Permalänk
Medlem

ny bildskärm

Tjeanre har nu blivit dax att köpa ny skärm och har kollat runt lite påolika forum och hittat någta olika altenativ. Och undrar nu om ni kan hjälpa mig att göra rätt val

Lg l1932p-sn
samsung 940 bf
samsung 940 b
benq fp93gx
lg l1940pq
samsung syncmaster sm940bw

De är mina olika altenativ och hoppas nu att ni kan hjälpa mig..

MVH Andreas " vårtan" JOhannesson

Visa signatur

p4 2,8ghz @ 3,2 800mzh bus --- twinmos original pc3200 512ddr --- geforce fx5800 128mb

Permalänk
Medlem

sök, berätta vad du är ute efter osv...

940BW är bra till spel, men är du säker på att du vill ha ws?

Permalänk
Medlem

Tjenare igen..

Skärmen ska avändas till spel och film.

Jag spela itne så mkt fps-spel utan håller mig till wow.

Men angående ws.. tycker ni att jag ska ha det om jag ska spela spel?

MVH Andreas

Visa signatur

p4 2,8ghz @ 3,2 800mzh bus --- twinmos original pc3200 512ddr --- geforce fx5800 128mb

Permalänk
Medlem

Jag är också på jakt efter ny skärm, funderar skarpt på den där 940BW också. Och varför skulle man inte vilja ha WS? Vad jag vet så är det enkelt att ställa om skärmen så den agerar som en vanlig skärm också (inte helt säker dock, sant?).

Permalänk
Medlem

ja och speciellt i wow blir det större bild och inga utsträckningar eller svarta kanter

om budgeten tillåter så finns samsung 205bw för ca 3500. 20.1 tum. bättre färg och kontrast än 940bw och har 6 ms

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6300, Corsair 2048MB Twin2x 5400 DDR2, Sapphire Radeon X1900XT 512MB

Permalänk
Medlem

ws vill du ha för ögonen sitter såhär: x x , och inte såhär x* om du förstår...

Det är skönare för ögonen och så kan man ha två dokument uppe bredvid varandra (nästan). Dessutom om du skaffar vista, så kommer klockan och den där spalten inte ta så mycket av din yta

Permalänk
Medlem

Jag har en 205BW och jag hade nog ångrat mig ifall jag köpte en 940BW. Jag tänkte först köpa 940BW men jag tänkte att 19" widescreen med 1440 i upplösning hade inte räckt för mig. Därför tog jag 205BW. Vad som jag inte gillar med 205BW är när man använder låg upplösning. Annars är det jätte bra!

Permalänk
Medlem

tja ännu en gång..

vad gäller samsung 205bw så är den lite över min tänkta budget som jag hadde tänkt skulle ligga runt 2500.

Sedan var det detta med grafikort så har jag ett geforce 6800 gt vilket inte är det senaste direkt så det kanske kan skapa problem med en soppas hög upplösning.

Men det lutar åt att jag väljer antingen Lg l1932p-sn eller samsung syncmaster sm940bw.
Om jag skulle välja Lgn framför samsungen skulle det bero på att jag läst mycket bra om skärmen medan jag inte hittat riktigt lika mycket om samsungen. Och om jag skulle välja samsungen skulle det va för att jag skulle tycka det va gött med ws plus att det verkar va en bra skärm men inte hittat några riktiga test på den som verkligen kan stärka det.

Jag hoppas ni kan hjälpa mig välja eller om det är så att ni vet om någon annan skärm som verkar bättre i samma prisklass

MVH Andreas

Visa signatur

p4 2,8ghz @ 3,2 800mzh bus --- twinmos original pc3200 512ddr --- geforce fx5800 128mb

Permalänk
Medlem

Det veror ju helt på vad för spel du spelar. Jag har ett 6800LE och de spel jag spelar är CS, ragnarok och WC3. Det funkar bra tycker jag. Det är bara synd att wc3 inte stöjder upplösning högre än 1280 =(. men annars är det bra tycker jag.