Spel avslutas efter 2 sekunder

Permalänk
Medlem

Spel avslutas efter 2 sekunder

Tjo!

Tankade nyss El Matador demot, installerade och försökte spela.
Icke, kör igång .exe filen och den laddar i 2 sekunder sen så slutar den. Kollar jag processer så kommer spelet upp där men försvinner som sagt efter 2sec....

Har haft samma problem med lite andra spel.. Har provat uppdatera grafik drivrutinerna samt directx men funkar fortfarande inte.

Hoppas någon vet vad det är som spökar.

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

*topic ändrad*

Permalänk
Medlem

vad har du för system, uppnår det kriterierna för spelet/spelen?

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
vad har du för system, uppnår det kriterierna för spelet/spelen?

Nej det är knappast problemet :S

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2GHz
2GB RAM
GeForce 7800 GT

Testade nyss spela Just Cause demot och på det får jag "JustCauseDemo.exe har stött på ett problem och måste avslutas." Skicka felrapport osv..

Vissa spel funkar fint, GTA:SA och Guild Wars bland andra..

Permalänk
Medlem

hm, aldrig varit med om nåt liknande :/
har problemet dykt upp nyligen? gjorde du nånting speciellt innan då (överklockning, haft virusproblem m.m)?

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Inte haft några problem alls innan och kan inte komma ihåg att jag gjort något som kan vara orsaken på sista tiden.
Drar en virusscan, får hålla tummarna att den hittar något.
I värsta fall får jag väll formatera om men palla förstöra en dag av helgen på det.

Tack btw.

Permalänk
Medlem

no problemo, om inte annat funkar så fixar en formatering det, lycka till

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Det var inte mycket snack om detta spelet! Spelade demo 1 och 2 nyss och dom var rätt roliga. Hade nog blivit besviken om jag hade förväntat mig något men jag har inte sett trailer eller bilder, bara tankade demot och det var skoj. Inte så mycket detaljer tex att det kommer gnistor på bilrutor och sånt men ändå Rätt likt max payne.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Ungefär samma sak hände mig. Cs kunde man starta och köra i kanske 3 sekunder, BF2 fungerade tills man tryckte på Loggin, filmer i WMP stannade efter 10 sek. Proplemet var att jag tidigare den dagen hade fått ett virus som hade infekterat en .dll i System32 mappen. Dum som jag var valde jag att ta bort det infekterade objektet, alltså försvann hela .dll filen. Eftersom jag ändå hade tänkt ominstallera så var det inte ett så stort problem då man fortfarande kunde bränna viktiga filer och program till dvd. Kanske något liknande du åkt på.