Permalänk
Medlem

Hem PC erbjudande?

Har fått ett hem PC erbjudande och är lite nyfiken på om det är något att ha. Eftersom jag inte alls är insatt i bärbara datorer så måste jag fråga här.
Har läst lite på forumet nu men hittar inge om just denna dator och om den är en framtidsdator som dom låvar:P
Spelar rätt så mycket och vill göra det utan problem och det är där problemet kommer. CPUn har jag ingen aning om va det är vet bara att många säger att den är bra. Grafik kortet är jag lite skeptisk till efter det finns Go7900a osso vidare men det är bara Go7600 i denna.
Sen till den sista och ganska viktiga frågan. Hur varm kommer den bli? Hur mycket kommer fläktarna gå? Har en "Fujitsu Amilo D" idag som låter hela tiden och blir väldigt varm = mycket iriterande.
Skulle vara roligt iutifall någon som inte försöker sälja datorn kunde säga att det är ett framtidspaket och jag inte måste byta den innom 3 år.

Såhär ser hela paketet ut.

Modell HP Pavilion dv91yyEA
Processor Intel Core 2 Duo T7200
Chipset Intel i945PM
Cacheminne (L2) 4 MB
Internminne 2048 MB DDR2 SDRAM (667 MHz)
Minnesplatser 2 st, ingen ledig. Max 2048 MB
Hårddisk Storlek: 2x120 GB (varav en med ca 6 GB återställningspartition
Gränssnitt: SATA
Varvtal: 5400 rpm
Kortläsare 5-i-1, kortläsare för SD, xD, MMC, Memory Stick, MS Pro
Bildskärm 17,0" TFT WXGA (1440 x 900) Ultra Brightview (med dubbla ljuskällor)
Grafik nVidia GeForce Go 7600
Grafikminne 512 MB DDR SDRAM
DVD-Brännare DVD±RW med Lightscribeteknik och Dual layer
Ljud Integrerat SB Pro-kompatibelt
Högtalare Integrerade Altec Lansing stereohögtalare
Nätverksstöd Trådlöst nätverk integrerat (802.11b/g), 10/100 Mbit/s Ethernet
Kommunikation övrigt Bluetooth
Modem 56 kbit/s data/fax, ITU V.90/92
Gränssnitt 4 st USB 2.0, IEEE1394 ("Firewire"), IR för fjärrkontroll, s-video, extern bildskärm, modem (RJ-11), nätverk (RJ-45), 2 st hörlursuttag (varav ett med S/PDIF), mikrofon
TV-anslutning S-video, kabel medföljer ej
Kortplatser 1 Express Card 54/34
Tangentbord Windows-kompatibelt
Mus / pekdon Styrplatta med extra rullningsfunktion
Webbkamera Webbkamera på 1,3 megapixel och mikrofon i överkant av lockets insida
Fjärrkontroll Fjärrkontroll i Express Card-format medföljer (förvaras i Express Card-platsen)
Övrigt QuickPlay-funktion för uppspelning av DVD-film och musik.
Batteri Litiumjon
Säkerhet Förberedd för lås av Kensingtontyp
Färg Svart / silver
Mått (HxBxD) Bärbar (3,2-4,2 x 39,6 x 28,5 cm)
Vikt Ca 3,8 kg

Tacksam för alla svar MVH: Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

Om man bortser från GPUn är det nog det värsta man kan stoppa in i ett bärbart chassi idag. 2x120 gig i en bärbar, huhu. Kan utlova att du inte kommer att tröttna i första taget. Om du inte ska spela heta 3Dspel i 3 år har inte datorn tröttnat, så mycket kan jag lova. Ska du ENDAST spela 3Dspel är datorn lite obalanserad. Då borde du verkligen sikta på ett x1800 eller Go7900.

Datorn kommer garanterat bli varm och go bl.a. med tanke på hårddiskarna.

Vågar man fråga vad du kommer att punga för det här?

Permalänk
Medlem

Okej det låter ju trevligt... Brukar ju inte vara den som strävar efter bästa grafiken i alla spel heller så jag kanske klarar mig endå. Okej varm och go ja hur tror du det blir me fläktar då? Kommer dom surra ständigt eller kan man få en lungn stund då och då:P
Tänkte nu på att det är 512mb på grafik kortet. Är det de på alla GO7600 900 m.m? Sen eftersom jag inte har minsta lilla inblick i vad dom olika grafik korten i bärbara presterar idag så kanske någon kan säga ungefär hur det står sig mot grafik kortet jag har i min vanliga burk som är ett X850XT. Är det ungefär som detta så klarar jag mig.

Hehe ja den är ju inte gratis men tar man bara själva PCn och struntar i dock station tangentbord m.m. Så blir det 349kr månaden i 3 år då. Inte alls så farligt. Tror kanske att man får köpa ut den efter 3 år då men då kostar den inte så farligt mycke så de överlever man:P

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |