World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk

Jag är en Human lvl 33 Warrior, just nu har jag satt mina talent lite hur som, inte brytt mig så mkt. Tänkte att jag skulle rerolla talentsen snart ändå.
Min kompis som tydligen är med i ngn bra guild gav mig detta "schema" om hur jag skulle sätta ut talents.
Jag spelar iofs på en PvE server men jag vill inte bara vara bra på att tanka utan vill kunna skada mkt oxå.

Är detta bra? http://www.curse-gaming.com/en/wow/talents-warrior-3032500130...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Jag är en Human lvl 33 Warrior, just nu har jag satt mina talent lite hur som, inte brytt mig så mkt. Tänkte att jag skulle rerolla talentsen snart ändå.
Min kompis som tydligen är med i ngn bra guild gav mig detta "schema" om hur jag skulle sätta ut talents.
Jag spelar iofs på en PvE server men jag vill inte bara vara bra på att tanka utan vill kunna skada mkt oxå.

Är detta bra? http://www.curse-gaming.com/en/wow/talents-warrior-3032500130...

Tror på denna mer ja.

Imp overpower äger, sedan skall man dual wield med bloodthirst så ska man ha attack power för bloodthirst är som sagt baserad på den så, minst 5p imp battle shout då.

Min åsyn iaf.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Jag är en Human lvl 33 Warrior, just nu har jag satt mina talent lite hur som, inte brytt mig så mkt. Tänkte att jag skulle rerolla talentsen snart ändå.
Min kompis som tydligen är med i ngn bra guild gav mig detta "schema" om hur jag skulle sätta ut talents.
Jag spelar iofs på en PvE server men jag vill inte bara vara bra på att tanka utan vill kunna skada mkt oxå.

Är detta bra? http://www.curse-gaming.com/en/wow/talents-warrior-3032500130...

Japp ser näst intill ut som min build jag hade innan jag reolla till proc. Grymt bra build för att lvla osv.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nej, det här är faktiskt inte (bara ) en post om allt mitt guld. Jag hade köpt magisters wrist för 10G och lömsk som jag är la jag ut dom på AH igen för 100G. Medans jag var i feralas och questade lite så fick jag en /w av en kille som ville köpa dom men tyckte 100G var ett obcent pris och bjöd 30G för dom. Jag förklarade att att medel priset låg på över 100G och att jag trodde jag kunde få mycket mer än 30G. Han accepterade det men sa "not even a retard will buy at that price" och så var det med det. Precsis när jag questat klart och hade HS'at till OG så fick jag det gul-färgade medelandet som sa att Magister's Bindings hade sålts för 100G

Gissa om jag var snabb med /r komandot då!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

På min server får man mer om man vendorar Magister's / devout ja alla utom valor/beaststalker bracers än vad man får på ah. dom ligger för mellan 1-5g på ah och för beaststalker/valor får man ibland upp till 50g!

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Nej, det här är faktiskt inte (bara ) en post om allt mitt guld. Jag hade köpt magisters wrist för 10G och lömsk som jag är la jag ut dom på AH igen för 100G. Medans jag var i feralas och questade lite så fick jag en /w av en kille som ville köpa dom men tyckte 100G var ett obcent pris och bjöd 30G för dom. Jag förklarade att att medel priset låg på över 100G och att jag trodde jag kunde få mycket mer än 30G. Han accepterade det men sa "not even a retard will buy at that price" och så var det med det. Precsis när jag questat klart och hade HS'at till OG så fick jag det gul-färgade medelandet som sa att Magister's Bindings hade sålts för 100G

AH-pimpen

Vill också tjäna mycket pengar nu när jag ska ha ihop massa saker för paladin epicmount :/ Fattas 3 arcanite bars sen är det säkert massa quests efteråt också som ska vara dyra att klara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Nej, det här är faktiskt inte (bara ) en post om allt mitt guld. Jag hade köpt magisters wrist för 10G och lömsk som jag är la jag ut dom på AH igen för 100G. Medans jag var i feralas och questade lite så fick jag en /w av en kille som ville köpa dom men tyckte 100G var ett obcent pris och bjöd 30G för dom. Jag förklarade att att medel priset låg på över 100G och att jag trodde jag kunde få mycket mer än 30G. Han accepterade det men sa "not even a retard will buy at that price" och så var det med det. Precsis när jag questat klart och hade HS'at till OG så fick jag det gul-färgade medelandet som sa att Magister's Bindings hade sålts för 100G

Gissa om jag var snabb med /r komandot då!

haha, vad sa han då?

Också börjat lite smått med AH försäljning som vi kan kalla det, var på 120 från början, 177g atm

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Tror på denna mer ja.

Imp overpower äger, sedan skall man dual wield med bloodthirst så ska man ha attack power för bloodthirst är som sagt baserad på den så, minst 5p imp battle shout då.

Min åsyn iaf.

Tackar så mkt, alltid kul med experhjälp!

Jag är ju lvl 33 som sagt, och då har man ju inte så många talent att sätta ut, ska jag ändå rerolla nu eller ska jag vänta till högre lvl? Hur länge isf?
Eller om jag ska sätta ut nu, vad ska jag börja sätta på?

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
haha, vad sa han då?

Också börjat lite smått med AH försäljning som vi kan kalla det, var på 120 från början, 177g atm

"lol ^^" blev svaret.

Det är inte bara den killen som inte vet värdet på Tier0 items, Beaststalker's och Shadowcraft gloves samt Magister's Bindings är värda över 100G och jag har köpt både BS-gloves för 5G och Magisters för 10, Lättaste 200G jag tjänat

Om alla mina items skulle sälja så skulle jag ligga på över 1600G, men jag har investerat i några items och har "endast" 895G i fickan.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Tror på denna mer ja.

Imp overpower äger, sedan skall man dual wield med bloodthirst så ska man ha attack power för bloodthirst är som sagt baserad på den så, minst 5p imp battle shout då.

Min åsyn iaf.

Du missade kanske bästa talenten för dual wield, Ubridled Wrath. 2 Snabba 2h å du får mycket extra rage. Booming Voice suger, så byt där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Det är inte bara den killen som inte vet värdet på Tier0 items, Beaststalker's och Shadowcraft gloves samt Magister's Bindings är värda över 100G och jag har köpt både BS-gloves för 5G och Magisters för 10, Lättaste 200G jag tjänat

Ärligt talat så ÄR de inte värda så mycket. Så hur du överhuvudtaget får sålt dem är smått otroligt, eftersom det (faktiskt) bara är idioter som skulle betala så mycket för dem.

Kul för dig, sucks to be them.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Du missade kanske bästa talenten för dual wield, Ubridled Wrath. 2 Snabba 2h å du får mycket extra rage. Booming Voice suger, så byt där.

2 snabba 2h?
Personligen så tyckde jag inte att den gjorde en sådan stor skillnad med eller utan den, booming voice har jar i min template bara för battel shout är världens drygaste buff att uppehålla.
Uwrath ger mer rage, helt klart men den är olika bra för alla, Beauty lies in the eyes of the beholder.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
2 snabba 2h?
Personligen så tyckde jag inte att den gjorde en sådan stor skillnad med eller utan den, booming voice har jar i min template bara för battel shout är världens drygaste buff att uppehålla.
Uwrath ger mer rage, helt klart men den är olika bra för alla, Beauty lies in the eyes of the beholder.

2 snabba 1h, lite för trött nu. Den generar mycket rage när man slår så snabbt. Att ha längre battle shout är inget jag slösar 5p på iaf.

Permalänk
Medlem

Och nu nånting helt annat, i vårat gille har vi gjort ett ALT/Twink gille som vi kör 10-19 WSG med och en kille gjorde denna desktop bild av ett screenshot precis innan en match starta.

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk

jaha då var servrarna nere igen./sigh

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem

Men lugna dig, dom är fortfarande nere varje Onsdag för underhåll. Varit så i över ett år så folk borde lära sig det tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Men lugna dig, dom är fortfarande nere varje Onsdag för underhåll. Varit så i över ett år så folk borde lära sig det tycker jag.

Jadu, det märkte jag i morse, då gick kompisen FÖR långt..

Han ringde mig kl 7, var helt ifrån sig, "F*n, jävla skit blizzard, nu är servrarna nere igen! F*n ta dom!"

Så jag sa bara "Bättre det än att dom alltid skulle vara nere va?"

"mm" sa han bara, och sedan sa han hejdå och la på.
Liksom, meningen med att ringa 7 på morgonen för den andledningen? Lägg av, det har gått "lite" för långt för hans del..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

36 timmars maintance på Emerald dream drygt att vänta jag som har blivit Knight-lutenante(?) o allt.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grunfar
Och nu nånting helt annat, i vårat gille har vi gjort ett ALT/Twink gille som vi kör 10-19 WSG med och en kille gjorde denna desktop bild av ett screenshot precis innan en match starta.

http://www.ironwind.org/pictures/nldq3.jpg

haha, inspirerade av donnie darko eller ??

