Mobilen som fjärrkontroll?

Permalänk

Mobilen som fjärrkontroll?

Jag har en SE W810i, och jag undrar om det går att fixa så att man kan
styra windows media player 10 genom mobilen?

Testade att gå in i telefonmenyn -> Underhållning -> Fjärrstyrning -> Media player,
sedan markerade jag mitt datornamn, men får upp att bluetooth ans
misslyckades, kontrollera inst på den andra enheten.

Bluetooth anslutningen är okej, för jag testade att föra över lite bilder
till och från datorn och mobilen.

Måste man installera något program för att få det att funka?
eller måste jag konfigurera nått på datorn?
eller går det bara inte att använda mobilen som fjärrkontroll?

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Du måste välja vilka tjänster du vill kunna använda, finns någonstans i bluetoothinställningarna, fjärrkontroll eller liknande.

Permalänk
Medlem

Skapa en ihopperning som det heter i Windows, aktivera din Bluetooth i windows, sök nya enheter, para ihop sedan ska det fungera utan större svårigheter

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Du måste välja vilka tjänster du vill kunna använda, finns någonstans i bluetoothinställningarna, fjärrkontroll eller liknande.

Kan bara välja mellan:
Ljudgateway
Headset
PIM-synkronisering
Fax
Filöverföring
PIM-objektöverföring
Fjärranslutning
Nätverksåtkomst
Bluetooth-serieport

Ferrat: Jag förstår inte vad du menar,
jag har ju redan en anslutning mellan datorn och mobilen.
Ska jag försöka att göra en ny anslutning eller?

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk

markera alla tjänster

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
markera alla tjänster

Alla tjänster är mer eller mindre på, har inte så mycket valmöjligheter i
bluetooth konfigurationen, bara om anslutningen ska vara säker
eller inte.

Kan det vara så att min D-Link DBT-120 Bluetooth adapter inte stöder
fjärrkontroll grejsimojset?
köpte den ungefär för ett år sedan.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Du måste kolla att din bluetooth på datorn stöder HID, du måste inte markera något.

Okej länken e redan klar då missförstod dig

Kollade upp D-Link DBT-120 Bluetooth lite och se till att du har senaste Firmware, folk har tydligen haft problem med just HID med den men den har stöd för HID, se till att du har drivrutiner för HID installerat oxå.

Sedan ska det inte vara några problem egentligen

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Tack för all hjälp, men inget verkar funka =(
Får testa att ominstallera bluetoothen i morgon med dom senaste drivrutinerna igen.

Wish me luck

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaths Head II
Tack för all hjälp, men inget verkar funka =(
Får testa att ominstallera bluetoothen i morgon med dom senaste drivrutinerna igen.

Wish me luck

Se till att ha senaste Fireware oxå

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
Se till att ha senaste Fireware oxå

Letat efter firmware men kommer bara fram till
en massa apple produkter.
Är du säker på att firmware till min bluetooth finns till PC?

Står så här på apples hemsida:
Important: Applying this firmware updater to a D-Link USB to Bluetooth adapter will make it incompatible with non-Macintosh systems.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

OKej skumt, kanske bara gäller Apple då.

Men kan du skicka över filer med bluetooth genom ihopparningen?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Jag kan skicka bilder, musik, spel osv, till och från mobilen med bluetooth,
om det är det du menar?

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Okej skumt då tycker man ju att det borde fungera =/

Du ska ju redan ha ett inlagt HID till WMP10 och det ska bara vara starta om WMP10, se till at fönstret är valt, lägga dit filmen/musiken m.m. och sedan ska du kunna styra det, mycket skumt

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

http://www.sonyericsson.com/fun/wxhtml/software1?cc=SE&lc=sv&... där står kolla på k700i som fjärrkontroll, det borde fungera.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med min W810i. Jag får samma felmeddelande som du. Jag använde tidigare min k700i som fjärr, och det funkade utan problem.

Jag kan starta en fjärrstyrning om jag öppnar den från datorn, genom att söka på tjänster som telefonen erbjuder och klicka på mus & tangentbord. Men det verkar inte gå starta upp från telefonens sida.

Jag kan heller inte para ihop telefonen med datorn om jag gör det från telefonens. Men det går bra att göra från datorns håll.

Kan det vara någon brandvägg som ställer till det? Jag använder ZoneAlarm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten_alle
http://www.sonyericsson.com/fun/wxhtml/software1?cc=SE&lc=sv&... där står kolla på k700i som fjärrkontroll, det borde fungera.

Har varit inne där förut, kommer bara till en wap-länk man ska surfa till i mobilen,
och jag kan inte surfa på internet med mitt refillkort =(
Hittar heller inte nått program på deras hemsida.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

till min bluetoth dongle fick jag med en massa grejjer bland annat någon form av inställningsprogram för fjärrkontroll.... så kan man skapa profiler där. det fanns en färsdig profil för medialpayer... så jag har en genväg på skrivbordet som jag måste klicka på, så kontaktar den telefonen, sen går det bra att använda telefonen som fjärr.

Permalänk

JIPPI!!!!! Fixade så det funkar nu!

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Vad var problemet ??

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Tydligen så funkade inte bluetooth genvägen korrekt i aktivitetsmenyn,
men sedan såg jag en ny lite mera ljusblå bluetooth ikon när jag
installerade nya drivrutiner
men den gamla mörkblåa blutooth ikonen är fortfarande kvar,
lite irriterande faktiskt.

Tack för all hjälp iallafall

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Ahh okej, men testa avinstallera allt som har med bluetooth att göra, hade likande problem ett tag fast min funkade ibland när jag stängde av vissa bluetooth program

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaths Head II
Tydligen så funkade inte bluetooth genvägen korrekt i aktivitetsmenyn,
men sedan såg jag en ny lite mera ljusblå bluetooth ikon när jag
installerade nya drivrutiner
men den gamla mörkblåa blutooth ikonen är fortfarande kvar,
lite irriterande faktiskt.

Tack för all hjälp iallafall

Låter som att du har kvar de gamla drivrutinerna och nu även Windows inbyggda, som kom iom SP2. Windows har HID-stöd, till D-link måste man ha nyare drivrutiner för att de ska klara HID-profilen, vilket du ju inte hade enligt din lista på profiler. Om du vill kan du ju avinstallera D-links drivrutiner nu, då slipper du ha dubbla BT-ikoner vilket ju även sparar minne.

Jag kan även passa på att tipsa om mitt program för att göra egna fjärrstyrningsprofiler: http://www.cyd.liu.se/~andgu842/Hid/