Permalänk
Medlem

Fixa korrupt minneskort??

Tja!

När jag pluggade in minneskortet från kameran i datorn hängde sig datorn efter att typ hälften av bilderna kommit upp. Stora bildfiler på typ 1,5 mb st.

Jag tog då ur kortet och startade om datorn.

Till min fasa så hänger sig nu datorn bara när jag stoppar in minneskortet. Och stoppar jag i den i kameran blir kameran "störd". Antar att kortet blivit korrupt lr nåt för att jag inte använt mig av "säker borttagning av maskinvara".

Ngn som vet om detta går att lösa?? Hade varit roligt att få fram de där 160 bilderna från semestern!!!

Permalänk

Re: Fixa korrupt minneskort??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bahrje
Tja!

När jag pluggade in minneskortet från kameran i datorn hängde sig datorn efter att typ hälften av bilderna kommit upp. Stora bildfiler på typ 1,5 mb st.

Jag tog då ur kortet och startade om datorn.

Till min fasa så hänger sig nu datorn bara när jag stoppar in minneskortet. Och stoppar jag i den i kameran blir kameran "störd". Antar att kortet blivit korrupt lr nåt för att jag inte använt mig av "säker borttagning av maskinvara".

Ngn som vet om detta går att lösa?? Hade varit roligt att få fram de där 160 bilderna från semestern!!!

Går det att formatera det och använda något recoveryprogram? Fråga på lagringsavdelningen. Dom kanske har kunskap om det!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Inaktiv

Du ska nog inte formater om det.

Permalänk
Medlem

angående att köra ett data recovery program (vilket jag rekomenderar) så ska du formatera den först...
sedan så kan du efterråt testa köra killdisk på minnet? det är ett program man kan använda på hårddiskar för att sktiva nollor på hela disken vilket brukar kunna fixa till en del crashade diskar och det borde kunna funka på ett minne?

det finns en bra rockyserie om detta ;D