Permalänk
Vila i frid

Jag har beslutat mig, eller det va ett tag sedan. Bara glömt att uppdatera.
Att jag ska göra det.

Det kom lite hastigt nu bara, för att läkarna strulat till det mellan dom olika sjukhusen.
Så nu sitter jag och fyller mitt xbox med semesterfilm och om 1 1/2 timme är jag påväg till Uppsala.

Det som kan hända är A:
Dom säger nej, för läkarna klantade sig med tiderna och jag har precis dragit ur alla visdomständer, det måste läka innan. Och då finns det risk att dom måste hitta ny donator, eller om han vill igen, även fast han oxå medicinerats inför detta, börja om från början.

B: Dom ger klartecken och på lördag börjar dom pumpa mig med cellgifter för att ta död på min egen benmärg. Och den 21a kommer "min" nya till sverige.
Då får jag den direkt. Den kommer aldrig att frysas, utan den måste vara "färsk".

Kan säga att jag är måttligt nervös och rädd nu.
Kommer att efter transplantantionen vara isolerad i minst en månad.
Sen blir det flera månader med reglering av imunförsvar för att försöka förhindra att den nya märgen inte stöter bort några andra organ i kroppen.

Blir sen flyttad till en lägenhet utanför Sjukhuset där jag får bo och åka in och göra tester varje eller varannan dag i några månader.

Det var på håret att jag änns fick transplantantionen oxå.
Då min lungkapasitet bara är 50% nu. Och dom värkade först inte hitta någon donator som passade så bra.
Men den dom hittat nu passar på 5 av 6 punkter dom kollar på. 6 av 6 hade vart en enäggs-tvilling.
Dock kan det gå mycket illa i alla fall.
Dom är nästan säkra på att något organ, antagligen hud eller mage kommer att bli smått ifrån stötta, men att dom tror sig kunna reglera det med diverse mediciner som gör att den nya märgen lungnar ner sig.

Nåja. Nu vet ni vart jag försvinner några månader.
Kanske blir en liten uppdate om jag lyckas få internet på sjukhuset. Men det ser mörkt ut på den fronten

Vill passa på att tacka alla som håller tummarna och så.

Mvh // Pale

Permalänk
Medlem

Jonas:

Har tänkt och undrat hur det går för dig, all välgång önskar jag dig!
Tankarna går till dig nu!

Med Vänlig Hälsning

Stephan

Permalänk
Medlem

du klarar det här, hoppas och tror på dig!

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk

Fy fan vilken resa du har varit med om, hoppas detta blir det sista tuffa du behöver klara av så att du kan leva fullt frisk i fortsättningen.

Kämpa på mannen!

Permalänk
Medlem

Lycka till, och kämpa på!

Permalänk
Medlem

Lycka till, jag håller tummarna att det går bra.

Permalänk

Vill bara säga lycka till och krya på dig.

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem

Jag och min fru tror på dej och självklart håller vi tummarna så hårt vi kan!
Du klarar det här!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Det här klarar du! Håller tummarna för dig!

Permalänk
Medlem

Hoppas det går bra

Permalänk

Ooh, jag hade vart skiträdd om jag hade vetat att dom skulle göra allt sånt där mot mig. Ändå brukar jag inte vara så rädd för operationer och sånt, men så fort dom ska ta ut och in grejer ur kroppen blir man rädd. Fast den enda "operationen" jag gjort är att bryta tillbaka min handled, då fick man glatt se på när dom körde in en nål i handleden (den var lång, och dom körde den mellan benen där ).

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Tror inte på mirakel, men du förtjänar fan ett.

Hoppas allt går bra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Musikälskare

Lycka till mannen!

Som nån snubbe sa i en Adam Sandler film "YOU CAN DO IT"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag håller tummarna

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

lycka till bara att kämpa vidare, kan inte bli annat än bättre!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Sötast

Hoppas att det funkar.

Permalänk

Stort lycka till.
Håller tummarna.

Permalänk
Medlem

Efter att du har kämpat så här hårt för livet så förtjänar du verkligen det.

Lyckat till / Martin

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Jag har beslutat mig, eller det va ett tag sedan. Bara glömt att uppdatera.
Att jag ska göra det.

Det kom lite hastigt nu bara, för att läkarna strulat till det mellan dom olika sjukhusen.
Så nu sitter jag och fyller mitt xbox med semesterfilm och om 1 1/2 timme är jag påväg till Uppsala.

Det som kan hända är A:
Dom säger nej, för läkarna klantade sig med tiderna och jag har precis dragit ur alla visdomständer, det måste läka innan. Och då finns det risk att dom måste hitta ny donator, eller om han vill igen, även fast han oxå medicinerats inför detta, börja om från början.

B: Dom ger klartecken och på lördag börjar dom pumpa mig med cellgifter för att ta död på min egen benmärg. Och den 21a kommer "min" nya till sverige.
Då får jag den direkt. Den kommer aldrig att frysas, utan den måste vara "färsk".

Kan säga att jag är måttligt nervös och rädd nu.
Kommer att efter transplantantionen vara isolerad i minst en månad.
Sen blir det flera månader med reglering av imunförsvar för att försöka förhindra att den nya märgen inte stöter bort några andra organ i kroppen.

Blir sen flyttad till en lägenhet utanför Sjukhuset där jag får bo och åka in och göra tester varje eller varannan dag i några månader.

