Intel Core 2 Duo E6400 och E6700 testade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Men börja inte tjafsa om vilken av amd och intel som är bäst igen! Alla framsteg är bra för oss kunder

Men jag kan inte förstå att AMD har sånna sjuka priser på sina fx prollar!

de kan de ha just för att de varit de bäsa alternativet, när nu Intel efter flera år av slapphet har prylar som smiskar dom i baken blir även AMD mer prisvärda. (och fortfarande lika bra)

som du säger själv, kul även för AMD-fansen. (inte lika kul för AMD själva kanske, men vem bryr sig, se är bara ett girigt företag pricis som Intel..) stay hungry!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
de kan de ha just för att de varit de bäsa alternativet, när nu Intel efter flera år av slapphet har prylar som smiskar dom i baken blir även AMD mer prisvärda. (och fortfarande lika bra)

som du säger själv, kul även för AMD-fansen. (inte lika kul för AMD själva kanske, men vem bryr sig, se är bara ett girigt företag pricis som Intel..) stay hungry!

Varför har då Intel samma pris på sina EE-prollar som är betydligt sämre?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Varför har då Intel samma pris på sina EE-prollar som är betydligt sämre?

för att de kan ta ut det priset o folk köper ändå. det är det som kallas marknadsekonomi, köper ingen, då måste man sänka priserna.köper folk trotts högt pris, ja varför ska man då sänka priserna intel har kunnat leva på sitt namn under de år den nu gått lite sämre för dme prestandamässigt. ekonomiskt har det ju inte gått så dåligt.

nu så kommer det ju nya EE som inte är betydligt sämre, utan betydligt bättre.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
för att de kan ta ut det priset o folk köper ändå. det är det som kallas marknadsekonomi, köper ingen, då måste man sänka priserna.köper folk trotts högt pris, ja varför ska man då sänka priserna intel har kunnat leva på sitt namn under de år den nu gått lite sämre för dme prestandamässigt. ekonomiskt har det ju inte gått så dåligt.

nu så kommer det ju nya EE som inte är betydligt sämre, utan betydligt bättre.

Ja det är ju detta jag menar. Att utgå från att AMD enbart säljer sina FXer för 10 000kr för att de är bäst så passar det knappast in på Intel. Lura kunder is the shit.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Varför har då Intel samma pris på sina EE-prollar som är betydligt sämre?

Så länge någon köper dom för det priset så säljer dom, det gäller både AMD med sina FX och Intel med EE. Kanhända de blir tvugna att justera priserna för att bli av med dem i höst. Man får ju tänka på att Conroe faktiskt ännu inte börjat säljas så den som måste ha det värsta idag och inte kan vänta någon månad får betala för att få det värsta. Jag tror priserna kommer att justeras efter tillgång och efterfrågan som vanligt...

Permalänk

Mmmmm de ska bli intressant att se hur de blir sen när många här på sweclockers uppgraderar sig tilll just conroe serien. Man har ju i stort sett bara hört resultat gjorda av coolaler, victowang med flera från xtremesystems.
Sen får man förstås se hur priserna förändras, jodå så de ska bli kul att se.
Måste ju nästan fixas en sticky på en conroe tråd då, kan ju gissa att de kommer spridas resultat och dylikt utav bara fan.
Själv stannar ja nog med min 146'a ett tag till.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Discokungen

Plockade ihop lite roligt och med den sämsta Conroen med 4MB cache gick det på 8200kr Inget jag planerar på den närmaste framtiden, tyvärr Då kan jag inte heller använda mina 7900GT i par.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Plockade ihop lite roligt och med den sämsta Conroen med 4MB cache gick det på 8200kr Inget jag planerar på den närmaste framtiden, tyvärr Då kan jag inte heller använda mina 7900GT i par.

gragikkorten var la lite överdrivet att räkna in eller?

men att man måste ha nytt minne igen känns ju lite irriterande när man har flera GB redan.. för jag antar att man måste köra DDR2?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
gragikkorten var la lite överdrivet att räkna in eller?

men att man måste ha nytt minne igen känns ju lite irriterande när man har flera GB redan.. för jag antar att man måste köra DDR2?

8200kr för processor, moderkort och minne Tyvärr stödjer moderkortet bara Crossfire

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

för mig blir det E6600,2xr600 ir r580,2x1gbddr800mhz och dfi+ati crossfire wowwwwwwww!

Visa signatur

E6750@3.2Ghz,2x1gbC4,8800gts512,p35-ds3,500gb-sata,windows xp pro.

Permalänk
Medlem

Ja hur som helst kommer det att bli riktigt dyrt att uppgradera till Conroe.

Om man ser till Pris/prestanda så är det inte sååå billigt ändå att byta till Conroe.
Moderkorten är dyra, i alla fall dom som är nåt att hänga i julgranen. DDR2 är inte att tänka på än tycker jag. Varför ska man uppgradera till något som presterar sämre än DDR?!

Nu är det verkligen prisvärt att köpa 2gb ddr, moderkort för runt 500-600 och en 3800+ x2.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ja hur som helst kommer det att bli riktigt dyrt att uppgradera till Conroe.

Om man ser till Pris/prestanda så är det inte sååå billigt ändå att byta till Conroe.
Moderkorten är dyra, i alla fall dom som är nåt att hänga i julgranen. DDR2 är inte att tänka på än tycker jag. Varför ska man uppgradera till något som presterar sämre än DDR?!

Nu är det verkligen prisvärt att köpa 2gb ddr, moderkort för runt 500-600 och en 3800+ x2.

Tycker lite samma sak som dig, just nu säger min hjärna och hjärta olika, ena säger kör vidare på S939 och uppgradera till en billig dual core A64 och sälj denna skit SD3700+ efter 24:e juli. Den andra säger köp DFI RD600 / SLI mobo, Conroe E6400/E6600 och något sånär bra och billiga 2x1GB DDR2 PC6400 minnen och försök att lura någon att köpa detta AMD system.... Sen så har jag ju aldrig haft ett Intel system så jag kan knappt något alls om DDR2 och moderkortena.

Det första alternativet kommer klart gå enklare och bli mycket billigare, hursomhelst ska jag också uppgradera till ett mid range DX10 kort när de kommer ut, så vill inte att det ska gå alltför mycket pengar i att uppgradera cpu. Vad stör mig mest just nu är att S939 blir så kortlivad tack vare att AM2 är alltför "lika" i prestanda och egenskaper och tar därför över medan S754 skiljer sig mera och går ännu att sälja. Lika bra kunde AMD ha skippat AM2 och satsa direkt på uppkommande K8L och därmed trappat upp tillverkningsprocesserna på den generationen enligt mig.

På det sättet skulle inte heller AMD behöva "skämmas" lika mycket för AM2 prestandan då det vore S939 vs Core, en 2½ år gammal 90nm teknik mot en helt ny 65nm teknik som ändå inte kommer långt efter i prestanda.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Mumma det blir en Conroe E6600 tror jag :).

En stolt P4 andvändare har alltid andvänt Intel WIEEE GO INTEL GO!

Permalänk
Medlem

Intel har kanske inte rockat på spel, men dock har de inte vart några problem med att spela med Intel. knappt märkbara skillnader för standrad användaren. som alla vet så uppfattar hjärnarn att 16 bilder/sek är som en rörelse, och de behöver inte va 2-300 bilder/sek. eftersom Intel har varit så dåligt som alla AMD fan säger är de ju konstigt att inte alla datortillverkar har valt AMD... lr ??
Intel Rules!

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devil666
Intel har kanske inte rockat på spel, men dock har de inte vart några problem med att spela med Intel. knappt märkbara skillnader för standrad användaren. som alla vet så uppfattar hjärnarn att 16 bilder/sek är som en rörelse, och de behöver inte va 2-300 bilder/sek. eftersom Intel har varit så dåligt som alla AMD fan säger är de ju konstigt att inte alla datortillverkar har valt AMD... lr ??
Intel Rules!

Jag tror nog du ska läsa på dig och komma tillbaka sen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devil666
Intel har kanske inte rockat på spel, men dock har de inte vart några problem med att spela med Intel. knappt märkbara skillnader för standrad användaren. som alla vet så uppfattar hjärnarn att 16 bilder/sek är som en rörelse, och de behöver inte va 2-300 bilder/sek. eftersom Intel har varit så dåligt som alla AMD fan säger är de ju konstigt att inte alla datortillverkar har valt AMD... lr ??
Intel Rules!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av froddie88

Mumma det blir en Conroe E6600 tror jag .

En stolt P4 andvändare har alltid andvänt Intel WIEEE GO INTEL GO!

LOL, ja ni är för härliga grabbar. Riktiga Fanboys........ Ni skulle slå era kloka huvuden ihop och starta eget, de skulle gå som smort.........:P

Själv skulle jag inte vara stolt över att ha ägt en prolle.....men men.....de kan man väl få vara.

2-300 bilder/sek..... åjo, nog vill jag har lite högre än 2fps i spelen jag spelar.

.....hehe.....men roliga åsikter har ni i alla fall. Ha en bra dag!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

äsh glöm Dualcore, när vista kommer lär det bli en Quadro i min dator iaf