Permalänk

Lagomt tråkigt att PVPa, plockade legionnaire idag, men med 430k honor points och standing 34 på rank 8 känns rank 13/14 långt borta.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ärligt talat så ÄR de inte värda så mycket. Så hur du överhuvudtaget får sålt dem är smått otroligt, eftersom det (faktiskt) bara är idioter som skulle betala så mycket för dem.

Kul för dig, sucks to be them.

Saker och ting är värda exakt så mycket som någon är villig att betala för dom så Magisters Bindings och BS gloves är värda så mycket. Jag kan däremot hålla med om att priset är alldeles för högt i relation till deras stats men det är en annan historia.

Sen var det inte jag som hade tur och få tag på 2 idioter, Median priset på Magister's Bindings ligger på 105G och på Beaststalker's Gloves är det 120G.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Saker och ting är värda exakt så mycket som någon är villig att betala för dom

Nej. Saker och ting är inte värda det någon är villig att betala. En sak är värd det pris man betalar för att få den produkt man vill ha. En tv för 30 tusen är inte värd de pengarna bara för att nån rik jävel betalar det. En normal produkt är värd exakt det som företaget som tillverkar den betalar för att tillverka en enhet, plus vad det kostar att frakta den till butik, plus ~150%. Om man ska tillämpa det på wows ekonomi, så betyder det, ungefär: Den mängd guld man skulle kunna farma under den tid det tar att göra de rundor i den instance som droppar föremålet tills man får det. Minus det guld man tjänar på att göra dessa runs. Det är föremålets värde. World drops går naturligtvis för mer eftersom man egentligen inte kan farma dem.

Permalänk
Medlem

Det börjar närma sig.
Bild och info på Collectors Edition boxen.

http://www.worldofwarcraft.com/burningcrusade/townhall/collec...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
2 snabba 2h?
Personligen så tyckde jag inte att den gjorde en sådan stor skillnad med eller utan den, booming voice har jar i min template bara för battel shout är världens drygaste buff att uppehålla.
Uwrath ger mer rage, helt klart men den är olika bra för alla, Beauty lies in the eyes of the beholder.

En fråga bara, när skall jag rerolla talentpointsen om jag är lvl 33 nu? Kommer ju inte kunna sätta ut så många så, vad ska jag börja med att sätta dem på isf? Och om jag ska vänta, isf hur länge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
haha, inspirerade av donnie darko eller ??

Nja det bara vart så, vi tyckte det vart lite likt "Reservoir Dogs".

Visa signatur

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. -Tyler Durden "Fight Club"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Nej. Saker och ting är inte värda det någon är villig att betala. En sak är värd det pris man betalar för att få den produkt man vill ha. En tv för 30 tusen är inte värd de pengarna bara för att nån rik jävel betalar det. En normal produkt är värd exakt det som företaget som tillverkar den betalar för att tillverka en enhet, plus vad det kostar att frakta den till butik, plus ~150%. Om man ska tillämpa det på wows ekonomi, så betyder det, ungefär: Den mängd guld man skulle kunna farma under den tid det tar att göra de rundor i den instance som droppar föremålet tills man får det. Minus det guld man tjänar på att göra dessa runs. Det är föremålets värde. World drops går naturligtvis för mer eftersom man egentligen inte kan farma dem.

men din teori kan man inte tillämpa på något sätt för det kan skilja så mycket i dropp rate på grund av ren otur. Medans de snitt priser på allakhazam bygger på vad folk har betalt för den specifika saken.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!!!
Nu kan jag äntligen kasta/DE felheart horns, nu har jag äntligen fått Doomcaller Circlet!
Mår så bra nu, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=13001

droppades nyss :D:D har varit min turdag idag

Permalänk

Fick Zandalar Madcap's Bracers och Warblade of the Hakkari idag :D, en wipe och det var på spindel bossen som också då blev våran sista för idag

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Vid vilken level kan man stiga till mer en rank 4?
Sitter just nu och grindar en hord snubbe för första gången och lirar en jävla massa AB just nu. Har nog aldrig levlat så kångsamt som jag gör just nu, men det är riktigt kull att levla med nästan bara XP man får när man lämnar in markers