Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
jag med broder, vill veta vart dom är! e trött på att leta efter dom.

btw gjorde en ganska rolig tabbe i spelet, hadde suttit och spelat just cause ett bra tag lördags natt så jag var ganska trött i huvudet, så efter antal timmar spelande så satte jag i TDU och började spela som om det vore ett arcadspel och tänkte inte mera på det, så efter 40 minuters körande med max antal poliser efter mig blev jag stoppad, dra mig backlänges vilken jävla böter jag fick, var runt 800 000$, hehe, då kände jag mig dum att jag hadde glömt av de där med böter:P men men

800 000 i böter! Herrejösses, jag tyckte det var illa när jag åkte på 40 000 en gång!

Sen ett tips till maiky är att innan du bestämer dig för att köpa en ny bil så välj att provköra den först så du märker att den beter sig som du vill, kan skilja riktigt mycket mellan bilar och att bara titta på staplarna och se att den har si och så i handling etc säger inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Ja förfan, de har jag gjort förutom vissa bilar som jag bara MÅSTE ha av nån anledning..

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceroc
prel. releasedatum är november (enl. discshop.se)

Enligt webhallen är det 2006-10-06.
Får hoppas på det

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chif
Enligt webhallen är det 2006-10-06.
Får hoppas på det

joo det gör jag med!! ser verkligen fram emot detta

hoppas bara att det kommer bli lika roligt som det verkar vara på 360 versionen.

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Bokade detta förra veckan till pc så nu sitter man och väntar. Men är det nån som kan fixa bilder på en Dodge Challenger åt mig ifrån spelet och sen om det finns Toyota Supra?. I vissa carlists finns Toyota Supra med och andra inte så tänkte kolla med er som har spelet om ni sett nån.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z3roX
Bokade detta förra veckan till pc så nu sitter man och väntar. Men är det nån som kan fixa bilder på en Dodge Challenger åt mig ifrån spelet och sen om det finns Toyota Supra?. I vissa carlists finns Toyota Supra med och andra inte så tänkte kolla med er som har spelet om ni sett nån.

Ingen Supra i Xbox 360 versionen ialla fall.
Garanterar att det inte heller kommer att finnas i PC-versionen.

Dodge Charger ska enligt diverse rykten komma ut någon gång i oktober månad..

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Det kommer upp någon blå ikon i nedre högra hörnet ibland, precis ovanför hastighetsmätaren, tycker de ser ut som ett meddelande eller något, nån som vet hur fan man öppnar det eller kollar vad de är?

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem

undrar också över detdär meddelandet, hur får man fram det?

riktigt kul spel i övrigt, köpte 360 och TDU igår och har knappt kunnat slita mig

började på en profil i dag och har nu en Ferrari F430 (Steg 3), Lamborghini Murciélago Coupe (Steg 3), MV Agusta F4 Tamburini och en Mercedes CLK DTM AMG. Mercan var ju något av ett felköp då den inte går att trimma :-/
Men motorljudet är iofs värt pengarna.

Har ni nå bra tips för att tjäna lätta pengar? fart-uppdragen är ju rätt lätta men inbringar inga större summor, och deliveryuppdragen har ju ännu lägre $/timme ratio.

heter nagge01 i spelet förresten, lägg gärna till mig i dendär buddylistan eller vad den heter (har noll koll på detta då jag bara pluggade in boxen och in med spelet och sen dess har jag suttit framför TVn )

Permalänk
Medlem

Det är mkt riktigt en news ikon som ploppar upp i högra hörnet ibland, för att läsa nyheterna (handlar mest om att man låst upp Achivements) gå till ert närmsta hus och sedan Info / News.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Det är mkt riktigt en news ikon som ploppar upp i högra hörnet ibland, för att läsa nyheterna (handlar mest om att man låst upp Achivements) gå till ert närmsta hus och sedan Info / News.

tackar så mycket

Visa signatur

Fuck It

Permalänk

http://www.cdon.com/main.phtml?nav=5704&nav_genre=5704&navroo...

Bläddra fram till Test Drive Unlimited.
Skojar länken eller?? Fattar ingenting, släpps det till PC den andra februari -07?

Visa signatur

P4 Prescott 560 - 2gb DDR2 533 - Asus 6800Ultra - 1x160 1x250 1x300GB Hd - HP L2335 TFT 23" - /skutte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skutteakaskutt
http://www.cdon.com/main.phtml?nav=5704&nav_genre=5704&navroo...

Bläddra fram till Test Drive Unlimited.
Skojar länken eller?? Fattar ingenting, släpps det till PC den andra februari -07?

Står 2006-11-17 på Webhallen.
Vi får helt enkelt vänta och se..

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Hehe, jag införskaffade spelet till 360 för några dagar sedan, men spelade det först på allvar igår.

+ Guuhh vad stort det är! :] (men det kanske bara är första intrycket)
+ Alla achievments, mål, uppdrag och inte minst bilar ger riktigt mycket att kämpa för.
+ Onlinebiten, race om pengar, köra med "klubben", köpa sälja bilar, klara uppdrag som andra skapat osv.
+ Avsaknad av laddningstider. edit: "Korta laddningstider" är mer sanningsenligt.
+ Fartkänsla och billjud. På det hela taget ett mycket gediget och genomarbetat spel.

