fullt PvP 1 set till min Paladin, som är min main, för det är det snyggaste setet i spelet. Stod bara ut till jag hade hanskar/boots (rank 7).
Iof har jag 3/5 Avenger osv nu, men det är inte lika snyggt

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra

All honour, ranker osv kommer nollställas direkt expansionen släpps. Sen kommer ett annat honoursystem, som gör det "ganska" enkelt att fixa Epicsetet istället.

Mer info om det? Vart har du sett det?

Sen finns det nån addon som visar typ hur mycket spell damge, spell crits man gör?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Får jag fråga vad det roliga med det är då, är ju roligare o levla upp sin egna char?

Jag håller på med en egen undead mage är på level 26 tycker det är jobbigt alla kompisar som spelar är 60 och håller på med raids vill också haka på.

Permalänk
Medlem

Hur gör man ett macro som tillkallar ens mount och samtidigt säger en fras?

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Mer info om det? Vart har du sett det?

Sen finns det nån addon som visar typ hur mycket spell damge, spell crits man gör?

titanpanel har väl något "Item Bonuses"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
Jag håller på med en egen undead mage är på level 26 tycker det är jobbigt alla kompisar som spelar är 60 och håller på med raids vill också haka på.

Okej, då vet jag, men man ska kunna spela klassen bra i 60 också

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Hur gör man ett macro som tillkallar ens mount och samtidigt säger en fras?

/Use Blue Mechanostraider (självklar får du kolla upp vad din mount heter o skriva hela namnethär)
/s My über mount. (skriv vad du villl)

Är inte säker på att den funkar. Men de funkar med spells typ. Har en liknande när jag ressar folk med min prälle.

Citat:

Du är inte helt rökt. Shadow präster gör fin skada både i pve/pvp med rätt gear. Paladins kan också bursta bra. Problemet är få tag på utrustningen för det, dps cloth blir warlocks och mages kinkiga om man tar. Paladins har alternativet grinda up AV rep för TuF & don julio's band. Sen får man antingen slåss med warrios över dpsplaten eller grinda upp pvp-ranken för det blåa settet.
Att hitta en guild som tillåter präster/paladins att dps:a och ta utrustning för det går men sådana guilds är mycket sällsynta

Med tanke på att jag är med i en Hardcore guild och vi raidar alla kvällar utom Fredag/lördag(valfritt då) så har jag inte så mycket tid till o farma bg. Och att paladins ska få needa på nått som andra klasser använder är nej nej. Tillochmed i MC(som vi springer på Fredag/lördag) så finns det här Azuresong Blade, eller vad de heter. Det har Mage/lock main som har första tur, vill inte de så är de alt's tur. Sen är de de som är Pug's, och till sist är vi paladins som faktiskt också kan använda svärdet. Desamma gäller om de droppar en robe t.ex. för det finns ju vissa cloth-healing-paladins, men där är de samma. Paladins har sista ordet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
http://www.youtube.com/watch?v=6aYQI_NLbjE

Min förra guild.

Jag hoppas seriöst att alla /gquit efter det där, vilken jäkla idiot till guild master..och så loggade han efteråt..grow up imao : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Jag hoppas seriöst att alla /gquit efter det där, vilken jäkla idiot till guild master..och så loggade han efteråt..grow up imao : )

Sen finns det också idioter som absolut vägrar att lyssna hur bra man än försöker. Nu vet jag inte vad som var fallet, men sånt har man ju stött på en hel del.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Jag hoppas seriöst att alla /gquit efter det där, vilken jäkla idiot till guild master..och så loggade han efteråt..grow up imao : )

Precis som Guiseppe skriver... folk lyssnar verkligen inte. Och han loggade ut för att de ändå skulle sluta raida då, om klockan skulle varit t.ex. 21.00 o han hade loggat så hade jag förstått dig men klockan var då 23, det är då vi brukar sluta raida.

Förövrigt slutade han spela för att han hade kommit med i nån cs-klan som han fick betalt i...

Permalänk
Medlem

När expansionen kommer kommer ab, wsg och av rep finnas kvar eller kommer man kunna köpa det man vill ha när man har tillräckligt med honor och mark of honor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxion
När expansionen kommer kommer ab, wsg och av rep finnas kvar eller kommer man kunna köpa det man vill ha när man har tillräckligt med honor och mark of honor?

Tror det är så att allt sånt försvinner också, man kommer få någon form av poäng som man sedan köper items för, så som jag fattat det.. Man får poängen från andra spelare man dödar.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Jag hoppas seriöst att alla /gquit efter det där, vilken jäkla idiot till guild master..och så loggade han efteråt..grow up imao : )

Problemet är ju att folk är så dumma ibland så man undrar hur dom ens lyckades installera spelet.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.