DVD- enheten låter mycket samt är tight på ny Macbook Pro

Permalänk
Medlem

DVD- enheten låter mycket samt är tight på ny Macbook Pro

Hej alla!

Fick ikväll mina nya mbp och har även kvar min gamla macbook men till min stora fasa så låter dvd enheten väldigt mycket när man läser in en skiva oavsett typ. Det knackar till typ 3 ggr när man trycker in den samt sen låter den väldigt mycket mera än på min macbook. Har testat samma skivor dessutom. Samt att själva bredden på enheten är smalare än på macbooken fattar nada så när skivan åker ut så åker den inte på lika smidigt sätt som på macbooken ? hur har ni det på era MBP hur upplever ni detta orka med fel!

På MBP spinner skivan hela tiden den läser liksom medan på macbooken går den mer kan det vara så att man bara har olika fabrikat och så eller för på macbooken har jag en matshita. MBP har en HL-DT-ST....

Permalänk
Medlem

Vet faktist inte hur det är på Macbook Pro dock på min Powerbook så låter dvd enheten rejält mycket när den tar emot och släpper ut DVD skivor.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Okej, blir mer förvånad över detta. Fattar inte känns som den låter väldigt mycket och spinner väldigt mycket hela tiden när man spelar upp den?

Någon mer som har tips på detta, samt att när man kör i den i datorn så hackar det till högt 3 ggr har de flesta MBP samma tillverkare eller? Hade Matshita på min Macbook. Har ni andra också den eller?