Fastnat i Dreamfall - The longest Journey

Permalänk

Fastnat i Dreamfall - The longest Journey

Hallå!

Jag har lite problem gällande detta spel på Xbox. Jag har smugit förbi en hund, och tagit en yxa, klättrade ner för en stege och högg sönder en trasig ruta som var täckt av brädor. Där hoppade jag in (är ett hotell tror jag) och hamnade i ett litet rum med några tekannor och en oljepanna (typ). längre än så kommer jag inte?

Har provat att gå tillbaka, men det går inte då det är för långt upp till fönstret. Finns även en dörr i en liten svart korridor om man säger, men den är nog låst, för det kommer inte upp några kommandon när man kollar på dörren, som det ska göra annars.

Någon som spelat och vet vad man ska göra / vart man ska ta vägen?

Permalänk
Medlem

Kolla i kannorna i rummet. Där ska det finnas någonting du kan doppa i en lättantändlig vätska. Använd det på "ugnen".

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

Om du är där jag tror du är, så ska du göra en fungerande oljelampa av prylarna på hyllan dvs, tekannan och det övriga.
sedan är det bara att traska in i mörkret.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Klarade faktiskt av det spelet tidigare idag, vilket slut

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Jo, detta spelet är grymt, sitter och väntar på en uppföljare

Permalänk

Ang. tekannan så säger hon att det finns "patrol" i den ena, och jag har en liten torr "handuk" typ... men jag får inte sakerna att fungera tillsammans? :S Antingen säger hon bara att den är fylld med patrol, eller så luktar hon på den, kan inte göra något annat? Har försökt att kombinera handuken och patrol-kannan, men det går tydligen inte? (jag lyckas inte med det iaf )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Ang. tekannan så säger hon att det finns "patrol" i den ena, och jag har en liten torr "handuk" typ... men jag får inte sakerna att fungera tillsammans? :S Antingen säger hon bara att den är fylld med patrol, eller så luktar hon på den, kan inte göra något annat? Har försökt att kombinera handuken och patrol-kannan, men det går tydligen inte? (jag lyckas inte med det iaf )

Du ska göra en fackla av handtaget och trasan, och sen doppa ned det i "petrolen" vilket alltså är bensin. Sen använder du den där mackapären i rummet för att sätta eld på den. Voila

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnkalsonger
Du ska göra en fackla av handtaget och trasan, och sen doppa ned det i "petrolen" vilket alltså är bensin. Sen använder du den där mackapären i rummet för att sätta eld på den. Voila

Ahaa... visste inte att man kunde kombinera 2 olika "verktyg" som man hade på sig hehe... Man lär sig något nytt varje dag

Tackar!

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa detta spel till farsan då han gillar spel där man kan lösa gåtor osv.. Men är det mycket action i detta spel då han inte vidare bra klarar av att hänga med i snabba vändningar om man måste slåss osv?

Permalänk
Medlem

Det jag tyckte var en aning synd med detta spel är att det är ca 80% filmer och ca 20% gameplay, och gameplay-delen är VÄDLIGT lätt. Men storyn är så jävla härlig.

Och till dig som undrar om det är mycket action så kan jag säga att, nej, det är det inte.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Har även jag klarat detta fantastiska spel, det är ett bland dom bästa spelen jag spelat när det gäller storyn, förutom FF spelen då givetvis

Men grymt kul och snyggt spel med genom arbetad story, 5+ av 5 möjliga.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Ja, riktigt roligt spel... Dock så är det på gränsen att jag inte ska gilla det. Det är för mycket tänka för mig del Mitt tålamod är inte det bästa, så när man ska knappa in en kod på mobilen och det inte går nå bra, eller om man fastnar någonstans, så blir jag förbannad direkt hehe...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Ang. tekannan så säger hon att det finns "patrol" i den ena, och jag har en liten torr "handuk" typ... men jag får inte sakerna att fungera tillsammans? :S Antingen säger hon bara att den är fylld med patrol, eller så luktar hon på den, kan inte göra något annat? Har försökt att kombinera handuken och patrol-kannan, men det går tydligen inte? (jag lyckas inte med det iaf )

Knappast "patrol" ("patrull" på engelska) i så fall utan "petrol" ("bensin" på engelska), väl?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304