Permalänk
Medlem

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?family=Ma...

Möttes av följande meddelande precis nu. Uppgradering på gång? Det är ju Tisdag

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

edit: kul att bilden består av tre separata bilder....

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Gick in som vanligt på www.apple.se för att få in dagliga dos av hårdvaruporr. Snacka om förvåning när man ser Macbook Pro med Core 2 Duo. Det är som porrbranschen när Jenna Jameson började, det blir inte bättre.

Well, nu är det bara att vänta på nya OSX och att de uppdaterar MacBook också och sen är jag en av alla switchers!

Permalänk
Medlem

angående välja modell, jag valde mitten modellen, varför? jo för att även om man ahr brännare hemma, så vill ja inte sitta där i sommarstugan, eller där hemma hos en kompis o känna att "fan oxå, jag vill bränna en dvd och brännaren är hemma och jag vill ha skivan nu", men det är jag det. jag köpte mellan över minsta modellen enbart för brännaren, för de 173 Mhz:en tror ja inte spelar så stor roll. men det är lättare o peta i mer minnen allt eftersom, än att peta i en dvd brännare.

men ja tycker att oavsett vilken man köper, så ska man köpa till 1 st 1 Gb sticka från t.ex. dustin. var man inte råd, spara nån vecka till så har ni råd me minnet med

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jaha, det var ju tråkigt att inte Macbooken uppdaterades. Men det kommer väl det med antar jag. Börjar bli lite trött på att vänta, men jag tänker inte bli Applekund innan processorn som sitter i är en Core 2 duo. Punkt slut.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Jaha, det var ju tråkigt att inte Macbooken uppdaterades. Men det kommer väl det med antar jag. Börjar bli lite trött på att vänta, men jag tänker inte bli Applekund innan processorn som sitter i är en Core 2 duo. Punkt slut.

Inte det minsta oväntat att de inte uppgraderade MacBook nu. Så du får allt ge dig till tåls. Eller så köper du en MacBook Pro eller en PC så kanske vi slipper dina "Mac eller PC"-trådar?

Trevligt att de sett till att det går att stänka i 3gb ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Inte det minsta oväntat att de inte uppgraderade MacBook nu. Så du får allt ge dig till tåls. Eller så köper du en MacBook Pro eller en PC så kanske vi slipper dina "Mac eller PC"-trådar?

Trevligt att de sett till att det går att stänka i 3gb ram.

Jag har bestämt mig för en Mac nu, just på grund av mina "Mac eller PC"-trådar. Bra va?

Men som sagt, ingen Mac innan Core 2 duo.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Jag har bestämt mig för en Mac nu, just på grund av mina "Mac eller PC"-trådar. Bra va?

Men som sagt, ingen Mac innan Core 2 duo.

Köp nya MBP då rätt billig nu faktiskt. Orka vänta på den plastiga macbooken. Bara att slå till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkkan
Köp nya MBP då rätt billig nu faktiskt. Orka vänta på den plastiga macbooken. Bara att slå till.

Jovisst, jag köper direkt.
Nae, 6600:- i skillnad tycker inte jag motiverar skillnaden, och dessutom vill jag ha en MacBook just för att den är liten och smidig. MacBook Pro har som minst 15,4"-skärm och det är för stort.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Samma sak här faktiskt. Jag vil inte ha en 15,4"-skärm då jag tycker det är alldeles för stort. Sen är det 6-7000: - skillnad vilket inte känns riktigt...

Well, helt ärligt? Utanför min ekonomi

Permalänk
Medlem

precis , en macbook passar mig perfekt både till storleken och till min rimliga ekonomi. till de folk som gillar macbook pro och har lite mer cash o lägga ut så varsågod. det är därför dom har 2 olika modeller =P

blev lite tveksam nu när dom uppdaterat den "så fort". aja har tills på måndag på mig, för då ska jag köpa en

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

läs spec på de då två maskinerna mbp å mb kommer du se att de e ungefär likastora

Visa signatur

z-fighter

Permalänk
Medlem

Jao, vanliga macbook är väl typ 2cm mindre på längd och bredd, ett par millimeter mindre på höjden. Vad som skulle kunna få mig att välja macbooken skulle istället vara en ordentlig bantning på sådär 0,5-1 kg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seeco
Jao, vanliga macbook är väl typ 2cm mindre på längd och bredd, ett par millimeter mindre på höjden. Vad som skulle kunna få mig att välja macbooken skulle istället vara en ordentlig bantning på sådär 0,5-1 kg.

Macbook specs:

Mått och vikt
Höjd: 2,75 cm
Bredd: 32,5 cm
Djup: 22,7 cm
Vikt: 2,36 kg

Macbook pro specs:

Size and weight
15-inch MacBook Pro
Height: 2.59 cm (1.0 inch)
Width: 35.7 cm (14.1 inches)
Depth: 24.3 cm (9.6 inches)
Weight: 2.54 kg (5.6 pounds) with battery and optical drive installed(4)

Du hade rätt med 2cm mindre på längd och bredd, men mbp är faktist den som är tunnare, och vikten är rätt lika oxo. Man tycker ju faktiskt att den lilla mb borde vara mkt lättare

I vilket fall kunde jag inte motstå frestelsen så jag slog till på en C2D mbp igår

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.