- Framedrops när race startar (6 st bilar spinner däck och det ryker överralt) och ibland när man svänger runt i innerstan (där den inte hunnit ladda alla texturer ännu kanske?)
- Brist på storyline. Så snart man skaffat sig sin första bil och sitt första hus, så infinner sig några ögonblick då man känner sig tämligen övergiven av allt och alla.
- Mindervärdeskomplex när Killer AB drar förbi med sin metalliclila värstingbil, när jag sitter där med min stackars skorv kallad Alfa romeo.

Jeje, jag får väl skrapa ihop lite slantar jag också.. deliveryuppdragen ger ju lite granna iallfall. Jag "ansökte" också om att få gå med i swec-klubben, nu återstår bara att se om dom släpper in mig. ;D

Permalänk
Medlem

pengar är inget problem i spelet, kunde köpa vilken bil jag ville efter att ha lira 2 dagar

men att du inte har laddningstider förvånar mig, tycker det laddar överallt, in i hus, ut ur hus m.m

Permalänk
Medlem

Ja, husen är bedrövliga, helt klart. Jag tänkte mer på när man startar om race och uppdrag, vilket jag tycker är riktigt smidigt. Och att man kan köra från ena änden av ön till den andra, utan att se en laddningstid. Även den korta laddningstiden när man går från och till kartan tycker jag är fullt acceptabel.

Visst finns det laddningstider, men de flesta av dem är uthärdliga. Iallafall om man jämför med andra bilspel som PGR3, Ush å fy. (Tänk inte ens tanken på att starta om ett race.) eller GT4 som inte är uthärdligt för 5 öre.

Och på tal om husen så är det inte laddningstiden som stör mig där, utan mer den ofrånkommliga animationen när man rör sig till och från affärer, hemmet etc.

Permalänk
Medlem

Får mitt imorron, en fråga. Kan man styla och trimma bilarna så dom blir lite mer unika?

Permalänk
Medlem

Gah, kan det inte komma till PC snart ? -.-

Permalänk
Medlem

Ni som vill Joina Swec klubben, skriv er gamertag här eller skicka PM så skickar jag Friends Request och där efter kan jag bjuda in er i vår fina klubb
Det Behövs folk!

.:Medlemmar just nu:.

Korsvagen - President (beaatch)

Exciter07 - Vice President (hYpN0L)

Killer AB (Killer AB)

majjkiie (maiky)

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som hela jävla tiden har beslutsångest över vilken bil man ska köpa?

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
Ni som vill Joina Swec klubben, skriv er gamertag här eller skicka PM så skickar jag Friends Request och där efter kan jag bjuda in er i vår fina klubb
Det Behövs folk!

.:Medlemmar just nu:.

Korsvagen - President (beaatch)

Exciter07 - Vice President (hYpN0L)

Killer AB (Killer AB)

majjkiie (maiky)

Är gärna med, får mitt imorron:) Heter Alucard136 på Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
Ni som vill Joina Swec klubben, skriv er gamertag här eller skicka PM så skickar jag Friends Request och där efter kan jag bjuda in er i vår fina klubb
Det Behövs folk!

.:Medlemmar just nu:.

Korsvagen - President (beaatch)

Exciter07 - Vice President (hYpN0L)

Killer AB (Killer AB)

majjkiie (maiky)

Jag kan väl hoppa in på ett hörn jag med

Heter Zpira...

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
Ni som vill Joina Swec klubben, skriv er gamertag här eller skicka PM så skickar jag Friends Request och där efter kan jag bjuda in er i vår fina klubb
Det Behövs folk!

.:Medlemmar just nu:.

Korsvagen - President (beaatch)

Exciter07 - Vice President (hYpN0L)

Killer AB (Killer AB)

majjkiie (maiky)

Är också gärna med. GT: Chjep.

Permalänk
Medlem

jag bjuder in er nu. måste adda er som vänner först men det har ni la inget i mot hoppas jag;)

Permalänk
Medlem

Jag undrar en sak, på "trade market" tror jag det står när man går in i sitt hus, har jag fått för mig att man ska kunna köpa bilar, som folk lagt ut på "annons" men när jag går in på "Buy" så finns det inte en enda bil där:S

Varför är det så?

Permalänk
Medlem

Nyligen köpt både Xbox360 och TDU, helnöjd än så länge! Går gärna med i klubben. Gamertag: johanstenius

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jri87
Jag undrar en sak, på "trade market" tror jag det står när man går in i sitt hus, har jag fått för mig att man ska kunna köpa bilar, som folk lagt ut på "annons" men när jag går in på "Buy" så finns det inte en enda bil där:S

Varför är det så?

Den och ladda-upp-din-bild tjänsten funkar inte än, men som jag förstått det så arbetar dem med det.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Är PC-versionen framflyttad? Ginza anger release någongång i december och CDON anger 2007-02-01?!?!?!?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Closure
Är PC-versionen framflyttad? Ginza anger release någongång i december och CDON anger 2007-02-01?!?!?!?

NEEEEEEJ!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
Ni som vill Joina Swec klubben, skriv er gamertag här eller skicka PM så skickar jag Friends Request och där efter kan jag bjuda in er i vår fina klubb
Det Behövs folk!

.:Medlemmar just nu:.

Korsvagen - President (beaatch)

Exciter07 - Vice President (hYpN0L)

Killer AB (Killer AB)

majjkiie (maiky)

meh, jag ansökte för några dagar sedan, men har inte fått svar? GT: nagge01

edit: ah, loggade in på live och såg att jag fått svar från korsvagen att jag var med nu

edit2: jaha nu var man med...men vad kan man göra i en klubb egentligen?

Permalänk
Medlem

Måste man ha Live gold för att kunna möta andra spelare.. Eeller tex gå med i sweclockers bil klubb..