ja köpt HL2 goty ED!!! finns det tjuvar??

Permalänk

ja köpt HL2 goty ED!!! finns det tjuvar??

Jag köpte HL2 (Game Of The Year Edition)för 299 på Bokia.

Jag har hört att det kan bli stulet eller nått. I PCG var det ju nånn som köpte det 3 gånger för att någon hade tagit cd key eler tagit steam account, o ja vill inte de.

Vad ska jag göra för att det inte ska bli snott lr nått?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Avstängd

Re: ja köpt HL2 goty ED!!! finns det tjuvar??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Jag köpte HL2 (Game Of The Year Edition)för 299 på Bokia.

Jag har hört att det kan bli stulet eller nått. I PCG var det ju nånn som köpte det 3 gånger för att någon hade tagit cd key eler tagit steam account, o ja vill inte de.

Vad ska jag göra för att det inte ska bli snott lr nått?

Du märker ju när du instalerar det om någon har tagit din key. Är den inte tagen så är det inget att oroa sig över.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Välj ett bra lösenord, dela inte ut allt du har på din dator på DC, välj bra hemliga frågor osv. Du bör ju undvika att låna ut det till kompisars kusiner osv. Lätt att folk lånar ut det i andrahand sedan och så har du helt plötsligt blivit av med det.

När ungarna blir av med sina konton (aka hackade/stulna) så är det allt som oftast för att de har på tok för enkla lösenord eller har "favoritdjur: häst" som hemlig fråga.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Sitter cd-keys på utsidan av förpackningen eller?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

rankko skrev:
Sitter cd-keys på utsidan av förpackningen eller?

JAA!!

skoja

aha:
så då är det bara att ha ett lösenord som ingen människa skulle komma på?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Sitter cd-keys på utsidan av förpackningen eller?

'

Nej men i vissa butiker kan man öppna förpackningen och skriva av cd-nyckeln.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
'

Nej men i vissa butiker kan man öppna förpackningen och skriva av cd-nyckeln.

jag skulle nog bli skeptisk om det inte satt nån plastöverdrag på spelet

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Citat:

Yorii skrev
'

Nej men i vissa butiker kan man öppna förpackningen och skriva av cd-nyckeln.

aha, vad "behövs" mer än ett bra lösenord? ää

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
jag skulle nog bli skeptisk om det inte satt nån plastöverdrag på spelet

Word

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

På tal om dåliga hemliga frågor, 5 i min förra klass hade "Vilken skola går du i?" "skolans namn" som hemliga fråga

Permalänk

Jag tar bara någon random fråga och skriver typ "qofh83914ufdufbiaudbgamegahaxx!!11one", omöjligt att komma ihåg, även för mig.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Jag tar bara någon random fråga och skriver typ "qofh83914ufdufbiaudbgamegahaxx!!11one", omöjligt att komma ihåg, även för mig.

Jävligt korkat. Tänk om råkade supa bort lösenordet till din email , då ere kört

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Jävligt korkat. Tänk om råkade supa bort lösenordet till din email , då ere kört

Min email? Den har jag ett vettigt lösen till, och det glömmer jag aldrig. Jag tycker hela grejen med såna där frågor är jävligt dumt. Tänk, dom närmsta polarna vet ju det mesta om dig och om du har en fråga som t.ex "Mitt andranamn" eller något sådant så kan dom ju sno ditt konto hur lätt som helst... för att jävlas eller något.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Jävligt korkat. Tänk om råkade supa bort lösenordet till din email , då ere kört

Har man som jag, 2 olika lösenord så är det inte så svårt att komma ihåg, och det är ju noll säkerhet att ha en hemlig fråga, helt obeskrivligt hur enkelt det är att lura av någon svaret då de inte alltid tänker på sin hemliga fråga direkt.

Permalänk
Medlem

Min polare skrev upp ett random 18siffrigt lösenord som han sen memorerade... Rätt svårt för andra att få tag på... Kör själv på ett långt lösen med versaler, gemener och siffror, ibland specialtecken

Permalänk

Jag skrev av HALO serialen på armen och tänkte att nu är det fest!
Sen glömde jag bort det och hoppade in i badet.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Hahahaha det var ju årets ^^

Hehe

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Angående bra lösenord:
Jag brukar skriva alfabetet i versaler och gemener och siffrorna 1-9 på ett papper. Sen klipper jag ut dem 26x2 bokstäver(skippar åäö)+9 siffror = 61 små papperslappar.

Dessa lägger jag på ett bord och blåser på högen, tills ungefär hälften åkt ner på golvet. De som hamnar med tecknet uppåt samlas ihop till en ny hög.

Eftersom lösenordet ska vara på 12 tecken så kan det bli nödvändigt att sålla lite. Säg att det blev 15 kvar, då ska 3 bort. Därför slår jag med en tärning tre slag, och blir resultatet 9 eller mer, så ryker vokalerna först, i alfabetisk ordning, om inte en siffra hamnar i vägen, då ryker konsonanterna först, men då i omvänd bokstavsordning. Blir resultatet under 9 så gör man bara tvärtom. (eftersom en tärning har 6 prickar delar man det i två, sen tar man tre gånger det antal tecken man får över de tolv, för att det ska bli rättvist...)

På det här sättet får man ett lösenord efter regler OCH kaos, samtidigt som man ger det en personlig prägel. Det blir dessutom omöjligt att knäcka och man slipper fundera ut nått smart...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Angående bra lösenord:
Jag brukar skriva alfabetet i versaler och gemener och siffrorna 1-9 på ett papper. Sen klipper jag ut dem 26x2 bokstäver(skippar åäö)+9 siffror = 61 små papperslappar.

Dessa lägger jag på ett bord och blåser på högen, tills ungefär hälften åkt ner på golvet. De som hamnar med tecknet uppåt samlas ihop till en ny hög.

Eftersom lösenordet ska vara på 12 tecken så kan det bli nödvändigt att sålla lite. Säg att det blev 15 kvar, då ska 3 bort. Därför slår jag med en tärning tre slag, och blir resultatet 9 eller mer, så ryker vokalerna först, i alfabetisk ordning, om inte en siffra hamnar i vägen, då ryker konsonanterna först, men då i omvänd bokstavsordning. Blir resultatet under 9 så gör man bara tvärtom. (eftersom en tärning har 6 prickar delar man det i två, sen tar man tre gånger det antal tecken man får över de tolv, för att det ska bli rättvist...)

På det här sättet får man ett lösenord efter regler OCH kaos, samtidigt som man ger det en personlig prägel. Det blir dessutom omöjligt att knäcka och man slipper fundera ut nått smart...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
^^
http://mindprod.com/applets/password.html

<cartman> Right, right, or we can do that... </cartman>