Permalänk
Medlem

Butiker och köpråd

Hej gott folk! Min gamla burk har packat ihop och jag är på jakt efter en billig PC som ska hålla mig igång tills någon gång nästa år när jag tänker byta till en Mac för gott. Men till dess behöver jag en fungerande PC.

Tänkte köpa den rakt av som helt paket - orkar inte mixa prylar - och helst i en riktig butik. Gillar inte postorder. Vilka butiker i Sthlm är vettiga? Någon som kan rekommendera exempelvis Webhallen eller Mycom eller något annat ställe? Letar främst efter bra service efter köpet om det skulle vara något.

Annars mottages tips på bra, billiga paktetdatorer. Kraven är att de inte får ha integrerat garfikkort - det måste vara separat. Ska klara av att lira allt utom de senaste monsterspelen. Ska naturligtvis vara så billig som möjligt. Skärm behöver inte ingå.

Någon som har tips på bra datorpaket eller tips på bra datorbutiker?

Permalänk

Köp ett paket på komplett eller datorbutiken och låt dem plocka ihop det åt dig, kostar lite extra dock tror jag. Butiker i sthml har jag ingen erfarenhet av förutom webbhallen som jag inte vill rekommendera att gå till ifall du inte vill köa i 3 timmar för att komma fram till disken(Mmin erfarenhet därifrån iaf).

Permalänk

Webhallen är ett hyfsat billigt ställe, vet inte om dom har paket :S
Jockeandersson:beställ, skaffa biljett via mobil och gå dit så tar det 5-10 min...

*EDIT* Dom har bara märkesdatorer, det vill du väll inte ha?
annars är det här paketet helt godkänt av mig,
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51694

hmm, vet inte, men på något sätt känns det dyrt , vet inte...

*EDIT* försig, kollade på datorn igen, 400GB HDD e inte dumt,3800+ 2.4 GHz är bra (jag har det) många ingångar&portar, m.m....ser rätt bra ut

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Nä, märke spelar ingen roll, även om jag inte har något emot det. Webhallen är ju trevlig, även om deras kösystem är dåligt. Annars funderar jag på någon av alla de små butikerna som drivs av kineser - sjukt billiga hål i väggen, och om jag ändå bara ska ha den i typ ett år borde det inte spela någon roll om de har taskig kvalitet. Om de nu har det, vill säga. Det enda jag har hört från flera håll är att man ska undvika Dataprince som pesten. Oh well, får gå och se själv. Tack igen!