Mer prisvärd bärbar än Toshiba M70? 8995:-

Permalänk

skulle också behöver driverpack.

nån som testat nåt av följande spel på toshiban och kan berätta hur dom flöt på?

battlefield 2
star wars battle front 2
counter strike source

Permalänk
Medlem

Har bara testat lite Day of Defeat: Source på min och jag tyckte det flöt på fint.

Permalänk
Medlem

Min M70 har börjat ge ifrån sig små "knäppljud", ruskigt störande. Är det ett problem som fler känner igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoshisthlm
skulle också behöver driverpack.

nån som testat nåt av följande spel på toshiban och kan berätta hur dom flöt på?

battlefield 2
star wars battle front 2
counter strike source

Har än så länge bara provat spela star wars battle front 2, och det flyter på bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BaBe
Min M70 har börjat ge ifrån sig små "knäppljud", ruskigt störande. Är det ett problem som fler känner igen?

Bara att lämna in den. En i min klass har också en sådan dator och den ger ifrån sig slumpmässiga pip. Var något med hårddisken.

Visa signatur

"Love of mine some day you will die
But I'll be close behind
I'll follow you into the dark..."

Permalänk
Medlem

Min knäpper inte men med orginalprogramvaran pep den tyst ibland

ljudet ska vad jag läst mycket riktigt härstamma från hårddisken och uppträdde slumpmessigt dock ej ofta

Jag installerade win xp pro från egen skiva och därefter har jag ej hört något pip även om det inte betyder att fenomenet är borta eftersom det uppträder tillsynes irrationellt

Mina funderingar är iaf om thoshibas powermanagment programvara kan inverka på problemet.

Jag kommer inte bråka med toshiba om detta problem om det skulle återkomma eftersom jag endå tänkt byta disken mot en 7200rpm disk.

Permalänk
Medlem

är M70 med ett 1024minne en bra maskin att spela WoW på eller måste jag fortsätta att leta i laptopdjungeln?

Permalänk
Medlem

Med 1.5 gb minne är den underbar att spela wow på

Med 1 gig är den nog bara bra

Permalänk

Har fått min m70 nu inga pixelfel funkar fint mycket bra intryck ännsålänge...

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk
Inaktiv

Någon som kan tipsa om bra grafikdrivrutiner till Toshiba M70?

Permalänk
Medlem

Omega gav mig bra prestanda men fick problem med att ändra upplösning
så nu kör jag på de nyaste från toshibas sida

ger också helt ok prestanda

Permalänk
Inaktiv

Såg också att Toshiba äntligen uppdaterat sina grafikdrivrutiner nu, tog den senaste av ATI som fanns på Toshibas hemsida. Försöker spela Company of Heroes men det går lite sådär, ibland hackar det rejält oh ibland flyter det på hyfsat. Kör med rekommenderade inställningar i spelet men får nog till att sänka ner kraven lite.

Tack för ditt tips!

Permalänk
Medlem

batteri

Ska byta min stationära till en bärbar pga utlandsflytt och M-70 ser ut att vara ett bra köp för mig.... det enda som talar emot är batteitiden, jag behöver ett batteri med lååång drifttid. Borde jag satsa på en annan dator eller köpa till ett annat batteri (vilket i så fall)? såg att det skrivits om energisparfunktioner tidigare i tråden.... har någon siffror på hur mycket batteri man kan "spara" på så sätt?

Tack på förhand

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem

Re: batteri

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlarveR
Ska byta min stationära till en bärbar pga utlandsflytt och M-70 ser ut att vara ett bra köp för mig.... det enda som talar emot är batteitiden, jag behöver ett batteri med lååång drifttid. Borde jag satsa på en annan dator eller köpa till ett annat batteri (vilket i så fall)? såg att det skrivits om energisparfunktioner tidigare i tråden.... har någon siffror på hur mycket batteri man kan "spara" på så sätt?

Tack på förhand

Originalbatteriet till M70 ger ungefär 2,5h vid normalt bruk har jag kommit fram till. Vad jag vet så finns det ett kraftfullare batteri att köpa som tillbehör, har dock inte kollat närmare på det. Ta en kik på Toshibas site, Dustin brukar ha ganska mycket tillbehör till laptops också. Hoppas det hjälper lite

EDIT: Drivisarna till ljudkortet verkar också vara uppdaterade på Toshibas sida!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

vrf ska man ha drivisar för? vad hjälper det? blir det bättre prestanda vid spel eller?

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Inaktiv

Nya drivrutiner innehåller ofta lösningar på kända problem, optimeringar och ibland lite nya saker som stöds om man har tur. Vad jag har förstått så bör man vara ganska så uppdaterad vad gäller grafikdrivrutiner för att få optimal prestanda i spel och liknande aktiviteter.

Det har även kommit ut nya ljuddrivrutiner till Toshiba M70 som någon påpekade innan, har installerat dom men inte märkt någon större skillnad i spel eller musik, dock så har man fått lite nya inställningsmöjligheter om man vill meka med ljudinställningarna.

