Permalänk
Medlem

cheiftec mesh mod..!!

hej!

jag tänker fixa till ett så ganska fint chassi

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307581

jag har fått av en polare, så jag har tänkt att måla och spackla om det, + fixa till plexi fönster både ovan, höger och vänster på chassit + att jag måste fixa en frontpanel för att den jag har är sönder.

kom med förslag om allt, har du/ni modat ett sådant chassi som jag har, vad gjorde ni? allt skulle vara till stor hjälp!

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk

tror inte du kan sätta på ena sidan då moderkortsplåten sitter i vägen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
tror inte du kan sätta på ena sidan då moderkortsplåten sitter i vägen

joo det går.. det är bara ett litet fönster så man får se hur det är bakom allt..

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk

går gör det ju alltid.. tänkte att du kanske inte tänkt så långt att det inte brukar bli stilrent med fönster på bägge sidor..

sen hur är dörren sönder? ena haken som är av eller något? isf går det ju att fixa..

kolla in andras projekt hur de har löst deras moddar osv;)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
går gör det ju alltid.. tänkte att du kanske inte tänkt så långt att det inte brukar bli stilrent med fönster på bägge sidor..

sen hur är dörren sönder? ena haken som är av eller något? isf går det ju att fixa..

kolla in andras projekt hur de har löst deras moddar osv;)

hmm dörren är helt sönder..:P drar man lite i den åker den av.... hmm joo men ingen har typ gjort en mod med chieftec mesh blue chassit....S varför tror ud jag gjorde detta inlägg...

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

jag skulle nog köra med bara ett fönster iaf på den vänstra sidan där man ser något kanske nån gravyr skulle bli snyggare på andra sidan då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roddot
jag skulle nog köra med bara ett fönster iaf på den vänstra sidan där man ser något kanske nån gravyr skulle bli snyggare på andra sidan då?

okii.... joo man kan jag kan inte gravyera.:P har tänkt på att göra nått sådant... men då vill jag görat på plexi glas. för att sedan stoppa nått lysrör bakom.... + att jag färgar resten av plexi glaset till svart så bara det jsag har skrivit syns....

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ha på båda sidorna, fast gör en ny moderkorts plåt bara i plexi:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R | |< |{
Jag tycker du ska ha på båda sidorna, fast gör en ny moderkorts plåt bara i plexi:)

haha:D så skillad är jag inte detta kommer bli min första modd:D

men du har en poäng i vad du säger;)

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

men det är ju inte svårt, du borrar hål, gängar hålen för distanserna?, det blir så på mitt chassi tror jag när jag ska modda det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R | |< |{
men det är ju inte svårt, du borrar hål, gängar hålen för distanserna?, det blir så på mitt chassi tror jag när jag ska modda det.

JO joo men de blir så himmla svårt?:S orka de har du nån idé om vad jag klan göra med framsidan ?? luckan e sönder..::S

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gör en ny front av plåt? I fronten så monterar du in en lcd display.

Permalänk
Medlem

Om du gör en mobo-"plåt" i plexiglas, se till att du jordar moderkortet ordentligt.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Kapa hål i plåten