Låsa nätverket med lösenord

Permalänk
Medlem

Låsa nätverket med lösenord

Jag håller på att hjälpa en person med att fixa hans maskin och söker ett program (gärna gratis) som helt enkelt låser nätverket och enda sättet att låsa upp är med lösenord. F-Secure Internet Security 2006 finns installerat på maskinen men verkar sakna denna funktion. Det finns en föräldrakontroll, men det lösenordet efterfrågas inte om man blockerar/tillåter nätverkstrafik. Maskinen kör Windows XP Home edition.

Jag har försökt söka igenom forumet utan att hitta något, inte heller Google har varit till någon hjälp. Idealprogrammet placerar sig som en liten ikon i aktivitestfältet och har en meny där man bara kan låsa/låsa upp nätverket med hjälp av lösenord. Anledningen är att personen som sedan skall använda datorn inte får ha tillgång till Internet utan att en vuxen person närvar, mer än så vill jag tyvärr inte gå in på ämnet.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)