Permalänk

Intressant dator/pris Amilo Si1520

Visa signatur

sukram

Permalänk

Jepp, även jag är sugen som få. Finns överhuvudtaget ingenting som matchar den här datorn i fråga om kontorsprestanda/vikt/pris. Den komme ri lager om först en månad dock...

De har en med 5600 (1,83 GHz) processorn på Total Elit en tusenlapp billigare. Men lagersaldot är inte uppdaterat. Har försökt ringa företaget nu i två dagar men ingen svarar... Mkt märkligt. http://www.totalelit.se/

Permalänk
Medlem

Skicka ett email till dem, jag har varit i kontakt med dem två gånger och dem svarade inom 24 timmar båda gångerna

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Medlem

"DAEK data" anger 19/9 för varianten med 5600.

Permalänk
Visa signatur

sukram

Permalänk

Men FJ-S Amilo 1520 har DVI.

Jo, jag ska maila dem. Roligt att det är en skåning i telefonsvararen och fastän jag själv är det kan jag knappt höra vad som sägs.

På DAEK är den dock en tvåtusing dyrare...

Permalänk
Medlem

Själv ska jag skaffa FS Amilo Xi1546, får den på måndag eller tisdag Wee

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Medlem

Si1520 med T5600 finns nu på lager på ett par nätbutiker, och på Dustin inom "1-2 dagar"!

Jag har just beställt en T7200 från Komplett med angiven leverans 21/10, får se om det verkligen dröjer så länge och om man i så fall orkar vänta..

Permalänk
Hedersmedlem

varför kostar varianten med T5600 13 000kr på elitdata och den med T7200 lika mycket på komplett då t7200 är bättre, 4mb l2 cache, 2ghz osv???

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Det är ju fullt möjligt att den sämre droppar i pris under kommande månad. Går att få nu direkt för strax över 12000:

http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=12143...

Verkar förövrigt som dom här datorerna går som smör i solsken. Ser ut som om dom skickat ut 14st var till lite olika butiker. På Dustin fanns dom tidigare idag, men har redan tagit slut....

Permalänk
Hedersmedlem

Har letat efter en sån här datorn i flera månader nu. Först var jag inställd på en MacBook så fort dessa skulle få Merom. Men när jag nu jämför denna dators specifikationer med MacBook så visar det sig att den här är överlägsen i pris/prestanda.

Verkar komma in i lager hos komplett om ungefär en månad.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Verkar komma in i lager hos komplett om ungefär en månad.

finns ju i lager hos dustinhome?

Permalänk
Hedersmedlem

Jaså, visste inte det

Hursomhelst är jag återförsäljare hos komplett så det är mest därför jag kommer köpa därifrån.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

men att vänta en månad?
ja klarar du det så

Permalänk
Medlem

På Komplett får man också med en kupong för uppgradering till Vista!

Permalänk
Hedersmedlem

Var står det om den där kupongen någonstans?

EDIT: Haha, läser aldrig det där som står i den röda ramen, brukar bara vara n00b-info om att köpa moderkort med PCI-Express till motsvarande grafikkort osv

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Intressant,

Först och främst har jag hört att det är med kupong till Windows Vista var konfidentiellt (vista rollup från media center), sen trodde jag bara det fanns en variant på Amilo Si 1520 och nästa version som kommer i november ser inte ut som kompletts variant heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Intressant,

Först och främst har jag hört att det är med kupong till Windows Vista var konfidentiellt (vista rollup från media center), sen trodde jag bara det fanns en variant på Amilo Si 1520 och nästa version som kommer i november ser inte ut som kompletts variant heller.

Vet du om det där med "vista rollup" är något som finns på fler burkar med Media Center?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysso
Vet du om det där med "vista rollup" är något som finns på fler burkar med Media Center?

http://digitimes.com/systems/a20060921PR210.html

Permalänk
Hedersmedlem

"Vista Capable PC systems will allow for a free upgrade to Vista Premium, as long as the system is equipped with MCE (Media Center Edition), the PC makers indicated, while adding that XP Home OS-equipped PC users will have to pay 50% of the Vista Premium prices, with the upgrade to Vista Basic costing less than US$100."

På komplett står det ju att man ska få Vista GRATIS. Enligt den där texten ska man endast få 50% rabbat - efter som det inte är MCE på IX1520 utan XP Home.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
"Vista Capable PC systems will allow for a free upgrade to Vista Premium, as long as the system is equipped with MCE (Media Center Edition), the PC makers indicated, while adding that XP Home OS-equipped PC users will have to pay 50% of the Vista Premium prices, with the upgrade to Vista Basic costing less than US$100."

På komplett står det ju att man ska få Vista GRATIS. Enligt den där texten ska man endast få 50% rabbat - efter som det inte är MCE på IX1520 utan XP Home.

vad snackar du om? det är MCE på si1520

"Operativsystem: Microsoft Windows XP Media Center Edition"

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det kan man fråga sig

Jag är säker på att jag såg XP Home på något ställe

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysso
Vet du om det där med "vista rollup" är något som finns på fler burkar med Media Center?

Det är på gång, men ingen du kan få tag på i dagsläget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Ja, det kan man fråga sig

Jag är säker på att jag såg XP Home på något ställe

Kompletts variant har MediaCenter medan den andra med Core 2 Duo T5600 har XP-Home.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Det är på gång, men ingen du kan få tag på i dagsläget

Undrade mest eftersom jag snart kommer köpa en ny laptop, och då antagligen med MCE. Nyfiken på om det här gäller alla burkar så det inte spelar någon roll vilken man köper (för att kunna få vista gratis).

Permalänk

Well, jag var sugen på en Si1520, men sen höjde TotalElitdata priset med 1500:- så fort datorn kom i lager. Kändes lite onödigt, får man verkligen göra så?

Lutar åt att jag struntar i svenskt t-bord och väntar med att köpa dator tills januari då jag kommer att plugga i Canada. Priserna är hemskt låga där om man jämför...

Permalänk
Medlem

Komplett har just ändrat datum till 31/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
Komplett har just ändrat datum till 31/10

men beställ från dustin då? 170mhz gör inte sååå stor skillnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slackercore
Well, jag var sugen på en Si1520, men sen höjde TotalElitdata priset med 1500:- så fort datorn kom i lager. Kändes lite onödigt, får man verkligen göra så?

Klart man får, företag får väl ändra priser hur dom vill när dom vill, det är ju dom väljer om du vill köpa eller inte.

Permalänk
Medlem

Verkar va en riktigt nice laptop det där, men funkar det bra med bara 12" lcd? upplösningen 1280x800 är ju iofs samma som på många med 14" skärm, men hur är bildkvaliten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
men beställ från dustin då? 170mhz gör inte sååå stor skillnad

För samma pris får man 170MHz, 2MB cache och gratis uppgradering till Vista Premium, det är ju en viss skillnad
Dessutom slipper man blanda in postens smutsiga fingrar iom att jag kan använda mig av Kompletts hämtbutik. Men det kanske är dags att bita i den sura snart...