Det var på håret att jag änns fick transplantantionen oxå.
Då min lungkapasitet bara är 50% nu. Och dom värkade först inte hitta någon donator som passade så bra.
Men den dom hittat nu passar på 5 av 6 punkter dom kollar på. 6 av 6 hade vart en enäggs-tvilling.
Dock kan det gå mycket illa i alla fall.
Dom är nästan säkra på att något organ, antagligen hud eller mage kommer att bli smått ifrån stötta, men att dom tror sig kunna reglera det med diverse mediciner som gör att den nya märgen lungnar ner sig.

Nåja. Nu vet ni vart jag försvinner några månader.
Kanske blir en liten uppdate om jag lyckas få internet på sjukhuset. Men det ser mörkt ut på den fronten

Vill passa på att tacka alla som håller tummarna och så.

Mvh // Pale

Jag säger bara, våga vägra katater. Och när du blir isolerad. Se till att hitta någon dryck du gillar, men som du kan tänka dig att klara utan i ett par år framåt. Dom kommer vilja att du dricker ett par liter vätska om dagen. Men välj ingen favorit dryck, typ cola. För du kommer rata skiten i ett par år efteråt.

Samma sak med tandkräm, välj inte favorit tandkrämen när du ligger isolerad. Ta något annat skit, och byt tillbaks till din vanliga när du kommer hem.
Glöm dator och internet, du kommer knappt kunna knata efter efter högdos behandlingen. Se bara till att få kabel-TV och en läkare som kan läsa så du inte åker på en fel ordination.

Tips från coachen, Club Soda smakar bra och är bra att dricka. Och piper pumpen mitt i natten slå sönder den där jävla skiten.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kämpa på, och lycka till. Vi vet att du klarar det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att du kommer klara det här också. Ser fram emot nästa inlägg om ett par månader!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Med allt du gått igenom så är det ett mirakel att du lever, själv dog min farbror i förra veckan. han blev kass på ett par timmar och dog sen (lungorna, inte rökare heller antagligen radon) . men du har klarat dig såhär långt. Du kommer klara resten också.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Fortsätt kämpa och håll ut!
Lycka till!

Permalänk
Medlem

You can do it, jag håller tummarna!

Visa signatur

"You are rotting, maggots in your coffin."
AMD64 3500+ | GeForce 6800LE | 1GB RAM

Permalänk

Håller tummarna för dig Pale. Lycka till!

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Kämpa på. Det är bara att kämpa på!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Vila i frid

Tjena!

Jag har fått internet till mitt rum nu
Det gör ju dagarna lite lättare. Har med mig dator, 5.1 ljud och flickvän. Så hitills är allt bra. I Fredags, dagen jag lades in. Va jag på Uppsala reggae festival. Vilket va ett skönt plus i kanten. Som en sista rolig grej innan jag ska bli isolerad.
Har fått cellgifter sen i lördags. Har inte kännt någe specielt av det ännu.
Mår ovanligt bra. Men dom är inte så starka dom jag får nu.
Slipper sitta fast i droppställningen hela dagarna. 10 minuter om dagen bara. Just nu iaf.
Om några dagar blir det 10 timmar om dagen.

När jag pratade med doktorn inför inskrivningen så kom en skum fråga:
Är du alergisk mot någe?
-Nej.
Inte mot Kanin eller Häst?
-Ehhh!?!?!? nej, vadå då?
Antikropparna du kommer få är från Häst och Kanin.

wtf?
Låter ju helt sjukt. Men men... tur att man inte är extrem vegan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Jag säger bara, våga vägra katater. Och när du blir isolerad. Se till att hitta någon dryck du gillar, men som du kan tänka dig att klara utan i ett par år framåt. Dom kommer vilja att du dricker ett par liter vätska om dagen. Men välj ingen favorit dryck, typ cola. För du kommer rata skiten i ett par år efteråt.

Samma sak med tandkräm, välj inte favorit tandkrämen när du ligger isolerad. Ta något annat skit, och byt tillbaks till din vanliga när du kommer hem.
Glöm dator och internet, du kommer knappt kunna knata efter efter högdos behandlingen. Se bara till att få kabel-TV och en läkare som kan läsa så du inte åker på en fel ordination.

Tips från coachen, Club Soda smakar bra och är bra att dricka. Och piper pumpen mitt i natten slå sönder den där jävla skiten.

Hehe, ja jag ska försöka slippa den. Har aldrig fått det änn så länge.
Värkar inte vara någon höjdare. Och ja, pumpen är fan jobbig.
Tur att jag inte behöver den så länge just nu.

Jag har gjort högdosbehandling en gång innan. Så jag vet vad som väntar med allt som har med mat och sådana vanor att göra.
Men själva cellgifterna och så är inte lika tunga nu, som vid högdos och transplantantion av egna stamceller.

Dock kommer det att bli tyngre än högdosbehandlingen tiden efter.
Kommer att få imundämpande läkemedel för att reglera så att organ inte stöts bort av den nya märgen.
Det kommer jag att få käka länge, långt efter att dom släpper ut mig.

Dom räknar med att märgen kommer att försöka ge sig på huden, tarmarna och levern.
Dom antar att jag kommer få rådnader, möjlig ömm hud.
Räserbajs och lite försämrade levervärden.
Men att dom ska kunna hålla det i chack med hjälp av sandimun (medicin som håller tillbaka den nya märgen).

Tackar för alla lyckönskningar. Behövs nog en tumme eller två nu

mvh // Pale

Permalänk
Medlem

Här får du en tumme till. Hoppas det går bra.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Här har du 1

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.