Permalänk
Medlem

Inte fler än 2 knappar samtidigt!

Har en HP-Compaq Nx8220 enligt sign. Är superkalas nöjd med den, otroligt mycke "bang for the buck"

Har dock märkt att det inte går att trycka ner mer än 2 tangenter samtidigt. Lite halvstörande vid spelande....

Är detta nått jag får leva med eller går det att lösa?

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem

Jag tror du får leva med det. Jag har själv upplevt samma sak på bärbara från Compaq, Acer och IBM.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du köper ett externt tangentbord borde det fungera.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

vilken bios version har du på din NX8220 ?

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuub
vilken bios version har du på din NX8220 ?

Tror att jag har den senaste som går att plocka ner på Hp:s site.

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem

jag hade så på en gammal stationär Packarbell 500Mhz oxå.

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem

Fältan: off topic men, har du provat uppdatera drivrutinerna på grafikkortet? jag hade 947p tidigare men nu efter uppdatering fick jag 1131p, vad får du? om jag inte minns fel så var det väl du som också köpte celeron-varianten?

ang. din fråga så har jag också samma problem med tangenterna. det är jävligt störigt.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X220, Core i7, intel 310 80GB msata SSD, 320GB HDD
----
HP nx8220 1.6 GHz Pentium M, 2048MB DDR2, 60GB, x600 64mb/64mb
----
IBM Thinkpad X40 1.4GHz Pentium M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blandad
Fältan: off topic men, har du provat uppdatera drivrutinerna på grafikkortet? jag hade 947p tidigare men nu efter uppdatering fick jag 1131p, vad får du? om jag inte minns fel så var det väl du som också köpte celeron-varianten?

ang. din fråga så har jag också samma problem med tangenterna. det är jävligt störigt.

1. Jag kör med Omega Drivisar. Ger runt samma resultat som med de nya drivisarna. Brukar dock klocka upp kortet när jag lirar. Gör fin skillnad.

2. Har löst det problemet. Jag uppdaterade Bios, dom släppte en version i sommras. Så nu funkar det fint.

Ä du nöjd med din annars. Vad pallar din med för lir osv? Har du gett den mer ram osv...

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem

det låter ju bra, jag trodde tangentbordsproblemet berodde på hårdvaran.

jodå, jag är helnöjd med datorn, känns snabbare än jag trodde den skulle göra, men självklart så drömmer jag ju om lite mer minne eller kanske klocka upp processorn i 1,8GHz men det känns som värmeutvecklingen är på tok för hög redan. annars kan man kanske fynda pentium m processor på ebay nu när de flesta vill ha core duo.

Jag har inte testat några riktigt krävande spel, men HL2 och GTA: San Andreas har jag lirat en hel del och det går ju finfint med lite lägre inställningar. vad har du provat?

Har du uppgraderat?

(just det ja, jag är lite sugen på att sätta en bluetoothmodul i det avsedda facket under datorn, men en sån går på nästan 400 från HP själva)

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X220, Core i7, intel 310 80GB msata SSD, 320GB HDD
----
HP nx8220 1.6 GHz Pentium M, 2048MB DDR2, 60GB, x600 64mb/64mb
----
IBM Thinkpad X40 1.4GHz Pentium M

Permalänk
Medlem

jorrå...jag apnöjd jag oxå....

Har oxå funderat på ifall det bara är att köpa en Pentium M o stoppa i, är ju samma socket. Frågan är dock om kylare o övriga grejer gillar läget.

Har provat rätt många lir. Alla jag provat har funkat tillfredställande om håller sig till 800X600 vilket räcker för mig.

Har provat:
GTA-SA
BF
BF Vietnamn
BF2 - Behöver dock mer ram för att det ska funka till 100, men helt klart spelbart
COD
COD2 - Behöver dock mer ram för att det ska funka till 100

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältan
Har provat:
GTA-SA
BF
BF Vietnamn
BF2 - Behöver dock mer ram för att det ska funka till 100, men helt klart spelbart
COD
COD2 - Behöver dock mer ram för att det ska funka till 100

Så då borde min NX8220 med pentium m @ 1.73 Ghz och 1 Gb ram fungera bra med de spelen? Har samma grafikkort...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisse nilfisk
Så då borde min NX8220 med pentium m @ 1.73 Ghz och 1 Gb ram fungera bra med de spelen? Har samma grafikkort...

Det tycker jag att det borde göra.

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältan
Det tycker jag att det borde göra.

Trevligt, det hade jag inte räknat med
Att min nya dator dessutom har en visitkortshållare gör ju inte saken sämre

Permalänk
Medlem

det har formodligen med tangentbordet att göra, köp ett externt så ska det fungera

Permalänk
Medlem

nisse: har du kört 3dmark på datorn? vore kul att se hur mycket processorn och minnet påverkar.

fältan: hur kommer man åt överklockningsverktygen med omega drivrutinerna? jag hittar det på olika ställen men jag kan inte ändra något värde.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X220, Core i7, intel 310 80GB msata SSD, 320GB HDD
----
HP nx8220 1.6 GHz Pentium M, 2048MB DDR2, 60GB, x600 64mb/64mb
----
IBM Thinkpad X40 1.4GHz Pentium M

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]
fältan: hur kommer man åt överklockningsverktygen med omega drivrutinerna? jag hittar det på olika ställen men jag kan inte ändra något värde. [/B]

Jag använder ATI-Tool när jag klockar. Vet inte om det är optimalt, men det funkar.

Visa signatur

Macbook - SSD powered