Permalänk

Om någon hittar någonstans där man kan handla ett batteri med högre kapacitet så säg till...

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk

Kanske en dum fråga men..
Läste på ett forum att man kunde använda katalogen i386 som innehåller win installtions filer, att bränna ner till en windows installtions skiva..
Hur detta gick till bergrep jag aldrig så det jag undrar nu om det alls är möjligt ?!
Denna katalog ligger ju under c: om man har original installationen kvar.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

går det att ändra grafik minnet så den inte tar någe utav ramminnet?
alltså ställa ner den på 128mb.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
går det att ändra grafik minnet så den inte tar någe utav ramminnet?
alltså ställa ner den på 128mb.

MVH Johnny

Har själv undrat över det där - i ATIs drivrutiner rapporteras det om 256 MB minne för grafikkortet, samtidigt som det står 1.5 GB ram i egenskaper för datorn. XP brukar ju skriva ut när minne är allokerat till grafikkortet, alltså borde det stå 1.384 GB eller något liknande. Jag är fundersam...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Någon som har testat att spela Call of Juarez på datorn, får inte det att fungera ritkigt... Tror n idet hjälper om man uppgraderar drivrutinerna för grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Vart hittar man en M70-144?
Verkar onekligen som en prisvärd laptop men lyckas inte hitta nån nätbutik som säljer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilson
Vart hittar man en M70-144?
Verkar onekligen som en prisvärd laptop men lyckas inte hitta nån nätbutik som säljer

Hehe ta en titta på www.pricerunner.se finns några där som säljer just den modellen. Jag köpte den sista på inet... tror jag iaf Men det kan hända att dom har en kvar i sin andra butik, vet inte riktigt vart jag köpte min för jag ringde till dem. Bara att ringa ner till dom och höra, för dom skickar gärna som postförskott. Väntar på min som ska komma nu på måndag

Permalänk

har haft min m70 igång i 1 månad nu inget drift stopp och den e helt underbar asså de finns typ inga fel på den har haft den som server för ett litet lan på typ 20 pers å inget har gått fel e så glad

Visa signatur

Winfast A400 Geforce 6800 128Mb DDR 2Ghz 512mb ram 350gb XP Pro
Toshiba M70 1024mb minne moddad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zChris83
Hehe ta en titta på www.pricerunner.se finns några där som säljer just den modellen.

har kollat där. står att netsuperstore.se har 69 st kvar och inwarehouse 1 st, men när man går in på respektive site så visar det sig att ingen av dom har i lager.

Permalänk
Medlem

ja jag måste bara såga det asså att den e helt underbar!!
Jag ångrar verkligen ingenting!!
Om ni ser en sån här nånstans så köp den! fungerar utmärkt till både cs och GTA san andreas...
mmmm den e snygg också tycker jag...
Om jag jämför min och min papas HP pavilon så är det stor skillnad tangenterna sitter kanon....
Lycka till om ni httar nån för jag och många fler rekomenderar den mycket varmt:D

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zChris83
Hehe ta en titta på www.pricerunner.se finns några där som säljer just den modellen. Jag köpte den sista på inet... tror jag iaf Men det kan hända att dom har en kvar i sin andra butik, vet inte riktigt vart jag köpte min för jag ringde till dem. Bara att ringa ner till dom och höra, för dom skickar gärna som postförskott. Väntar på min som ska komma nu på måndag

Då är det dig jag ska spöa! Tänkte beställa M70n på fredag morgon men då var den borta så jag ringde ner till Göteborg för att höra om dom kunde skicka upp en m70 ( hade sett att dom hade 2 stycken kvar i butiken ) När jag sedan ringer ner och hör med dom runt 10:00 på fredagen så är alla slut! :'( Hittade den igår på Elgiganten ( Borlänge ) för 12.000 :O:O Rena rånet! Ska kolla runt lite efter den, MÅSTE ha den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kweck
Då är det dig jag ska spöa! Tänkte beställa M70n på fredag morgon men då var den borta så jag ringde ner till Göteborg för att höra om dom kunde skicka upp en m70 ( hade sett att dom hade 2 stycken kvar i butiken ) När jag sedan ringer ner och hör med dom runt 10:00 på fredagen så är alla slut! :'( Hittade den igår på Elgiganten ( Borlänge ) för 12.000 :O:O Rena rånet! Ska kolla runt lite efter den, MÅSTE ha den.

Dom på elgiganten sänkte min från 12000 till 8995 bara för det var skyllt exet, fast man fick ju full garanti osså vidare och då var det ju lugnt

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Dom på elgiganten sänkte min från 12000 till 8995 bara för det var skyllt exet, fast man fick ju full garanti osså vidare och då var det ju lugnt

Det är sånt dära som jag ogillar, varför har alla sån tur? Är det mig gud har glömt? :(:(

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard