World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Har sökt men det är 200 sidor att söka igenom så det är lite svårt att hitta rätt svar, är det någon som blivit bannad av att köpa guld? Jag är motståndare mot att köpa guld men nu när man är i Naxx och whipear på nya bossar 3raiddagar/veckan och resten av veckan går till att cleara bwl, mc, onyxia, aq40, aq20 och ZG. Så när man ska farma så är det rensat på alla herbs, de ligger på ah utlagt från spelare som heter hrhrhrrhr, gegehjs, osv osv med andra ord botar eller kinesfarmare och priserna far iväg.

Det är nästan så man funderar på att köpa guld men då gynnar man ju dom så det är antingen att köpa guld och fortsätta raida eller tagga ner och spela i nån mindre aktiv guild. Man har liksom valet att antingen följa blizzards regler eller följa "med strömmen" För när man har 2dagar i veckan för att farma så är det soprent överallt på herbs, mkt ligger på AH. snacka om dilemma antingen ta avstånd från kinesfarmarna/botarna eller joina dom så man kan köpa det de farmar för deras guld du köper för irlpengar. Tråkigt att det ska behöva bli så här i ett spel.

Bara ett exempel.
Blåste 2 flask of supreme power, 20 greater arcane elixir, 20 greater firepower elixir, 10major healing, 5major mana, 25 greater nature prot pots, 10 wizard oils, 40g repairs på en raiddag.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Stormpike battle charger

Jag är rank 6 exalted med AV vad ska man göra för å få mitt mount?

Visa signatur

Har ingen signatur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruhler
Massa prat om att köpa guld och sånt där jox.

Förstår din inställning. Hur gör de andra i gillet? Känns som att ni borde tagga ner lite allihop, man ska inte behöva bränna ut sig för en hobby, eller hur?

Om nu ett gille ställer sådana krav så anser jag att de dessutom ska ha dagar eller perioder avsatta för farming/grinding. Vårat gille har ett rätt bra tempo så vi har tid till övers.

Jag är av ren princip emot att köpa guld, men om man verkligen vill raida så mycket och inte har tid till att skaffa guldet själv in-game. Tja, vilka val har man?

Permalänk

Re: Stormpike battle charger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfre11
Jag är rank 6 exalted med AV vad ska man göra för å få mitt mount?

Man köper den på samma ställe som alla andra AV rewards.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Hittade den efter ett tag den äger ju allt jag har ju (fast inte min don julios ring förstås)

Visa signatur

Har ingen signatur!

Permalänk
Medlem

Idag så kommer jag lämna min server, frostmane, för att flytta till en polare på frostwhisper.
Känns lite jobbigt att lämna en sån otroligt bra bra server med shyssta spelare men vad gör man inte för att kunna ha lite kul igen.

Så ifall ni ser en warlock kallad "strumpludd" på frostwhisper, släng en /wave mot mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brains
Idag så kommer jag lämna min server, frostmane, för att flytta till en polare på frostwhisper.
Känns lite jobbigt att lämna en sån otroligt bra bra server med shyssta spelare men vad gör man inte för att kunna ha lite kul igen.

Så ifall ni ser en warlock kallad "strumpludd" på frostwhisper, släng en /wave mot mig

Horde eller Alliance?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruhler
Massa text

Har flera kompisar som har köpt guld och som inte blivit bannade samt att jag aldrig någonsin har hört talas om någon som blivit bannat för det på våran server även att jag vet att folk köper ganska frekvent på den.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Kappy: Var fan har du tagit vägen? Har dvärgen tagit dig? /Ramdaa

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Grats!

Hur har du fått ihop så mycket guld, får man fråga?

Tack

Här är inlägget jag skrev ihop om hur jag tjänar mitt guld: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=681...
Funderar på att skriva rent och strukturera det hela "lite" bättre och göra en ny tråd om det om det finns ett intresse...

Dom som är intreserade av en lite proffsigare guld-guide får gjärna hojta till, lämpligtvis via PM, jag tycker jag genererat tillräckligt många posts i denna tråd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruhler
Har sökt men det är 200 sidor att söka igenom så det är lite svårt att hitta rätt svar, är det någon som blivit bannad av att köpa guld? Jag är motståndare mot att köpa guld men nu när man är i Naxx och whipear på nya bossar 3raiddagar/veckan och resten av veckan går till att cleara bwl, mc, onyxia, aq40, aq20 och ZG. Så när man ska farma så är det rensat på alla herbs, de ligger på ah utlagt från spelare som heter hrhrhrrhr, gegehjs, osv osv med andra ord botar eller kinesfarmare och priserna far iväg.

