EA köper Digital Illusions!!!

Permalänk
Permalänk

hata EA

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Samma här HATA EA!!

Permalänk
Sötast

Som alla andra, HATA EA!

Permalänk
Medlem

Tidigare var väl EA delägare eller partners bara, nu äger EA iaf hela Dice, det känns ganska surt...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Tycker om EA, de släpper bra spel, typ FIFA, NHL, NFS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Tycker om EA, de släpper bra spel, typ FIFA, NHL, NFS.

Tre usla serier med tanke på vad de kunde vara.

Bättre alternativ:
PES, nhlk och vilket racingspel som helst.
Däremot är madden helt okej!

Permalänk
Medlem

Dom släpper ju vissa bra spel, med dom hämnar ju spelutvecklingen genom att köpa upp allt och alla, och exploiterar dom och deras produkter för att tjäna så mycket pengar dom bara kan.. Så jag tycker det är synd att dom köpt upp Dice..

Och dom har desutom en ovana att lägga ner studios dom köper upp, även om det inte lär hända med Dice.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Aja, hoppas dom låter Dice göra som dom vill. Men dom kommer nog gå in och ta en stor del av vinsten :/

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Aja, hoppas dom låter Dice göra som dom vill. Men dom kommer nog gå in och ta en stor del av vinsten :/

Ja vi kan ju alla acceptera att det inte kommer finnas nån blod, fula ord eller nakenhet i Dice framtida spel.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jepp en dag sedan... Verkligen lång tid.

Köpet gjordes i mars, nyheten är att "transaktionen" nu är färdig. Så nyhetsvärdet är väldigt lågt då man visste att det var på gång.

"Electronic Arts has completed its acquisition of Stockholm-based development team Digital Illusions CE, a move it started officially in March of this year."

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68308

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Köpet gjordes i mars, nyheten är att "transaktionen" nu är färdig. Så nyhetsvärdet är väldigt lågt då man visste att det var på gång.

"Electronic Arts has completed its acquisition of Stockholm-based development team Digital Illusions CE, a move it started officially in March of this year."

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68308

Det är fortfarande en aktuell nyhet som meddelas på ett flertal stora spelsajter så då tycker jag det bara är onödigt drygt att gnälla på trådskaparen.

Permalänk
Medlem

ja snart har dom köpt alla spel företag då kan dom höjja spel priserna till 10000kr spel, någon som kommer ladda ned spel då?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

EA's merge

In November 2004, Electronic Arts announced their intent to purchase all outstanding shares in Digital Illusions at a price of SEK 61 per share.
The board of directors of Digital Illusions recommended that the Company's shareholders accept the offer.
Electronic Arts owned 62 percent of Digital Illusions on March 31 2005.

On March 17 2006 DICE issued a press release stating that the company will be merged with EA.
The shareholders are offered SEK 67,50 per share. The board of directors recommends that the shareholders accept the offer.
The merger will have to be formally accepted by shareholders at the annual general meeting (to be held on 24 May), however EA already owns the majority of the shares.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ja snart har dom köpt alla spel företag då kan dom höjja spel priserna till 10000kr spel, någon som kommer ladda ned spel då?

Det kommer aldrig hända, för EA har gått i konkurs då och Blizzard regerar världen med World of Warcraft 2, World of Starcraft, World of Diablo och en film som heter World of Blizzard som handlar om hur alla ska betala månadsavgift för att spela sina spel i framtiden

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=15634
(skumt att dom hade det som en liten sidonotis, det jag syftar på står sist i artikeln)

Som sagt, dom har en tendens att lägga ner spelstudios, dom lägger nu ned Dice kanada..
Fast det var väl lika bra, vad har dom bidragit till? Sunkiga patchar och SF...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
Det kommer aldrig hända, för EA har gått i konkurs då och Blizzard regerar världen med World of Warcraft 2, World of Starcraft, World of Diablo och en film som heter World of Blizzard som handlar om hur alla ska betala månadsavgift för att spela sina spel i framtiden

det är då jag slutar köpa graffe kort för 3k, och köper ett som klarar aftonbladet!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Hm... jag trodde de redan hade köpt upp dem för länge sedan? Men så var det alltså inte, ok.

Och det där om månadsavgift för spel... usch. Gillar jag verkligen inte. Dock skulle jag nog eventuellt kunna tänka mig att betala om det fungerade som med kontantkorten till mobiler. Nu är det ju så att betalar man för en månad så förlorar man ju pengarna om man inte spelar något. Irriterande om det blir som för en kompis, hans dator gick sönder. :s Plus att spelen ska vara värda att betala extra för såklart.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Hm... jag trodde de redan hade köpt upp dem för länge sedan? Men så var det alltså inte, ok.

Och det där om månadsavgift för spel... usch. Gillar jag verkligen inte. Dock skulle jag nog eventuellt kunna tänka mig att betala om det fungerade som med kontantkorten till mobiler. Nu är det ju så att betalar man för en månad så förlorar man ju pengarna om man inte spelar något. Irriterande om det blir som för en kompis, hans dator gick sönder. :s Plus att spelen ska vara värda att betala extra för såklart.

Trodde också det redan var gjort för ett tag sen. I vilket fall som helst så gillar jag inte EA alls. EA-spel (och starforce för den delen) är redan bojkottade för min del, men EA gör sällan några bra spel, så det gör inte så mycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W