Permalänk

Team Fortress 2

http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2episode2/news.html...

Valve visade tydligen upp Team Fortress 2 på EAs lilla breifing. Tydligen är det inte det gamla TF2 som vi läste om för jag vet inte hur många år sen utan mer Team Fortress: Source. De har gått tillbaka till rötterna av vad som gjorde TFC vilket är bra. Jag gillade TFC otroligt mycket!

De har också en annan grafik profil nu också. Ska likna mer Spy vs Spy eller No one lives forever istället för realistisk grafik. I'm all for that!

Permalänk
Medlem

Mja, kommer nog bli najs.
Hoppas det inte spårar ur bara..

Permalänk

Läste samma igår och spammade ut till alla på min msn lista
Tokigt nice, dock är det jäkligt hög tid att dom börjar hypa det.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Haha kommer ihåg att jag läste om detta redan -98 eller -99 i nån PCgamer.
Ska bli spännande att se hur det slutar!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Hoppas man har lite mindre liv bara, gillart TFC men det blev lätt tråkigt då man har på tok för mycket liv. Precis som HL Deathmatch...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Om man nu inte skulle gilla TF2 så finns ju alltid HL2 modden Fortress Forever.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Om man nu inte skulle gilla TF2 så finns ju alltid HL2 modden Fortress Forever.

Har den kommit ut än ?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

TFC kan fara och flyga, hur kudne de förstöra gamla goda QWTF.
Usch blä och fy.

Permalänk

Jag förstår inte riktigt grejen med denna larviga grafik? Varför? Ska detta TF inte ha något med HL att göra längre?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag förstår inte riktigt grejen med denna larviga grafik? Varför? Ska detta TF inte ha något med HL att göra längre?

Knappast larvig och jag tycker faktist denna grafik är väldigt inbjudande nu när vi bara ser spel som försöker vara realistiska. Vart är spelglädjen?!

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag förstår inte riktigt grejen med denna larviga grafik? Varför? Ska detta TF inte ha något med HL att göra längre?

Har TFC någonsin haft något med HL att göra?

Tycker det är kul att de kör med en annan stil. Det finns så många spel som försöker vara realistiska och det är så tråkigt. Team fortress har aldrig varit ett realistiskt spel så jag tycker det passar bättre med en mer överdriven stil.

Ripcurl08:

Nej, men TF2 kommer i slutet av året så vi kanske får se FF då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Knappast larvig och jag tycker faktist denna grafik är väldigt inbjudande nu när vi bara ser spel som försöker vara realistiska. Vart är spelglädjen?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Har TFC någonsin haft något med HL att göra?

Tycker det är kul att de kör med en annan stil. Det finns så många spel som försöker vara realistiska och det är så tråkigt. Team fortress har aldrig varit ett realistiskt spel så jag tycker det passar bättre med en mer överdriven stil.

Det är visst en larvig stil. Men då menar jag inte att det är dåligt:p Och jag menade inte heller att det ska vara realististk spelmässigt. Spel som bygger på klassiska multiplayer-stilar rockar. Men själva utseendet har ju alltid byggts på själva "huvud-spelet", i detta fallet HL2, trodde man iaf. Om det nu ska ha ett helt nytt tema och vara ett självständigt spel så tycker iaf jag att dom ska ändra titeln lite.

Men visst lär det bli kul att spela.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det är visst en larvig stil. Men då menar jag inte att det är dåligt:p Och jag menade inte heller att det ska vara realististk spelmässigt. Spel som bygger på klassiska multiplayer-stilar rockar. Men själva utseendet har ju alltid byggts på själva "huvud-spelet", i detta fallet HL2, trodde man iaf. Om det nu ska ha ett helt nytt tema och vara ett självständigt spel så tycker iaf jag att dom ska ändra titeln lite.

Men visst lär det bli kul att spela.

Tolkade ditt inlägg som negativt, sorry

Team Fortress kom först till quake och sen blev de anställda av Valve och då gjorde de TFC. Så då skulle det likna mer Quake

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Tolkade ditt inlägg som negativt, sorry

Team Fortress kom först till quake och sen blev de anställda av Valve och då gjorde de TFC. Så då skulle det likna mer Quake

Jo, men jag tänkte mer så att TF till Quake såg ju ut som Quake. TF till HL såg ut som HL. Och nu hade man ju väntat sig att TF2 hade sett ut mer som HL2. Så det känns lite skumt att dom nu bryter trenden:p Jag har iaf alltid sett TF som ett sorts MP-tillägg på ett spel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat mig något betydligt bättre än det som verkar komma. Känns lite B att ha väntat i nästan 10 år på ett spel och så blir det här resultatet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Detta tf2 är inte samma projekt som valve började med under 90-talet. Detta är mer ett TF:source. Jag älskar utseendet på gubbarna. Hoppas de håller sig trogna orginalet (qwtf) fast med lite små nya roliga tweeks. Vore tex kul om någon klass (tex engineer:en) hadde en nertonad grav gun.

Permalänk
Medlem

Störtskön nyhet! TFC var det spel som introducerade mig för onlinespelande. Och som man spelade, det var på tiden Clanbase var något unikt
Som Majestic XII skrev, det är kul att det ser annorlunda ut - det finns alltför många spel som konkurrerar i att se så realistiskt ut som möjligt.

För er som missade bilden så finns den här http://www.steampowered.com/download/Team_Fortress_2_Group_Ph...

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Har nog bara spelat TFC en enda gång i mitt liv och det var för en herrans massa år sen på ett kompis-LAN. Tror nog det var ett av de första LAN:en jag var på / hade med polarna. Detta verkar lovande. Någon mer som får lite "The Incredibles"-känsla?

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av logoz
Någon mer som får lite "The Incredibles"-känsla?

Intämmer till fullo, får den känslan. Videon var mumma!

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Korsordsguru

Finns även en 720p version att ladda ner! http://www.fz.se/filarkiv/download.php?file=mov/team_fortress...

Tycker det verkar rätt så grymt. Har spelat TFC till och från sedan många år tillbaka nu! Senast jag spelade var väl någon månad sedan eller så och det är fortfarande roligt. Fast börjar bli lite ont om servrar och spelare. Hoppas bara de kommer ha kvar en del element som jag tycker är viktiga, rocket/conc/pipe/grenade jump. Det vore tråkigt om spelet försöker hålla sig till marken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelat tfc i många år nu, spelat från release året fram tills nu, spelat ligamästerskap har ligatitlar och spelat i europamästerskapen för sveriges nationallag samt spelat matcher mot australien usa japan och brasilien för att nämna några.
och jag måste säga att jag ser fram emot det lite iaf
Suttit och väntat på några andra utvecklare förutom valve (för de gav man upp hoppat på för LÄNGE SEN)
http://fortress-forever.com/ - utvecklarna är gamla TFC eliter så de vet vad de gör iaf

Får se hur det går och jag hoppas det blir roligt i minst lika många år som TFC har varit för mig

Permalänk
Medlem

Ojojoj, det ser riktigt roligt ut! Nåon info om när det kommer?

Permalänk
Medlem

Var skeptisk i början. Nu tycker jag det verkar riktigt intressant Som någon sa tidigare så påminner stilen om "The Incredibles".

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Lite evil genius över det också

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Jag hade väntat mig något betydligt bättre än det som verkar komma. Känns lite B att ha väntat i nästan 10 år på ett spel och så blir det här resultatet.

men ja...
Det är ju inte så att dom arbetat under 10 år och kommit fram till detta.
Det har säkert lagts ner, srtartats, gjorts om, lagts ner startas osv en hel del gånger utan att man hörnått.

Permalänk

Ja det här är ju bara ett löjligt snabbplock för att sälja episod två. Fan vad jag hade velat ha det ultrarealistiska team fortress 2 som först visades

Permalänk
Medlem

Varför vilja ha ett ultrarealistiskt när själva tanken med TF verkar vara åt andra hållet, ända sen QWTF har man ju fått leka med concussionsgrenades och rocketjumps etc etc.
det orealistiska hör till spelet annars kan man likagärna spela Battlefield eller CS

Permalänk

Jag tycker det verkar vara ett spel man kommer ha många roligt timmar framför.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870