Permalänk

Vilket skall jag välja?

Tänkte att ni ville dela med er av erfarenhet... Vilket graffekort som det lönar sej att köpa.. Har funderat på ett X1900 XT eller ett 7900GT... Överklockning är en möjlighet.. Vilket presterar bäst? Något man bör veta om dessa graffikkort innan man köper? Har kollat runt lite å X1900 XT verkar prestera aningen bättre... Men är lite dyrare... Jag tänker då förstås på 256MB versionen PCI express... Kom gärna med råd om ni vet nått annat som e i samma prisklass... Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

ATI X1950PRO kan oxå vara ett alternativ .....
Billigare än X1900XT.

Permalänk

E det ett nytt kort?? För ja hittar inte det i Finland...

Permalänk
Medlem

Japp, det är nytt!

Länk till en Asus variant hos db:

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ASEAX19...

Permalänk

autch... lite svårt då jag bor i finland å vi e så förbannat efter här

Permalänk
Medlem

Hehe .... Då kan nog X1900XT va det som gäller .... alt nVidias 7950GT ( om det går att få tag på
Fast org. så är 1900-kortet iaf snabbare!

Permalänk

Okej tusen tack... ska kolla ännu lite om det råkar finnas att få tag på nånstans...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eyeless666
autch... lite svårt då jag bor i finland å vi e så förbannat efter här

Kan inte nordbor köpa varor i Sverige? du kan ju läsa lite på butikens hemsida om det går eller så kanske du känner nån i Sverige som kan skicka ett kort till dej om du ger han/hon pengar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

funderar du på en ati köp x1950xtx (vissa varianter är billigare än 1900xtx.. udda). om du funderar på 7900gt köp ett MSI 7900GTO och klocka till ett gtx.

Visa signatur

Allan, please add signature