Det är nästan så man funderar på att köpa guld men då gynnar man ju dom så det är antingen att köpa guld och fortsätta raida eller tagga ner och spela i nån mindre aktiv guild. Man har liksom valet att antingen följa blizzards regler eller följa "med strömmen" För när man har 2dagar i veckan för att farma så är det soprent överallt på herbs, mkt ligger på AH. snacka om dilemma antingen ta avstånd från kinesfarmarna/botarna eller joina dom så man kan köpa det de farmar för deras guld du köper för irlpengar. Tråkigt att det ska behöva bli så här i ett spel.

Bara ett exempel.
Blåste 2 flask of supreme power, 20 greater arcane elixir, 20 greater firepower elixir, 10major healing, 5major mana, 25 greater nature prot pots, 10 wizard oils, 40g repairs på en raiddag.

Jag har aldrig hört talas om att Blizzard skulle ge sig på köpare så det är nog relativft riskfritt att köpa guld. Men om du gör det så kommer du leva under det konstanta hotet att bli bannad då Blizzard loggar ALLT som händer på servrarna. Om, eller snarare när, säljarens konto blir bannat så är det mycket lätt för blizzard att kolla i sina loggar och se vilka personer som säljaren har skickat guld till. Men som sagt så verkar det väldigt osannorlikt att dom gör så nu men dom kan ju när som helst ändra sig...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruhler
Har sökt men det är 200 sidor att söka igenom så det är lite svårt att hitta rätt svar, är det någon som blivit bannad av att köpa guld? Jag är motståndare mot att köpa guld men nu när man är i Naxx och whipear på nya bossar 3raiddagar/veckan och resten av veckan går till att cleara bwl, mc, onyxia, aq40, aq20 och ZG. Så när man ska farma så är det rensat på alla herbs, de ligger på ah utlagt från spelare som heter hrhrhrrhr, gegehjs, osv osv med andra ord botar eller kinesfarmare och priserna far iväg.

Det är nästan så man funderar på att köpa guld men då gynnar man ju dom så det är antingen att köpa guld och fortsätta raida eller tagga ner och spela i nån mindre aktiv guild. Man har liksom valet att antingen följa blizzards regler eller följa "med strömmen" För när man har 2dagar i veckan för att farma så är det soprent överallt på herbs, mkt ligger på AH. snacka om dilemma antingen ta avstånd från kinesfarmarna/botarna eller joina dom så man kan köpa det de farmar för deras guld du köper för irlpengar. Tråkigt att det ska behöva bli så här i ett spel.

Bara ett exempel.
Blåste 2 flask of supreme power, 20 greater arcane elixir, 20 greater firepower elixir, 10major healing, 5major mana, 25 greater nature prot pots, 10 wizard oils, 40g repairs på en raiddag.

Ja, det är vekligen irriterande. Jag spelar dock på en RP-PVP server som är low och möjligen medium på helger och vissa dagar så det förekommer inte så mycket sånt. Men mina polare i skolan lirar på en större server och där förekommer det ofta att, [giefgold] lvl 1 orc warrior, fyller hela trade chatten flera gånger om med epics som de vill sälja.

Det är riktigt trist att sånt här förekommer, och det är svårt för Blizz att göra någonting åt det. En del lvl 1 spelare kan ju mycket väl vara någons bank som de gör sina affärer på ah med, medans många av dem bara är goldfarmers. Det som gör en riktigt arg är att de stjäl acount också för att riktigt fylla ut sitt guldföråd

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Knappast att Blizz bannar folk som köper guld när dom inte gör ett skit åt alla jävla bottar (förutom att ta bort poster på forumet som handlar om att blizz borde banna bottar).

Permalänk

Skriv gärna vad ni tycker om min suggestion http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=46975019&pos...

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly

Dom som är intreserade av en lite proffsigare guld-guide får gjärna hojta till, lämpligtvis via PM, jag tycker jag genererat tillräckligt många posts i denna tråd

*Hojtar till*

Vill gärna ha en proffsig guld guide

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Skriv gärna vad ni tycker om min suggestion http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=46975019&pos...

