Lämna tillbaka CPU?

Permalänk
Inaktiv

Lämna tillbaka CPU?

Skriver åt en kompis..

Men han undrar om man kan lämna tillbaka en CPU som är helt oanvänd för han vill byta till en annan. Men saken är nu att förpackningen är bruten.

Så kan man verkligen byta då? Förövrigt så är den köpt på nätet.

Permalänk
Medlem

Bästa sättet är att fråga den butik han köpte processorn från. Jag skulle dock tro att han får problem eftersom förpackningen är bruten...

Visa signatur

Asus Nforce4 A8N-SLI premium | AMD64-X2 3800+ E6 @ 2,30Ghz (Arctic Cooling Freezer 64 pro) | 2x1GB corsair XMS 2-3-3-7 1T | XFX 7900GT @ 520MHz/1.60GHz | Antec P180 | 2x500GB Seagate 7200.11 2x320GB Seagate 7200.10 SATA2 + 1x250GB Seagate 7200.9 + 2x160GB Seagate 7200.7 SATA1 + 1x160GB Hitachi | NEC 3550A DVD+-RW | Twinhan VisionDTV DVB-S
Bärbar dator: Fujitsu-Simens Si1520, Core 2 duo 1,66GHz, 1GB ram, 80GB hdd.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eje_s
Bästa sättet är att fråga den butik han köpte processorn från. Jag skulle dock tro att han får problem eftersom förpackningen är bruten...

Ok, det var det jag tänkte. han får helt enkelt använda den CPU då.
Men tack ändå!

Permalänk
Avstängd

Annars kanske han kan lägga ut en annons och försöka sälja?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Om han skulle få byta så skulle det innebära att någon annan får köpa den som ny. Så den butiken som tar emot den vill jag inte handla från, men visst kan man alltid fråga som DeReK sa. Det värsta som kan hända är att de bara säger nej.

Att lägga ut annons och sälja så skulle jag endast rekommendera vid ett rejält felköp, typ fel socket. Då man oftast förlorar så mycket pengar på det, speciellt på prylar där man inte med enkelhet kan se om de är helt felfria från bla ESD. Bara för att processorn verkar fungera som den skall så innebär det inte att den är felfri.

En god regel vid köp är annars att man skall tänka efter innan man beställer och man ska inte öppna förpackningen på såna hära prylar innan man ska montera dem.
Men som jag sa, det kostar inget att fråga butiken man köpte prylen av. Så börja med det..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".