Till Er som äger en W810i

Permalänk
Medlem

Till Er som äger en W810i

Hej på Er!

Köpte en W810i igår från tele2:s webbutik. Hämtade ut mobben idag... En sak som jag e väldig irriterad över är att minneskortet redan sitter i mobilen? Samt att påsen till batteriet inte e försluten och inget verkar vara försluten. Vad kan detta innebära? Hur var det för Er?

Ni som har handlat er mobil från nätet... brukar ni få allt i lådan oförslutna... tex att batteriet ligger i liten påse som inte e försluten. Borde inte allt vara försluten i plastpåsar? Och borde det inte sitta ngn etikett som bevisar att mobilförpackningen e oöppnad precis där man öppnar förpackningen?

Någon som kan dela med sig?

Tack.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min ifrån neptunsat.se och mitt batteri var i en påse som ej var försluten. Minneskortet satt i, precis som i ditt fall, tror nog att det är standard.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Jag köpte min ifrån neptunsat.se och mitt batteri var i en påse som ej var försluten. Minneskortet satt i, precis som i ditt fall, tror nog att det är standard.

Ok... hörlurarna då? kablarna?

Permalänk
Medlem

SE telefoner som inte är operatörslåsta är inte plomberade.

Edit: lådan ska jag tillägga

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
SE telefoner som inte är operatörslåsta är inte plomberade.

Edit: lådan ska jag tillägga

Är det sant? Varför e de inte det? Du menar alltså om man köper en mobbe utan abonnemang?

När jag köpte min Samsung E700 utan abonemang då va allt i lådan plomberat förutom lådan, men det som e bra e att det satt en etikett som bevisar att ingen har öppnat kartongen medvetet. Men jag tror ändå att de har kontrollerat så att allt e med iaf innan de sätter på etiketten.

Hoppas att de som äger eller har ägt en sån mobil kan besvara mina frågor från tidigare inlägg..

Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dangson
Är det sant? Varför e de inte det? Du menar alltså om man köper en mobbe utan abonnemang?

När jag köpte min Samsung E700 utan abonemang då va allt i lådan plomberat förutom lådan, men det som e bra e att det satt en etikett som bevisar att ingen har öppnat kartongen medvetet. Men jag tror ändå att de har kontrollerat så att allt e med iaf innan de sätter på etiketten.

Hoppas att de som äger eller har ägt en sån mobil kan besvara mina frågor från tidigare inlägg..

Tack.

Samsung försluter sina förpackningar. SE gör det inte och troligen har din telefon blivit smekt av många händer innan dina gjorde det....

Skämt åsido Batteri ligger i en vikt liten påse utan förslutning. Hörlurarna ligger tätt inrullade och påsen är försluten med en vit etikett med siffror på, laddare likaså om jag minns rätt.

Är väl inte alldeles konstigt att telefoner man köper av företag som säljer via distansköpslagen återsäljer telefoner som andra inte varit nöjda med. Rättigheter och skyldigheter...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Samsung är väl de enda idag som plomberar sina telefoner? Kanske LG också? Jag vet att KG800 inte är plomberad, men har inte så bra koll på andra modeller. Nokia och Sony Ericsson gör inte det. Har för mig att inte heller Benq-Siemens gör det.

Allt låter helt rätt vad det gäller innehållet i din kartong.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Samsung försluter sina förpackningar. SE gör det inte och troligen har din telefon blivit smekt av många händer innan dina gjorde det....

Skämt åsido Batteri ligger i en vikt liten påse utan förslutning. Hörlurarna ligger tätt inrullade och påsen är försluten med en vit etikett med siffror på, laddare likaså om jag minns rätt.

Är väl inte alldeles konstigt att telefoner man köper av företag som säljer via distansköpslagen återsäljer telefoner som andra inte varit nöjda med. Rättigheter och skyldigheter...

Ja... men vart låg minnetskortet... var den i satt i mobilen? Fick du men nån adapter vid namn "Memory card Duo Adaptor"? Vad e märket på ditt minneskort?

Det var ju tråkit att höra.. saken e att den inte var i lager förrän den 25 juli och jag beställde den 25:e på morgonen. Enligt posten så kom den från tele2 kl 15 till posten den 25:e samma dag som jag beställde mobilen.

Någon måste i så fall gjort ett återköp fort som attan?! Eller så har nån i packen bytt ut saker från mobilen.

Och ångerrätten är under förutsättning att varan är oanvänd(?), i oskadat skick och i originalfröpackning.

Permalänk
Medlem

"en liten parantes"

Adaptrar fick vi också, till minneskortet, kommer dock ej ihåg hur det var packat.

Polarens W810i hade också minneskortet istoppat, vi fick Sandisk minnen båda två.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

Ja... jag blev så förbannad när jag såg att minneskortet redan var i
Nej, men jag kan varna för damm på kameralinsen och problem med laddning när jag ändå är här.

Permalänk
Medlem

Minneskorten sitter alltid i vid leverans på K750i, W800i och W810i. Om det inte gjorde det skulle du kunna vara säker på att någon mixtrat med den. Batteripåsarna är aldrig igenslutna i asken på en nylevererad Sony Ericsson-telefon.

Generellt sett används det väldigt lite tejp i lådorna hos SE.

Vad det gäller förseglade påsar kan det vara värt att nämna att om du köper en Samsung-telefon är kartongen förseglad, men allting ligger löst i kartongen, utom möjligtvis själva telefonen. För det mest finns inga skyddspåsar för batterier, USB-kablar och headset hos Samsung.

Din telefon är med 99% säkerhet helt oanvänd. Om du nu faller för paranoian och skickar tillbaks din lur så kommer nästa kartong se likadan ut.

EDIT: Vad det gäller eventuell trovärdighet: Jag har sålt telefoner i snart fyra och ett halvt år. Allt låter helt normalt. Vad det gäller minneskortsadaptrar följer väl inte såna med längre? Om du vill kan jag rota i en kartong på jobbet i morgon.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Mitt minneskort satt inte i när jag fick min w800i

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Minneskorten sitter alltid i vid leverans på K750i, W800i och W810i. Om det inte gjorde det skulle du kunna vara säker på att någon mixtrat med den. Batteripåsarna är aldrig igenslutna i asken på en nylevererad Sony Ericsson-telefon.

Generellt sett används det väldigt lite tejp i lådorna hos SE.

Vad det gäller förseglade påsar kan det vara värt att nämna att om du köper en Samsung-telefon är kartongen förseglad, men allting ligger löst i kartongen, utom möjligtvis själva telefonen. För det mest finns inga skyddspåsar för batterier, USB-kablar och headset hos Samsung.

Din telefon är med 99% säkerhet helt oanvänd. Om du nu faller för paranoian och skickar tillbaks din lur så kommer nästa kartong se likadan ut.

EDIT: Vad det gäller eventuell trovärdighet: Jag har sålt telefoner i snart fyra och ett halvt år. Allt låter helt normalt. Vad det gäller minneskortsadaptrar följer väl inte såna med längre? Om du vill kan jag rota i en kartong på jobbet i morgon.

Jag håller med. W800 var nog sista luren som man fick med adapter till.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
EDIT: Vad det gäller eventuell trovärdighet: Jag har sålt telefoner i snart fyra och ett halvt år. Allt låter helt normalt. Vad det gäller minneskortsadaptrar följer väl inte såna med längre? Om du vill kan jag rota i en kartong på jobbet i morgon.

Jag fick med en adapter till min w810i iaf. Hört flera som har fått det! Och kan säga att allt stämmer i din låda mot hur min såg ut när jag fick den så inget att vara orolig för!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Jag håller med. W800 var nog sista luren som man fick med adapter till.

Nej, det var det inte. Jag fick med det till min W810i plus att jag fick med en adapter så jag kan koppla in telefonen till stereon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zebbe84
Nej, det var det inte. Jag fick med det till min W810i plus att jag fick med en adapter så jag kan koppla in telefonen till stereon.

Var lite osäker, var ju 4 månader sedan jag öppnade min kartong

Musikkabeln medföljer W810, ja...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Är det ngn mer som kan dela med sig vad gäller inläggets huvudämne?

Jag har en fråga ang. att ladda batteriet första gången... Skall man ladda den i 24 h?

Vad skall man göra för att få upp batteritiden?

Har ni lite tips och tricks som ni kan dela med Er?

Tack snälla.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ladda batteriet 24 h, du behöver inte ladda det alls om det finns ström i det när du packar upp telefonen.

Sänk ljusstyrkan på skärmen, stäng av bluetooth är väl några saker iaf...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Akut!!!

Testade min w810i igår... och det är en jevla problematisk mobil! Jag får ingen jekla täckning, "ingen täckning" står det på skärmen. Jag har bytt mitt nya simkort(comviq kompis) till min gamla mobbe och det funkar skitbra och det gamla (comviq kontant) till den nya mobilen.. fortf. får jag ingen täckning! Är den här mobilen så känslig vad gäller att ta emot radiosignaler? Kan det vara ngn uppdatering jag behöver ladda hem? Men det skall väl inte vara så komplicerat?

Idag när jag testade mobilen så fick den täckning med det nya simkortet. Men det varade inte länge, stapeln gick ner -"ingen täckning". Så jag fick byta till det gamla kortet. Vad hände sen.. Ja, jag fick då ingen täckning heller men med mina andra mobiler(med comviq kontant kort) som jag testar samtidigt med den nya och det visar att båda har täckning.
Ganska nyligen testade jag min mobil igen... det visade sig at min nya mobil fick täckning med mina andra mobiler var utan täckning, märkligt märkligt!!!???

Det konstiga är att w810i har visat sig väldig instabil vad gäller att söka nät.. ibland funkar det och ibland inte även om andra mobiler hittar sitt nät. Jag försöker lura mig sjäkv att det inte e nått fel med min nya mobil. Den har iaf ett konstigt beteende som jag inte kan lita på i framtiden.. tänk om den sviker mig vid nödsituation?

Det första jag har fått göra med min nya mobil e att FELSÖKA! Och jag har testat med alla tips o råd(från nätet och från manualen).

Fy fan vad tråkit... nu undrar jag bara på hur tele2:s webbutik kommer att hantera detta?! En splitter ny mobil med ett sådant problem?! Och jag som både ha betalt frakt+postförskott... och nu ska jag skicka tillbaka den, ytterlige frakt!
Tror ni att jag slipper det här med frakt-postförskott+frakt? Det för fan ínte mitt fel! Jag har inte ens ringt ett enda samtal ännu!

Nu undrar jag om jag har fått en begagnad mobil som ngn har bytt ut eller lämnat tebax... batteritiden suger... jag testade min mobil i nåra timmar igår utan att lyssna på musik.. jag kanske testade nåra ringsignaler och det tog endast nåra minuter.
Idag slog jag bara på mobilen för att se om jag får nån täckning.. osv. Batteritiden har redan gått ner till hälften?!

Ge mig lite tips & råd, tack.

Permalänk
Hedersmedlem

ifall telefonen är inom 1v så kan man ju DOA den,. dvs få den utbytt, dock vet jag inte hur det går till när man beställt telefonen via nätet / operatören... annars måste den skickas in på service

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
ifall telefonen är inom 1v så kan man ju DOA den,. dvs få den utbytt, dock vet jag inte hur det går till när man beställt telefonen via nätet / operatören... annars måste den skickas in på service

den e splitter ny och jag har inte ens ringt med den... ska den då redan till service?

Fresten... varför e d en "G" ikon i hörnet vid signalmätaren?

Permalänk
Hedersmedlem

om telefonen är äldre en vecka så ja, den måste skickas in på service..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
om telefonen är äldre en vecka så ja, den måste skickas in på service..

ok, den e inte äldre än en vecka. äger du en sån mobil? Om ja, vet du varför d e en "G" ikon i hörnet vid signalmätaren?

Jag har testat mobben hela dagen... Ibland får jag täckning och för det mesta får jag ingen täckning medans mina andra mobiler får d. Mobilen är helt enkelt inte 100%-tig...

Det blir förmodligen ett återköp/ångerätt, har ju d i 14 dagar, jag fick mobben den 26:e från TELE2. Problemet e nu att jag har testat mobilen... hmm.. får väl se om det blir reklamation eller ångerätt.

Just nu har jag betalat både frakt och postförskott(89+50kr) och jag vill helst att de står för dessa kostnader och samt för returfraktkostnaden. Men så enkelt blir det nog inte... Om det inte blir som jag vill, lägg då TELE2 på minnet... och köp aldrig elektronik från nätet!!!

Jag e rent ut sagt jevligt Besviken... man förväntar ju sig en fungerade mobil första gången man slår på den. Och så händer detta.. mitt fel, nej!

Tele2:s fel... ja, för en viss del... Sony Ericssons fel, ja!!!! Men vad säger konsumentlagen?

Det ser inte ljust ut det här inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dangson

Fresten... varför e d en "G" ikon i hörnet vid signalmätaren?

Ta en bild på telefonen så vi ser hur den ser ut, jag hittar inget om ett G i handboken

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Ta en bild på telefonen så vi ser hur den ser ut, jag hittar inget om ett G i handboken

Ett "G" istället för ett "E" från handboken.... Dessutom har jag ingen täckning just nu för att den cp:ar sig.

Det vore snällt Om du läser mitt föregående inlägg. Du är ju från Hbg där Tele2 har sin webbutik... kan det vara så att du jobbar för webbutiken???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dangson
Ett "G" istället för ett "E" från handboken.... Dessutom har jag ingen täckning just nu för att den cp:ar sig.

Det vore snällt Om du läser mitt föregående inlägg. Du är ju från Hbg där Tele2 har sin webbutik... kan det vara så att du jobbar för webbutiken???

Angående G så kan det stå för gprs, kan vara så att det är tele2´s mjukvara i telefonen.

Och nä jag jobbar inte för tele2. Är bara såld för SE.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

G = GPRS och när du har tillgång till edge står det E
Nått fel på mobilen måste det va, min har inga problem alls med täckningen. Mycket bättre än min gamla mob iaf T630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Angående G så kan det stå för gprs, kan vara så att det är tele2´s mjukvara i telefonen.

Och nä jag jobbar inte för tele2. Är bara såld för SE.

Det e ju en bra fråga ang. mjukvaran. Men ska det påverka nätverket?

Nu får jag åter täckning efter nåra timmars väntan... hur länge kommer det här att hålla må tro.. Men ska den verkligen bete sig på det sättet? Nått fel måste det iaf vara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crille
G = GPRS och när du har tillgång till edge står det E
Nått fel på mobilen måste det va, min har inga problem alls med täckningen. Mycket bättre än min gamla mob iaf T630

Eller hur man borde få bättre täckning med en ny mobil. Men det konstiga e att jag åter får täckning... hur länge det håller vet jag inte.

Jag har ju trots allt testat med allt, såsom att byta simkort - från den nya mobilen till den gamla och från den gamla till den nya.

Enligt mina tester så visar det sig att det e nått fel med mobilen. Om du inte förstår vad jag menar så har jag skrivit i de tidigare inlägg.

Tack för Era svar.

Permalänk

Kan det vara så att du har ett 2G-simkort?

Prova då att gå in i inställningarna och ställ in att den endast skall köra på 2G. Fick göra så på sambons k610 och det verkade hjälpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Kan det vara så att du har ett 2G-simkort?

Prova då att gå in i inställningarna och ställ in att den endast skall köra på 2G. Fick göra så på sambons k610 och det verkade hjälpa.

W810i är en 2G telefon så det kan inte vara problemet.

Telefonen är trasig, ring till tele2

Visa signatur