Typ som jag tänkte då, tänkte att det borde finnas en class specific faction för alla klasser. Just nu är det ju bara några som har det (en?), kan bara komma att tänka på Ravenholdt som är en "rogue faction", och man borde kunna få quests utav denna faction som ger rewards/exp/guld osv. Uppdragen borde ha någonting som gör att man måste använda spells/skills som är, hur ska man säga det, typ unika för den klassen (vet att alla klasser har unika spells/skills, men typ rogues ska stjäla/lönnmörda vissa npcer (kanske t.o.m. players?)). Eller nåt sånt, det skulle iaf jag tycka vara roligt, så att det blir lite som Oblivion med dess Guilds.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Skriv gärna vad ni tycker om min suggestion http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=46975019&pos...

Tycker det var en av de bästa ideérna på länge.
Tyvärr tror jag inte blizzard orkar lägga ner så mycket tid på att skapa något så speciellt för varje klass.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

ok, tack för kritiken iallafall! Det var mitt bidrag för att fixa paladinklassen

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

så kul med raketer vi var ett gäng nyss som smällde av ca 150 raketer var på ahbridge, såg riktigt fint ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
Knappast att Blizz bannar folk som köper guld när dom inte gör ett skit åt alla jävla bottar (förutom att ta bort poster på forumet som handlar om att blizz borde banna bottar).

De har faktiskt rensat Frostwhisper jävligt mycket i samband med senaste patchen. Antalet hunters på servern har minskat med 800%. Gör du en /who aszhara nu så kanske man hittar 1-2 hunters, och de har alltid normala namn och är med i guilder.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Kappy: Var fan har du tagit vägen? Har dvärgen tagit dig? /Ramdaa

har haft en paus nu i nästan exakt en månad, hade tänkt sluta med wow, och har ju varit "drogfri" i en månad nu

Men skall nog börja igen, förmodligen dra upp en annan klass till 60, men får se hur jag gör. Kommer förmodligen iaf att börja spela till TBC.. hoppas jag, ifall jag har tid till det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Vad är det för event som har börjat i världen nu? Är ett par bord och ett par "spöken" utan för Orgrimmar. Finns en quest där man ska springa med en sak till Ashenvale, efter det så får man en liten bok och 200 rep. Såg att man kunde ta mat från borden med. Finns det något mer att göra?

Rep med org ?

jag fjäskar nämligen för kossorna och börjar tröttna på att köpa runecloth
: /

nån som har något tipps på quest mm som ger skapligt med rep till thunderbluff ?

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Rep med org ?

jag fjäskar nämligen för kossorna och börjar tröttna på att köpa runecloth
: /

nån som har något tipps på quest mm som ger skapligt med rep till thunderbluff ?

Jo, tror att den var för Orgrimmar. Väldigt lätt quest, bara att rida till den där lilla "ravinen" med alla demoner i Ashenvale och klicka på en sten. När man har gjort det så kan man köpa raketer av gubben som gav en questen, woho! Rätt tråkigt event om jag får säga det själv. Som Mage så känns det ju inte vidare lockande att plunda borden på mat eller vatten heller.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Blizzard kan ej banna för att man köper guld, enda gången dom skulle kunna göra det, är om dom fick informationen från den sidan där du köper guld.

Annars är det 100% riskfritt.

Anledningen till att dom inte kan banna folk är enkel.
Person1 gillar inte person2.
Person1 går till www.sellgoldplix.com köper 1000g till person2
Person2 ser sin brevlåda "wow 1000g fan vad nice"
Person2 har ej gjort något fel - Dom kan inte banna honom.

Permalänk
Medlem

Vad är de bästa addons för priests och hunters som kan hjälpa att göra livet lättare för en?

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Stödjer WoW Dualcore prollar ?
Ex AMD Athlon 64 X2 4200+ 2,2 GHz Dual Core

Nån som har en x2 cpu och kan berätta om det blev nåe bättre ^^

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

I am 29% addicted to World of Warcraft. What about you?

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem

Några som är sugen på att spela ihop på nån bra server? Är så trött på att spela ensam hela tiden. Gärna Normal-server då jag inte är så mycket för PVP.

Permalänk
Medlem

Kul att jag har kämpat hela dagen i scholo och strat och bara fått 2 böcker Gift of the wild II och Arcane brilliance boken.

Permalänk

Min polare hittade 2 riktigt roliga wowfilmer

första filmen Tror det är meningen att den ska vara seriös.
andra filmen Så parodin på den första.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

hahaha vilka filmer den första undrar om han var seriös.. isf borde han lägga ner sin film kariär (stavning?)

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"